Kaip karantino metu darbdavys gali palengvinti dirbančių tėvų kasdienybę?

Pandemijos metu dirbti iš namų, kai aplink sukinėjasi vaikai tikras iššūkis tėvams. Vaikams sunku išlikti susikaupusiems visą darbo dieną, todėl jie gali pradėti triukšmauti, reikalauti dėmesio. Natūralu, kad dirbančiam žmogui tampa vis sunkiau susikaupti. Kaip darbdavys gali padėti dirbantiems tėvams?
Darbas iš namų kiekvienam yra iššūkis: sunkiau išlaikyti įprastą darbo dienos režimą, motyvaciją, efektyvų darbą. Visgi su didžiausiais sunkumais susiduria tėvai su mažais vaikais. Kol tėvai vis dar ieško būdų, kaip efektyviai dirbti iš namų, darbdaviai galėtų jiems padėti. Ir tai turėtų būti pareiga, o ne džiuginantis priedas, sako Eglė Staniulionė, Bitė Lietuva Žmonių ambasados vadovė.
nuotrauka::1 right
Laisvė planuoti savo laiką
Darbas nuotoliniu būdu suteikia daugiau galimybių pačiam lanksčiau susiplanuoti savo dieną, atsižvelgiant į savo produktyvumą ar vaikų užimtumą visą dieną.
Pastebime, kad dirbantys tėvai dažnai mėgsta efektyviai padirbėti anksti ryte, kol mažieji dar miega, tačiau darbą baigti anksčiau. Daugelis mūsų darbuotojų gali dirbti gana laisvu darbo grafiku ir patys susiplanuoti savo darbotvarkę, pritaikyti ją prie vaikų užimtumo, kurį diktuoja mokykla ar darželis. Galėdami susiplanuoti atlikti sudėtingiausias užduotis tuo metu kol vaikai turi kitų užsiėmimų, tėvai dirba efektyviau nei dalindami dėmesį tarp darbo ir vaikų priežiūros, pasakoja E. Staniulionė.
E. Staniulionė priduria, kad savarankiškas darbo dienos planavimas didina ne tik darbuotojų produktyvumą, bet ir pasitenkinimą darbu, pasitikėjimą darbdaviu.
Skirkite emocinę paramą
Nors paprastai susidūrę su sunkumais, daugelis atsigręžiame į sau artimiausius žmones, pandemijos kontekste darbuotojai emocinės paramos tikisi sulaukti ir iš darbdavių. Karantino metu žmonės darbdavių komunikaciją vertino kaip patikimesnę nei valdžios institucijų, sveikatos priežiūros bendrovių ar žiniasklaidos, rodo ryšių su visuomene tinklo Edelman duomenys.
Pandemijos laikotarpiu darbdavys neabejotinai gali suteikti daugiau aiškumo ir ramybės. Pastebėjome, kad nemažai žmonių nežino, kaip susitvarkyti su išaugusiu nerimu, emocinės savijautos pasikeitimais, darbų planavimu šeimoje. Atsižvelgdami į tai organizavome psichologinio atsparumo mokymus, mindfulness praktikas, asmenines psichologų konsultacijas, kurių metu su darbuotojais kalbėjome apie santykius su artimaisiais, vidinius išgyvenimus ir baimes dėl ateities, pasakoja Žmonių ambasados vadovė ir priduria, kad darbuotojų įsitraukimas vidinės komunikacijos kanaluose buvo labai aukštas.
nuotrauka::2 left
Rodykite empatiją
Ne kiekvienas turi galimybę susikurti atskirą erdvę darbui, kurioje galėtų būti visiškai netrukdomi. Todėl, kai kitą kartą vaizdo konferencijos metu kitame gale pasigirs vaiko klyksmas ar ekrane pasirodys mažamečio veidas, būkime supratingi ir empatiški.
Kad ir kaip darbuotojai stengtųsi išvengti vaikų keliamo triukšmo vaizdo skambučių metu, tai padaryti pavyksta ne visuomet. Šiandien ir taip patiriame daugiau nei įprastai streso, tad stenkimės būti atlaidesni, supratingesni ir geranoriškesni vieni kitiems. Kai kitą kartą atsidursite tokioje situacijoje, nuraminkite ir padrąsinkite vaikus auginantį kolegą ir taip galėsite ne tik greičiau grįžti prie darbų, bet ir parodysite darbuotojui, kad jis yra svarbus ir vertinamas, teigia Bitės Žmonių ambasados vadovė.
Ekspertė priduria, kad dar prieš prasidedant karantinui Ukmergėje ir Vilniuje veikė vaikų kambariai, kur Bitės darbuotojai galėjo palikti savo mažuosius su patyrusiomis auklėmis. Šis sprendimas išsprendė nemažai finansinių ir emocinių resursų reikalaujančią problemą, nes kol mažieji žaidžia ar ilsisi, jų tėvai gali ramiai dirbti.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti