2013-07-02 03:01

Bankai nusimeta juodus kostiumus

Besikeičiantis vartotojas ir technologijos privertė pakeisti bankus savo komunikaciją bei įvaizdį – anksčiau demonstravę solidumą ir dydį, dabar jie stengiasi būti draugiški ir maži. Bendros Lietuvos bankų išlaidos reklamai per 4 šių metų mėnesius padidėjo beveik 50%, o didžiausią dalį rinkodarai jau kelerius metus iš eilės skiria „Swedbank“.

Audrius Savickas, nepriklausomas reklamos specialistas, VŽ teigia, kad didžioji dalis bankų per krizę sugadino savo santykius su klientu.

„Ne vienas jų komunikavo iš jėgos pozicijos, piktu ir agresyvoku tonu. Dabar didžioji dalis bankų bando pakeisti tą toną, tarsi startuoti iš naujo. Puikiausias to pavyzdys – „Danske Bank“ reklama, skelbianti apie naujus standartus ir besikeičiantį pasaulį, tai žinutė tarp eilučių, kad atėjo naujas laikas ir bankai norėtų pakeisti tuos atšalusius santykius su vartotoju“, – tendencijas mini p. Savickas.

Keičiasi ir bankų reklamos tonas – jis vienareikšmiškai draugiškėja, minkštėja, bankai stengiasi būti arčiau klientų.

„Prieš dešimtmetį juokaujanti banko reklama būtų buvusi nesuprasta. Anuomet bankas tradiciškai būdavo didelis, sunkus, stabilus, iš aukšto komunikuojantis su vartotoju. O dabar matome priešingą padėtį – bankas tampa mažas, artimas, mokantis klausyti ir išgirsti, lengvai pasiekiamas, draugiškas padėjėjas“, – vardina p. Savickas. Technologijos ir konkurencija bene labiausiai prisidėjo prie šių pokyčių.

„Anksčiau žmogus eidavo į banką ir būdavo prašytojas, dabar bankas internetu ateina pas vartotoją, tada, kada jis nori, ten kur jis yra, į virtuvę, į miegamąjį. Ir jis negali ateiti vakare į namus ir būti labai didelis, arogantiškas“, – kalba p. Savickas.

Rinkos tyrimų bendrovė TNS LT skaičiuoja, kad daugiausia iš bankų reklamai (gross, be nuolaidų) Lietuvoje išleidžia „Swedbank“, arba 43,9% visos sumos. Artimiausias konkurentas pagal šį rodiklį  – DNB išleidžia beveik perpus mažiau, tačiau šio banko rinkodaros biudžetas per šiuos metus didėjo labiausiai – beveik 100%.

Peteris Tutlys, DNB banko Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas, teigia, kad į šias išlaidas įtrauktas ir garsiausias banko reklamos klipas – šiemet Lietuvoje transliuota DNB reklamos kampanija pasitelkiant Holivudo žvaigždę George'ą Clooney.

„Norint patraukti šiandienos vartotojo dėmesį reikia su juo kalbėti pagarbiai, jam priimtina kalba, o sveikas humoro jausmas tam tik padeda. Paskutinė mūsų reklama buvo pastebėta daugelio žmonių ir įvertinta labai teigiamai. Skaičiuojame apčiuopiamus teigiamus rezultatus“, – sako p. Tutlys.

Be kostiumo

Pasak Artūro Olšausko, žiniasklaidos planavimo agentūros UAB „Media House“ verslo plėtros vadovo, didžiausias bankų iššūkis – pristatyti patikimas paslaugas ir kartu išsiskirti iš kitų.

"Anksčiau bankų reklamos buvo panašios – jų pabaigoje galėtų būti bet kurio banko logotipas. Dabar reklamose matome vis mažiau pasitempusių vyrų su lagaminais žengiančių į modernius biurus. SEB dabar yra bene vienintelis bankas, kuriame dar pasirodo kostiumuoti vyrai ir moterys. Ir tai jie iškeliami į kasdienę aplinką. Iš finansų sektoriaus kostiumuota dar – FINASTA, - pastebi p. Olšauskas. - Analizuodami 2012–2013 m. reklamas pastebime, kad dauguma TV klipų sukasi apie šeimą, vaikus. Einama per emocijas".

Drąsa pasiteisino

Bene labiausiai savo rinkodara ir komunikacijos žinute išsiskiria „Swedbank“. Kai bankui ir jo reklamos agentūrai gimė mintis reklamoje panaudoti animuotus personažus, bendrovė pasaulyje rado vos vieną pavyzdį, kai finansų institucija animacinius žvėrelius naudoja savo komunikacijos sistemoje.

„Tai buvo naujas drąsus žingsnis, pareikalavęs didžiulių svarstymų, diskusijų, ar tai yra tinkamas būdas bankui bendrauti su klientais. Kilo daug klausimų, ar neįsižeis, ar nesusitapatins su pasirinktais personažais tiek darbuotojai, tiek klientai. Tačiau kuo daugiau dirbome su šiuo projektu, tuo stipriau ir patys tikėjome jo sėkme, visos abejonės išsisklaidė“, – teigia Asta Margevičienė, „Swedbank“ Rinkodaros departamento direktorė. Tyrimai rodo, kad vartotojai palankiai įvertino banko komunikacijos pasikeitimą.

„Prekės ženklą, net ir nerodant pavadinimo, paprastai atpažįsta per 80% apklaustųjų“, – džiaugiasi drąsios rinkodaros kampanijos sėkme p. Margevičienė.

Linas Kriaučiūnas, rinkodaros ekspertas, priduria, kad stilizuoti personažai yra gana vykęs ir saugus sprendimas kuo universaliau perduoti žinutę kelioms skirtingoms rinkoms ir kultūroms.

„Šia rinkodaros strategija bankas bando tapti suprantamesnis ir artimas paprastam vartotojui“, – sako p. Kriaučiūnas.

Būti kitokiems

Vita Grigienė, „Danske Bank“ Išorinės ir vidinės komunikacijos skyriaus vadovė, sutinka, kad per krizę smuko visuomenės pasitikėjimas bankais, todėl vienas svarbiausių viso sektoriaus uždavinių – susigrąžinti gerą reputaciją.

„Antra, svarbiausias operacijas šiandien klientai gali atlikti patys elektroniniu būdu, todėl kardinaliai keičiasi banko vaidmuo – į banką kreipiamasi patarimo. Dėl to šiandien bankams svarbu komunikuoti kuriamą pridėtinę vertę, paslaugų patogumą“, – sako p. Grigienė.

Pasak jos, „Danske Bank“ buvo vienas pirmųjų bankų, savo reklamos kampanija „New Standards“ pripažinęs, kad pasaulis ir klientai šiandien kitokie, todėl turi keistis ir bankas.

„Reakcijų  sulaukiame įvairių, tačiau mūsų reklamos pranešimai skirti žmonėms, kurie supranta gyvenimo pokyčius ir yra jų dalis ar patys daro įtaką pokyčiams pasaulyje“, – kalba p. Grigienė.

Tačiau SEB banko komunikaciją rinkodaros ekspertai įvardina kaip gana eklektišką. „Joje trūksta nuoseklumo ir aiškios, aktualios žinutės vartotojui. Apskritai dažniau matome ir girdime SEB banke dirbančių atsakingų darbuotojų mintis bei komentarus įvairiais gyvenimo atvejais. Tačiau tai labai retai turi ką nors bendra su paties banko komunikacija vartotojams. Tai kol kas yra gana komplikuotas ir labiausiai į save orientuotas bankas“, – vertina p. Kriaučiūnas.

Liudas Rimkus, SEB banko Rinkodaros departamento vadovas, teigia, kad pastaruoju metu SEB bankas renkasi įvaizdinės ir paslaugų reklamos samplaiką.

„Turime savo strategiją, išnaudojame tiesioginės rinkodaros pranašumus. Ne mažiau svarbu ir tai, kad pažadai eteryje sutaptų su realybe. Mes stengiamės žadėti tai, ką galime ištesėti, mūsų prekės ženklui tai yra svarbiausias prioritetas renkantis rinkodaros strategiją. Daug dėmesio skiriame ir socialiniams tinklams, tai yra bendravimas su savo vartotoju ir grįžtamasis ryšys jam patogioje erdvėje ir patogia forma“, – teigia p. Rimkus.

Paskui klientą

Naujas SEB banko rinkodaros taikinys – mobiliosios platformos. „Nors išmaniuosius telefonus Lietuvoje dar turi sąlyginai nedaug žmonių, tačiau iš tų, kuriuos pasiekiame, sulaukiame didelio atsako. Ši sritis šiandien turi didelį potencialą. Be to, apčiuopiamų rezultatų visada duoda netradiciniai rinkodaros projektai“, – teigia p. Rimkus.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Visi pakalbinti bankai sutartinai tvirtina, kad svarbiausi kanalai šiandieninėje jų komunikacijoje – skaitmeninė erdvė ir socialinė žiniasklaida. Šios komunikacijos biudžeto eilutės auga labiausiai.

Bendros bankų išlaidos reklamai (gross, be nuolaidų)

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

52795
130817
52791