Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

10
  • 2021-07-12T19:30:35+03:00

    Vandenilis iš esmės yra neefektyvi technologija, nes proceso nuostoliai dideli visuose etapuose. Jis prasmingas tik tada, kai iki objekto negalima atvesti elektros laidų arba akumuliatorius būtų per sunkus / per didelis / per brangus. Kol kas naudingiausia vandenilio technologija būtų statybininkams, nes infrastruktūros daug ir ji brangi. Naudotojams - ne ypač.

    • 2021-07-12T19:48:18+03:00

      Elektromobiliams ir jų infrastruktūrai reikalingos medžiagos išgaunamos tik "trečiojo" pasaulio šalyse. Tad alternatyva elektros/akumuliatorių keliui yra labai laukiama. Nebent kas nors ras būdą, kuo pakeisti vienus cheminius elementus kitais. O kur dar iššūkiai su krovimo tinklu. Deja mažai kas supranta, kai tai ne stotelių pristatymo problema.

  • 2021-07-13T08:14:29+03:00

    Vandenilis, tai technologija, kurią galima gamintis savarankiškai ir eksportuoti kaip dujas, naftą ir kitą iškastinį kurą. Tai energetinė nepriklausomybė šiaurės pusrutulio šalims ir mokėsčiai valstybei. Kinija su Japonija jau dabar stato/adaptuoja infrastruktūrą autobusams, traukiniams, lėktuvams...

    • 2021-07-13T11:56:56+03:00

      jei norite pasakyti, kad Kinija jau pasiruošusi masiniam naudojimui - nepykite, briedas ;-) kad 16 provincijų CCP nurodymu įsirašė į penkmečio planus, yra tyrimų programos, savaime dar neišsprendžia visų technologinių ir kaštų (kg H turi atpigti turi 2 kartus, o 70% vandenilio išskyrimo kaštų yra elektra, kurios dauguma Kinijoje generuojama iš anglies, kurios teks atsisakyti dėl CO2 tikslų...) klausimų.

    • 2021-07-13T12:46:13+03:00

      Paskutinė pastraipa apie Japan/China joint developments: https://asia.nikkei.com/Spotlight/Caixin/China-s-hydrogen-roadmap-4-things-to-know Infrastruktūra, tai ne tik degalinės: https://hbr.org/sponsored/2021/03/how-japans-hydrogen-innovations-may-fuel-cleaner-days-ahead Apie savikaina: https://www.rechargenews.com/energy-transition/green-hydrogen-will-be-cost-competitive-with-grey-h2-by-2030-without-a-carbon-price/2-1-1001867

    • 2021-07-13T13:14:47+03:00

      skaičiau tą patį, o dėl kainos net nėra kaip svarstyti - Kinijoj ne tokie stebuklai vyksta, kai valstybė ima subsidijuoti. Tai nereiškia, kad apakinti FOMO turim bėgt iš paskos.

    • 2021-07-13T14:37:33+03:00

      Globaliu mastu subsidijjuojama "žalia" elektra irgi FOMO ;) Esme, ta, kad nepabėgsime nuo skirtingų energetikos formų, tam ruošiasi visi naftininkai nuo ExxonMobil iki Shell. Reikia ir mūsų verslams ieškoti kelių kaip iš to uždirbti :)

  • 2021-07-13T12:11:09+03:00

    spekuliacijos apie H yra aiškiam pike, o lobistai užuodžia kur galima gauti viešų pinigų ;-) There have been false starts for hydrogen in the past; this time could be different, sako IAE, kuri 2050 prognozuoja H ... 2% viso energy mix. Kitų vizijos labiau optimistinės: https://ec.europa.eu/jrc/sites/default/files/final_insights_into_hydrogen_use_public_version.pdf

  • 2021-07-13T17:01:43+03:00

    https://www.autoweek.com/news/green-cars/a33414795/bmw-will-offer-hydrogen-fuel-cell-x5-suv-in-2022/ bus idomu.

  • 2021-07-13T19:40:33+03:00

    Na aš bent jau studijavau chemiją, tai kiek pamenu, problema - neįmanoma ilgai kur nors laikyti vandenilį, nes jo molekulės visų mažiausios, ir anksčiai ar vėliau įveikia bet kokį barjerą. Reikia praktiškai gaminti kuo greitesniam vartojimui.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791