Siūlo techniką visiems darbams, kuri visuomet pasiruošusi dirbti

2007 m. įmonė buvo sukurta vokiečių atstovauti vieną žinomiausių krautuvų prekės ženklų „Linde“, kurį valdė Vokietijos kompanijai „Willenbrock“. Po kelių metų atėjusi krizė pareikalavo įmonės pertvarkymo, platesnio prekės ženklų atstovavimo, jos bendrasavininkais tapo ir lietuviai. Krizės metu sumažėjo logistikos bendrovių darbų apimtys ir tuo pačiu krautuvų paklausa. Tačiau tuomet bendrovei išgyventi padėjo veiklos diversifikacija: parduodamos ir nuomojamos komunalinės technikos paklausa išsilaikė, nes ir krizės metu reikia tvarkyti miestus, buitines atliekas.
„2015 m. įmonė buvo galutinai išpirkta iš vokiečių ir pakeitė pavadinimą į „Alwark“. Jis kilo iš angliško junginio „all work“ – mes siūlome techniką visiems darbams, kuri visuomet pasiruošusi dirbti“, – pasakoja Julius Urbanavičius, UAB „Alwark“ direktorius. Per 15 m. įmonė veiklą išplėtė į Latviją, Estiją, o pernai – ir į Ukrainą.

COVID-19 pandemija tapo nauju iššūkiu, nes „Alwark“ serviso specialistai turėjo ir toliau vykti pas klientus. „Išmokome dirbti ir sėkmingai tenkinome klientų poreikius net tokiomis ekstremaliomis aplinkybėmis, kai visa šalis buvo uždaryta. Ir per pandemiją mūsų rezultatai nesuprastėjo“, – prisimena J. Urbanavičius.
Pandemija paskatino „Alwark“ sparčiau judėti link užsibrėžto tikslo – tapti bendrove, siekiančia minimaliai naudoti popierių (angl. paperless) dokumentams. Jau baigiamos planuoti tvarkos, kaip įgyvendinti, kad nuo užsakymo iki jo įvykdymo patvirtinimo nebūtų reikalo pildyti nei vieno popierinio dokumento – nei klientams, nei „Alwark“ specialistams. Anot J. Urbanavičiaus, ateitis yra siejama su automatizacija ir skaitmenizacija, kad teikiamos paslaugos būtų kuo skaidriau matomos klientams, o užsakymo procesai vykdomi realiu laiku. Prie bendro tikslo prisidės ir diegiama nauja verslo valdymo sistema, kuri kitąmet pradės veikti Latvijos įmonėje, o po to – visose grupės įmonėse.
Bendrovės sprendimas prieš pasaulinę tiekimų sutrikimo krizę užsakyti ir įsigyti daugiau technikos taip pat pasirodė toliaregiškas. Didesnis užsakytos krovos technikos kiekis sandėlyje neužsibuvo, greitai surado savo naudotojus ir konkurencinėje kovoje padėjo operatyviau tenkinti užsakovų poreikius.
„Pastaraisiais metais ypač populiarėja technikos nuoma – kasmetinis augimas sudaro apie 15%. Vis paklausesnė tampa elektra varoma technika, naujų technologijų dėka elektriniai krautuvai jau dirba ne tik patalpose, bet ir lauko sąlygomis. Pirmieji Lietuvoje atvežėme ir padėjome įdarbinti elektrinius sunkvežimius, kurie šluoja Vilniaus gatves“, – kitą tendenciją įvardija „Alwark“ vadovas.
Anot jo, technikos nuomą klientai renkasi dėl kelių priežasčių: jiems suteikiamas pilnas paslaugos paketas, t. y. techninė priežiūra ir aptarnavimas, draudimas, esant reikalui – ir nuomojamos technikos operatyvus pakeitimas, o nuo įrangos išdirbtų motovalandų priklausomas fiksuotas mėnesio mokestis padeda planuoti kaštus. Ši paslauga klientui leidžia išvengti bet kokio rūpesčio kėlimo ar kita nuomojama technika, panaudotos technikos realizavimu bei maksimaliai eliminuoti prastovas dėl technikos galimo veiklos sutrikimo. Tai ypač aktualu tiems verslams, kurių darbas dėl kėlimo technikos gedimų gali sustoti.
„Todėl mūsų klientai, įsigiję našų ir modernų įrenginį, yra garantuoti, kad operatyviai sulauks profesionalios pagalbos, jei technikos veikla sutriktų. Nėra amžinai dirbančių įrengimų, bet jų veiklos monitoringas, profesionalus periodiškas aptarnavimas padeda išvengti staigmenų ir garantuoti maksimalią galimą nepertraukiamą veiklą. Tam esame subūrę savo srities serviso specialistų komandas, kurios aprūpintos naujausiomis transporto priemonėmis ir aptarnavimui bei remontui reikalingais moderniais įrankiais. Suprantama, kad šiuolaikiniai brangiai ir našiai technikai aptarnauti reikia pasitelkti atitinkamą įrangą. Mūsų specialistai turi būti susikoncentravę į užduotis ir operatyviai spręsti problemas, todėl darbo priemonėms ir jų kokybei skiriame ypatingą dėmesį“, – tikina J. Urbanavičius.
Jis pastebi, kad vien šiemet darbuotojų skaičius augo daugiau kaip 15%. Beveik visas augimas susijęs su serviso darbuotojų plėtra.
„Ir tai natūralu – parduodame ir išnuomojame vis daugiau technikos priemonių, kurias įsipareigojame tinkamai ir operatyviai aptarnauti. Tam reikia specialistų, kurie suplanuotu laiku pas klientus atliktų reikalingus technikos aptarnavimo, garantinius darbus, o taip pat, esant reikalui, sutaisytų techniką“, – darbuotojų skaičiaus augimą aiškina „Alwark“ direktorius.
Bendrovė nuolat analizuoja rinką ir siekia palaikyti konkurencingą darbo užmokestį, kuris „Alwark“ viršija šalies vidurkį. Sukurtos darbo sąlygos, konkurencingas darbo užmokestis, taikoma motyvacinė sistema į kompaniją privilioja ir patyrusius specialistus, ir ką tik baigusius specialius mokslus, kurie toliau tobulėja padedami patyrusių „Alwark“ specialistų.
„Apie patrauklias darbo sąlygas mūsų bendrovėje žinios plinta iš lūpų į lūpas, per socialinius tinklus, o tai padeda pritraukti motyvuotų darbuotojų, jų pakviečia ir esami mūsų darbuotojai“, – pasakoja „Alwark“ direktorius.
.jpg/biuras_3(1)__375x250.jpg)
Ieva Palskytė, „Alwark“ personalo ir administravimo vadybininkė, teigia, kad šiuolaikinėje darbo rinkoje nieko nebenustebinsi sveikatos draudimu, darbu iš namų, lanksčiu darbo grafiku, premijomis už atvestus žmones, dovanomis vestuvių ar vaikų gimimo proga ir pan. – tai daugumoje įmonių, kaip ir „Alwark“, yra natūralu.
„Po visų šių jau tradicinių naudų vis tik svarbu išskirti tai, ko norima šiuolaikiniame kolektyve, – kolegiškų santykių ir emocinio pasitenkinimo darbe, nes čia praleidžiame daugiausiai laiko. Manau, tai ir yra mūsų komandos išskirtinumas, – konstatuoja personalo specialistė. – Ne mažiau svarbu, kad mes turime ne bosus, o komandos lyderius, kurie įkvepia darbuotojus savo asmeniniu pavyzdžiu, kuria draugiškus darbinius santykius ir tai daro natūraliai. Todėl mūsų komanda dirba siekdama vieno tikslo ir visi suvokiame, kad vieni be kitų negalime.“
Ji akcentuoja, kad bendrovėje pasitikima darbuotojais, išklausomos jų nuomonės, į jas atsižvelgiama ir priimami atitinkami sprendimai, sudaromos sąlygos mokytis, tobulėti ir augti karjeros laiptais.
15 m. veiklą minintis „Alwark“ plečia savo veiklą ir žengia į intralogistikos sritį, į sandėlių automatizavimą ir robotizavimą. „Alwark“ direktorius ateityje savo techniką pas klientus mato dirbant autonomiškai – siūlys ne tik „geležį“, bet ir automatizuotus bei robotizuotus sprendimus.
„Alwark“ grupę sudaro UAB „Alwark“, „Mobile Heavy Machinery“, „Tescolum Baltics“, SIA „Alwark“ (Latvija), OU „Alwark“ (Estija) ir LLC „Alwark Ukraine“ bei „Mobile Heavy Machinery“ (Ukraina). Visos „Alwark“ grupės konsoliduota apyvarta 2021 m. buvo 52,7 mln. Eur, o prognozė 2022 m. – beveik 78 mln. Eur.