Ar mokyklos vadovas = startuolio įkūrėjas?
Maži resursai, didelė atsakomybė ir misija, lemianti ateities visuomenę
Būtent šiuos lyderystės ir vadybos iššūkius nagrinėja „Švietimo vadovų klubas“, „Lietuvos Junior Achievement” (LJA) ir asociacijos „Unicorns Lithuania” inicijuota programa dar 2024 m., kurią tęsia ir plėtoja LJA ir organizacija „Švietimas #1“. Klubai buria mokyklų vadovus iš visos Lietuvos, susitinka kas mėnesį, o jų tinklas sparčiai plečiasi: šiuo metu jau veikia 3, o planuojama įkurti iš viso 10 klubų.
Rugsėjo susitikimus du klubai pradėjo Vilniuje. Neatsitiktinai šiais mokslo metais pirmieji mokyklų vadovų vizitai buvo įmonėje „Tesonet“, kurios dėmesio centre yra ir švietimo technologijos (EdTech), „Vinted“, „Hostinger“. Dvi dienos aktyvaus gilinimosi į aktualias darbuotojų motyvavimo, palankios emocinės aplinkos, vidinės kultūros kūrimo temas – geras startas įvertinti ir atsirinkti tai, ką galima pritaikyti kuriant šiuolaikinę mokyklą.
Lyderystės iššūkiai tie patys
Mokyklos vadovas šiandien nebėra vien tik administracinis darbuotojas. Tai lyderis, kuris privalo įkvėpti komandą, motyvuoti žmones ribotų resursų sąlygomis, kurti inovacijų kultūrą ir užtikrinti, kad mokyklos bendruomenė būtų pasirengusi ateities iššūkiams.
„Mokyklos vadovai yra socialiniai antrepreneriai – jie nekuria pelno, bet kuria ateitį. Jų „produktas“ – tai antrepreneriška, kūrybiška, atsakinga jaunoji karta. Ir tam reikia tokių pačių lyderystės ir vadybos įgūdžių kaip versle: gebėjimo įkvėpti, burti komandą, priimti sprendimus esant neapibrėžtumui,“ – sako Lietuvos „Junior Achievement” vadovė Andželika Rusteikienė.
.jpg)
Verslo praktikos mokyklų realybėje
Vadovų klubo susitikimuose derinamos pasiteisinusios vadybos praktikos ir asmeninio augimo temos. Programose vizitai į pažangias įmones, sesijos apie darbuotojų motyvaciją ir emocinės aplinkos kūrimą, pokalbiai su personalo valdymo ekspertais, netikėtos veiklos, tokios kaip juoko terapija, bei kolegiški pokalbiai, kurie padeda užmegzti ilgalaikius ryšius.
„Jeigu norime, kad Lietuvos švietimas taptų geriausias Europoje, turime telkti geriausius žmones ir stipriausius lyderius. Vadovavimas organizacijai – nesvarbu, ar tai būtų verslas, ar mokykla – reikalauja tų pačių gebėjimų ir lyderystės savybių. Todėl mūsų tikslas stiprinti ir išryškinti geriausias lyderystės praktikas, atverti švietimo lyderiams pažangiausią vadybos patirtį, suteikti erdvę dalintis patirtimi tarpusavyje ir užtikrinti, kad mokyklų direktoriai jaustųsi tokie pat stiprūs kaip ir pažangiausio verslo vadovai,“ – pabrėžia VšĮ „Švietimas #1“ vadovė Laura Masiliauskaitė.
Apie „Lietuvos Junior Achievement”
„Lietuvos Junior Achievement” – ne pelno siekianti organizacija, nuo 1993 m. įgyvendinanti ekonominio ir finansinio raštingumo, antreprenerystės ir ugdymo karjerai programas Lietuvos mokyklose. Organizacija priklauso pasauliniam JA tinklui, veikiančiam daugiau nei 100 šalių.
Apie „Švietimas #1“
VšĮ „Švietimas numeris vienas“ – ne pelno siekianti organizacija, įsteigta Lietuvos startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“. Ji vienija verslo lyderius, siekiančius kurti pažangią, pasaulyje lyderiaujančią švietimo sistemą, paremtą moderniomis vadybos praktikomis ir inovacijomis.