10 prekių ženklų, pakeitusių pasaulį
1 pozicijoje – „Amazon“. Ne viskas jo įkūrėjui Jeffui Bezosui iš karto klojosi sėkmingai. Pirmasis tinklapio pavadinimas skambėjo „Cadabra“, bet jis kuris asocijavosi su žodžiu „Cadaver“ (iš anglų k. – lavonas). Tad pavadinimas buvo pakeistas į „Amazon“. Šiandien šis prekės ženklas karaliauja elektroninės komercijos valdose, čia galima rasti visko: nuo aspirino, drabužių šunims iki elektronikos prekių, baldų ir t. t. Skaičiuojama, jog kompanija gauna apie 35 užsakymus per sekundę, jos sandėliai yra 14 valstybių nuo Kosta Rikos iki Liuksemburgo, o metiniai pardavimai siekia 70 mlrd. USD per metus.
2 vietoje – „Facebook“. „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas nestudijavo Harvarde informatikos. Atvirkščiai, jo pasirinkimas buvo psichologija. „Facebook“ skelbia, jog šiandien visame pasaulyje turi 1,26 mlrd. vartotojų, iš jų 70% prie savo paskyrų jungiasi per išmaniuosius įrenginius, 76% prisijungia kasdien. Skaičiuojama, jog savo paskyras čia turi per 50 mln. bendrovių, kurios su savo prekės ženklais bando pasiekti potencialius čia esančius vartotojus.
Ant 3 laiptelio – „Gap“, drabužių ir aksesuarų mažmeninės prekybos prekės ženklas, startavęs 1969 m. Šiandien parduotuvių su „Gap“ ženklu priskaičiuojama per 3.400.
4 vietoje – HBO, kabelinės TV kanalas, veikti pradėjęs 1972 m. Po dešimtmečio jį žiūrėjo jau 9,8 mln. žmonių. Kanalas priklauso vienai didžiausių pasaulyje žiniasklaidos įmonių „Time Warner“ ir šiandien jis yra antras pagal žiūrovų skaičių JAV, o kanalo šūkis skelbia, jog „tai ne televizija, tai HBO“. Šiandien HBO skaičiuoja 114 mln. žiūrovų visame pasaulyje.
5 pozicijoje – vienas prieštaringiausiai vertinamų, tačiau kartu ir sėkmingiausių ženklų pasaulyje – „McDonald's“. Šiame tinkle šiandien pluša 1,8 mln. žmonių 119 pasaulio valstybių. Yra sukurtas taip vadinamasis Mėsainio indeksas – valiutos palyginimo būdas skirtingose valstybėse.
6 vietoje – „Starbucks“, savo veiklą pradėjusi nuo vienos kuklios parduotuvėlės Sietle 1971 m., dabar kavos aromatu vilioja daugiau nei 11.000 prekybos taškų JAV, o dar didesnės šio prekės ženklo atstovų gretos ne gimtinėje – 17.500 kavinių 61 šalyje.
7 pozicijoje gerbėjai lenkiasi „iPhone“ prekės ženklui. „Apple“ korporacijos gimimas ir jos prekės ženklas yra neišdildomai išgraviruoti kiekvieno technologijų gerbėjo širdyje, o patys gaminiai jau senokai peraugo vien įrenginio sąvoką ir tapo nepriekaištingo statuso simboliu.
8 vietoje – „Visa“. 1958 m. startavusios „BankAmericard“ kredito kortelės pavadinimą rinkodaros skyrius po kelerių metų nusprendė pakeisti vardu, kuris tapo artimas visam pasauliui. Šiandien „Visa“ kortelių turėtojų pasaulyje – 522 mln. Skaičiuojama, jog šias kortelės išduoda 14.700 finansinių institucijų, o „VisaNet“ tinklas kas sekundę apdoroja 30.000 mokėjimų, jų suma per metus siekia 6,7 trln. USD.
9 pozicijoje – „Viagra“. Mėlynoji piliulė padidino „Pfizer“ prekybos apimtį visame pasaulyje ir tapo dažniausiai padirbinėjamu farmacininkų gaminiu.
Ant 10 laiptelio – „Walmart“ mažmeninės prekybos tinklas su reklaminiu šūkiu „Mažiausios kainos bet kur ir bet kada“. Šiandien šiuo prekės ženklu vadinasi 4.135 prekybos vietų JAV ir 6.288 pasaulyje.