Laimingas darbuotojas: reikia tiek nedaug

Jeigu vadovas per daug nesuka galvos, kokiomis nuotaikomis gyvena darbuotojai, vieną dieną jis gali nustebti sužinoję, jog dalis darbuotojų nori palikti įmonę, o dalis, nors ir dirba, tačiau pareigas atlieka atmestinai, rašo svetainė „inc.com“. Taigi vadovui derėtų dažniau pasikalbėti su darbuotojais, domėtis ne tik jų darbo rezultatais, bet ir iššūkiais, su kuriais jie susiduria kasdien. Kuo daugiau vadovas žinos apie darbuotojus, tuo lengviau bus ne tik bendrauti su komanda, bet ir rasti būdų, kurie motyvuotų komandos narius.
Pokyčiai
Santuoka, vaikų gimimas, artimųjų mirtis – visi šie gyvenimiški įvykiai žmogui sukelia stresą. Suprantama, kad tokie pokyčiai gali daryti įtaką darbingumui, mažinti įsitraukimą į veiklą. Būtent tokiais atvejais vadovui reikėtų pamėginti suprasti darbuotoją, pasiūlyti pagalbą, padėti išgyventi sudėtingą situaciją. Juk net ir komplikuočiausias laikas praeina, tačiau kiekvienas atsimena, kas tuo metu padėjo ir pasiūlė petį atsiremti.
Nors šiuolaikiniai darbuotojai skatinami nuolatos mokytis, tačiau ne visose įmonėse įgyti moksliniai laipsniai ar sertifikatai turi įtakos tolimesnėms karjeros galimybėms. Norėdami paskatinti darbuotojus tobulėti, iš anksto aptarkite, kaip jie galės panaudoti įgytas žinias kasdieniniame darbe ir kokios finansinės bei profesinės naudos jie gali tikėtis.
Kitas iššūkis, kurį patiria darbuotojai, – perspektyvų stoka. Svarbus projektas pabaigtas, paaukštinimas irgi buvo, atrodytų, ko darbuotojui daugiau reikia. Tačiau žmogus vis tiek bruzda, nes nežino ką veikti toliau, ko siekti daugiau. Vadovui vertėtų atsiminti, kad vienas svarbiausių motyvavimo priemonių darbuotojams – tiesiog įdomus darbas. Tai reiškia, kad pasibaigus svarbiam projektui, vadovai turėtų aiškiai nubrėžti gaires, kas bus toliau, kokių naujų tikslų turėtų siekti darbuotojai. Kitaip tariant, jei darbuotojas yra įsitraukęs į įmonės veiklą, jis yra laimingas.
Atvirumas
Kai iš visos komandos keli žmonės paaukštinami, likusiai komandos dalis tarsi pabunda, kartu ima kelti klausimus, kodėl patys tokio karjero posūkio nesulaukė. Aišku, visada bus tokių, kurie paaukštinimo nenusipelnė, tačiau gali būti ir tokių specialistų, kuriems tiesiog nebėra kur augti konkrečioje įmonėje. Tokiu atveju vadovui reikėtų tiesiai pasakyti darbuotojui, kad ypatingų karjeros galimybių, atsižvelgiant į veiklos specifiką, įmonė pasiūlyti negali. Suprantama, kad niekas nenori prarasti gero darbuotojo, todėl siekiant išlaikyti žmogaus motyvaciją, pasiūlykite jam pamėginti padirbėti kitose pareigose.
Kai įmonei sekasi, finansiniai rezultatai džiugina, suprantama, kad tokių žinių vadovai neslepia. Kai pardavimai ritasi žemyn ir bendrovės situacija komplikuojasi, tylėti irgi nereikėtų. Atvirai kalbėkitės su darbuotojais, tik tokiu būdu galite tikėtis supratingumo ir lojalumo iš komandos.