"Tauragės medžiui" vietos rinka neįdomi
„Lietuvoje nieko nebepardavinėjime – mes jai per dideli, čia pakanka mažesnių vietos gamintojų. Turime krūvas užsakymų iš užsienio, viską, ką pagaminame, gabename į Olandiją, o iš ten mūsų akcininkai gaminius siunčia toliau. Rūpinamės tik gamyba, rinkodaros klausimais neužsiimame“, – apie darbų pasidalijimą su bendrovės akcininkais iš Olandijos „F.B. Hout Produktie B.V. Sois“ pasakoja Audrius Šimkevičius, UAB „Tauragės medis“ (TM) direktorius.
Prieš dešimtmetį – 2001 m. – Tauragėje pradėjusi veikti lietuvių ir olandų bendrovė, iš pradžių turėjusi vos porą darbuotojų, šiuos metus žada baigti su 30 mln. Lt apyvarta, 8 mln. Lt didesne nei 2010 m., yra įdarbinusi beveik 100 darbuotojų, šiemet planuoja pagaminti 300.000–350.000 kv. metrų grindinių lentų. Didžiausi jų kiekiai pristatomi pirkėjams Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje, Turkijoje ir Izraelyje, o mažesnės partijos išsibarsto kone po visą pasaulį.
„Mūsų produkciją olandai jau ketvirti metai pristato didžiausioje pasaulyje specializuotoje parodoje, ji kiekvieną sausį vyksta Hanoveryje. Šiemet kaip niekada sėkmingai dalyvavome, dar niekada taip nėra buvę, kad per pirmas tris parodos dienas būtume pardavę 100.000 kv. m“, – šiemetiniais rezultatais džiaugiasi p. Šimkevičius.
Išplėtė pasiūlą
Tauragiškių pagamintas grindis galima rasti daugelyje viešbučių, visuomeninių pastatų, parduotuvių, individualiuose būstuose. „Tauragėje padarytos grindys paklotos trijuose šimtuose džinsiniais drabužiais prekiaujančių „G Star“ parduotuvių. Pernai pagaminome 7.000 kv. m grindų viešbučiui, esančiam Londone, netoli Didžiojo Beno. Šiuo metu deriname projektą viešbučiui Naujajame Delyje, Indijoje, tikimės apie 16.000 kv. m užsakymo. Greičiausiai tieksime grindų lentas ir „Body Shop“ parduotuvėms, jų įvairiose šalyse yra per 2.000“, – įdomesnius projektus vardija p. Šimkevičius.
Jo vertinimu, TM pardavimus augina „teisinga kainų politika“, sėkminga olandų partnerių veikla ir įmonės gebėjimas pasiūlyti produktų, tinkamų tiek aukštesnio, tiek žemesnio kainų segmento pirkėjams. Pastaruoju metu, anot p. Šimkevičius, verslo klientai užsienyje kainai tapo gerokai jautresni nei ankstesniais metais.
„Visada galima rasti užsakymų ir brangesniame, ir pigesniame segmente. Yra rinkų, kurios nori brangesnio varianto. Tačiau yra ir norinčiųjų pirkti pigiau, tokių vis daugėja. Todėl stengiamės išplėsti pasiūlą, kad turėtume ką pasiūlyti ir vieniems, ir kitiems. Pavyzdžiui, rinkai pasiūlėme kiek plonesnių lentų – vizualiai jos atrodo lygiai taip pat, tačiau yra pigesnės“, – apie veiklą kalba p. Šimkevičius.
Investavo per krizę
Per pačią krizę – 2009 m. – TM įgyvendino rimtą investicinį projektą, maždaug už 4 mln. Lt įsirengusi naują apdailos liniją ir dar vienas sandėliavimo patalpas. Tai tauragiškiams leidžia atlikti tuos apdailos darbus, kurie anksčiau buvo daromi Olandijoje, o kartu padidinti sukuriamą vertę ir pajamas.
Itin didelių naujų investicinių projektų artimoje ateityje įmonė nėra numačiusi, tačiau palengva ginkluojasi naujais įrenginiais, leidžiančiais dirbti efektyviau. „Šiemet investavome daugiau nei 3,5 mln. Lt – prisipirkome naujų įrenginių, dyzelinius keltuvus pakeitėme elektriniais, pasistatėme stogines medienai saugoti“, – vardija TM vadovas.
Visus investicinius projektus vykdžiusi iš nuosavų ir skolintų lėšų, Tauragės įmonė sako ES fondų parama nesinaudojusi ir to nesiekusi, nes tokie projektai verslui yra gana rizikingi. „Jokia įmonė niekada negali būti visiškai tikra, kad ES paramą gaus, o verslas negali būti pririštas prie valdininkų grafiko ir laukti, ką ir kada jie nuspręs. Mūsų nuomone, projektų su ES parama galima imtis tik tokiu atveju, jei jie įmonei nėra labai svarbūs“, – įmonės poziciją atskleidžia p. Šimkevičius.
* * *
VŽ info
UAB „Tauragės medis“ apyvarta,
mln. Lt
2009 m. 14
2010 m. 22
2011 m. 30*
*prognozė
Šaltinis: bendrovės duomenys
* * *
Straipsnis publikuotas gruodžio 7 d. dienraštyje "Verslo žinios".