Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2021-11-03 15:18
2021-09-30 13:46
2021-09-29 14:19
2021-09-06 17:07
2021-08-30 15:50
2021-08-09 17:08
2021-07-23 12:49
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Vandenilis iš esmės yra neefektyvi technologija, nes proceso nuostoliai dideli visuose etapuose. Jis prasmingas tik tada, kai iki objekto negalima atvesti elektros laidų arba akumuliatorius būtų per sunkus / per didelis / per brangus. Kol kas naudingiausia vandenilio technologija būtų statybininkams, nes infrastruktūros daug ir ji brangi. Naudotojams - ne ypač.
Elektromobiliams ir jų infrastruktūrai reikalingos medžiagos išgaunamos tik "trečiojo" pasaulio šalyse. Tad alternatyva elektros/akumuliatorių keliui yra labai laukiama. Nebent kas nors ras būdą, kuo pakeisti vienus cheminius elementus kitais. O kur dar iššūkiai su krovimo tinklu. Deja mažai kas supranta, kai tai ne stotelių pristatymo problema.
Vandenilis, tai technologija, kurią galima gamintis savarankiškai ir eksportuoti kaip dujas, naftą ir kitą iškastinį kurą. Tai energetinė nepriklausomybė šiaurės pusrutulio šalims ir mokėsčiai valstybei. Kinija su Japonija jau dabar stato/adaptuoja infrastruktūrą autobusams, traukiniams, lėktuvams...
jei norite pasakyti, kad Kinija jau pasiruošusi masiniam naudojimui - nepykite, briedas ;-) kad 16 provincijų CCP nurodymu įsirašė į penkmečio planus, yra tyrimų programos, savaime dar neišsprendžia visų technologinių ir kaštų (kg H turi atpigti turi 2 kartus, o 70% vandenilio išskyrimo kaštų yra elektra, kurios dauguma Kinijoje generuojama iš anglies, kurios teks atsisakyti dėl CO2 tikslų...) klausimų.
Paskutinė pastraipa apie Japan/China joint developments: https://asia.nikkei.com/Spotlight/Caixin/China-s-hydrogen-roadmap-4-things-to-know Infrastruktūra, tai ne tik degalinės: https://hbr.org/sponsored/2021/03/how-japans-hydrogen-innovations-may-fuel-cleaner-days-ahead Apie savikaina: https://www.rechargenews.com/energy-transition/green-hydrogen-will-be-cost-competitive-with-grey-h2-by-2030-without-a-carbon-price/2-1-1001867
skaičiau tą patį, o dėl kainos net nėra kaip svarstyti - Kinijoj ne tokie stebuklai vyksta, kai valstybė ima subsidijuoti. Tai nereiškia, kad apakinti FOMO turim bėgt iš paskos.
Globaliu mastu subsidijjuojama "žalia" elektra irgi FOMO ;) Esme, ta, kad nepabėgsime nuo skirtingų energetikos formų, tam ruošiasi visi naftininkai nuo ExxonMobil iki Shell. Reikia ir mūsų verslams ieškoti kelių kaip iš to uždirbti :)
spekuliacijos apie H yra aiškiam pike, o lobistai užuodžia kur galima gauti viešų pinigų ;-) There have been false starts for hydrogen in the past; this time could be different, sako IAE, kuri 2050 prognozuoja H ... 2% viso energy mix. Kitų vizijos labiau optimistinės: https://ec.europa.eu/jrc/sites/default/files/final_insights_into_hydrogen_use_public_version.pdf
https://www.autoweek.com/news/green-cars/a33414795/bmw-will-offer-hydrogen-fuel-cell-x5-suv-in-2022/ bus idomu.
Na aš bent jau studijavau chemiją, tai kiek pamenu, problema - neįmanoma ilgai kur nors laikyti vandenilį, nes jo molekulės visų mažiausios, ir anksčiai ar vėliau įveikia bet kokį barjerą. Reikia praktiškai gaminti kuo greitesniam vartojimui.