SWOT analizė – galimi veiksniai

Galimi vidiniai privalumai
• Pirmavimas pagal gamybinį pajėgumą – įmonės ir įranga
• Geras klientų požiūris į pakartotinius pardavimus
• Ilgalaikės sutartys
• Svarbiausiose srityse turimi įgūdžiai ir žinios
• Geri finansiniai rezultatai ir pelno išlaikymas
• Rinkos lyderio reputacija
• Integruotos organizacijos strategijos
• Sėkmingas masto ekonomikos vystymas
• Savos ir patentuotos technologijos
• Mažų sąnaudų / veiksmingos operacijos
• Reklamos kampanijų metu išpopuliarinti prekių ženklai
• Veiksmingi rinkodaros metodai ir gera pardavimo komanda
• Patyrusios, ilgai dirbančios vadovų komandos
• Inovacijų skatinimas
• Aukštos kokybės produktai, užtikrinti investicijų į tyrimus ir plėtrą
Galimi vidiniai trūkumai
• Ribojami tyrimai ir plėtra – polinkis pasitenkinti esamais produktų projektais, o ne kurti naujus
• Ribotas arba pasenęs produktų asortimentas, atgyvenusi infrastruktūra ir procesai
• Ribota vadybinė patirtis ir įgūdžiai
• Neapibrėžta strateginė kryptys
• Prastai įgyvendinama strategija
• Maža pelno marža arba mažas pelningumas, palyginti su konkurentais
• Prasta reputacija rinkoje
• Neišvystytas paskirstymo ir logistikos tinklas
• Prastesni negu konkurentų rinkodaros įgūdžiai
• Svarbiausių įgūdžių ar kompetencijų stoka
• Operacinės įrangos ir aparatūros problemos
Galimos išorinės galimybės
• Galimybė įdiegti naujas technologijas
• Geros rinkos vystymo perspektyvos
• Galimybė plėstis naujose rinkose arba segmentuose
• Gebėjimas pritaikyti įgūdžius ir praktines žinias, kuriant naujus produktus ar verslus
• Produktų pajėgumas keistis, siekiant atitikti besikeičiančius vartotojų poreikius
• Naujų rinkų atsiradimas, panaikinus prekybos kliūtis patraukliose užsienio rinkose
• Integracija per tiekimo grandinės valdymą
• Galimybė augti dėl didėjančios paklausos rinkoje
Galimos išorinės grėsmės
• Užsienio konkurentai, atsiradę dėl mažesnio mokesčio už įėjimą į rinką
• Užsienio valiutų kurso svyravimai ir užsienio vyriausybių prekybos politika, veikianti užsienines rinkas ir pajamų vertę
• Demografiniai pokyčiai, veikiantys produktų paklausą
• Išaugęs pakaitinių produktų pardavimas
• Lėtesnis, negu reikalauja gamyba, rinkos augimas
• Rinkos recesijos grėsmė
• Nesėkmingas naujų produktų tiekimas ir / ar mažas produktų patikimumas
• Išaugusi paskirstytojų, didmenininkų ir mažmenininkų derybinė galia, svarbesnė už pardavimą vartotojams
• Pirkėjai yra geriau informuoti apie konkurentų produktus, kurie atitinka jų poreikius / skonį.
***
Šaltinis: Simon A. Burtonshaw-Gunn „Svarbiausios vadybos priemonės“