Vok brigados infrastruktūra turi EU finansuoti juk čia EU siena, o gaunas gudručiai kurie toli nuo sienos
2024-10-07T16:36:50+03:00
Gudručiai? :D
Sulaukiame daug paramos iš NATO ir ES.
2024-10-07T17:05:20+03:00
Ir tiek pat turim išleist ju gynybai?
2024-10-08T10:52:41+03:00
Jeigu išleistume tiek pat, mums nebūtų reikalinga Vokietijos brigada. Bet vata niekad loginiu mąstymu nepasižymėjo...
2024-10-07T15:23:21+03:00
"laikinai"?
2024-10-07T16:07:48+03:00
Taip, kaip ir 2008 buvo laikinai PVM padidintas.
2024-10-08T23:44:20+03:00
1:1 pagalvojau. Beje, tuomet patikėjau. Ir dabar sutinku kad išlaidas gynybai reikia kelti
BET
atjungiant nuo papo ir vaizdo po 15 proc. darbuotojų iš kiekvienos įmonės, įstaigos ar organizacijos, kurioje akcininkas yra LR, ar tiesiogiai /netiesiogiai dalyvauja valdyme ar yra naudos gavėjas.
2024-10-07T15:42:18+03:00
reikia gerai būt atitrukus nuo realybes kad taip prieš rinkimus kalbeti.
2024-10-07T16:58:42+03:00
TSLKD rinkėjams papildomi 1-2% prie PVM'o orų nedaro.
2024-10-07T17:24:26+03:00
Kubiliaus stiliumi, Pries pat rinkimus.
2024-10-07T15:47:04+03:00
Finansuojant gynybą galėtų būti nedidinamos išlaidos ten kur jų nereikia. Milijardas papildomų pajamų, o čia verkia dėl trūkumo. Netrūksta pinigų.
2024-10-07T16:01:43+03:00
Gaila, tačiau už Nacionalinį susivienijimą. Jus paskandino patriarcho nepotizmas. Bet ne viskas prarasta - dar sekančiuose rinkimuose yra šansų jei atsipurtysite nelemta pavarde.
2024-10-07T16:10:04+03:00
Pirmiausiai Valstybė turėtų susitvarkyti savo kiemą, o paskui papildomai lįsti pas gyventojus. Jeigu vis gi sakome, kad gynyba yra mūsų prioritetas, tai taip ir elkimės. Dabar žodžiai skiriasi nuo darbų, nes taškomi pinigai nereikalingiems dalykams - "nacionalinis" stadionas, lietuviškų kiaulaičių veislynai. visokiausios studijos, atliekamos studenčiokų ir pan.
Nes čia bus kaip su akcizu - įvedam neva kelių priežiūrai, o pakui paskiriame kitiems tikslams. Kuo daugiau surinksime "gynybos" mokesčių, tuo bus mažiau paskatų ekektyviai leisti likusias biudžeto eilutes.
2024-10-07T16:10:13+03:00
Nu ir nupušus bobelka... su visa pagarba. Šaudymo sau į kojas absoliuti čempionė. Jeigu esi geras administratorius, tai nebūtinai būsi geras politikas (ir atvirščiai). Bet šiuo atveju, tai jau pradeda atrodyti, kad nei tas, nei tas. O kur prabangos mokesčiai? Kur NT mokesčio sutvarkymas? (Rugs 16, 2024 "Registrų centras: viso Lietuvoje įregistuoto NT vertė – 202 mlrd. eurų").
Lietuva padarė milžinišką pažangą per 30m., bet man kuo toliau, tuo labiau atrodo, kad tuoj remsimės į lubas, nes valdžios kokybė atrodo, kad tik prastyn eina. Lengva buvo spurtuoti, kai buvom pigios darbo jėgos šalis su atsivėrusia ES rinka ir ES pinigais. Bet ateina laikas, kai reikia savo galvas daugiau įjungti ir vieningai dirbti dėl ateities, o čia jau problemytė.
2024-10-07T16:20:56+03:00
Su tokia švietimo siatema tos lubos garantuotos. Dabar ekonomika tempia karta kur mokslas dar buvo kokybiskas, augo nepritekliuj ir darba vertino.
2024-10-07T16:32:43+03:00
Tuoj valdžia keisis ir prižadės mums visiems kisieliaus upes su meduolių krantais.
2024-10-08T11:15:14+03:00
O tau, uzingriduk, 2020 m. tavo favoritai nieko nezadejo? nezadejo naujuju skaidrumo standartu?
2024-10-08T11:36:35+03:00
Klystate, su epitetais. Nepataikėte. Nors dabar madinga taip epitetus dalinti.
2024-10-08T23:48:50+03:00
Amen... Tie, kurie ir 40+ yra alkani ir nori, bei gali. Aš va darbovietėje žiūriu ir liūdna darosi kaip chebrytė be jokių įgūdžių mąstyti - google tik ir temoka. Pats mielai AI naudoju kodo rašymui, bet tie elementariausių išvadų pasidaryti nesugeba.
2024-10-07T16:24:17+03:00
Mūsų PVM labai didelis ir negrąžintas į pradinį.
Pirmiausia valdžiai reikia sumažinti valdžios išlaidas 10% ir tada užteks nuo visų ministerijų.
Tokiu pareiškimu prieš rinkimus sau šauna į galvą!
Turėsim dar dalį nemokančių ir slepiančių mokesčių mokėjimą.
2024-10-07T16:31:08+03:00
Pirmi PVM didino estai ir tik laiko klausimas buvo ,kada ir Lietuva tai padarys. Padidintos įplaukos iš PVM būtų pačios solidariausios iš visų visuomenės sluoksnių surenkant papildomus eurus gynybai.
2024-10-07T18:52:47+03:00
pasidomėkit dėl ko estai didina PVM ir kokie ekonomistų atsiliepimai.
2024-10-08T10:01:08+03:00
Estai didina mokescius ir mazina islaidas, kad subalansuoti biudzeta ir tada PIGIAI skolintis. Pas juos tokia logika.
2024-10-07T16:58:02+03:00
Esmė tame, kodėl nekalba partijos pirmininkas? Išvažiavo į Graikiją bambos padeginti? O šiaip partijos buhalterė šneka neblogai ir pasakų neseka. Bet tas mažas berniukas, kuris slepiasi po jos sijonu turėtų pasilikti Graikijoje.
2024-10-07T17:01:12+03:00
kai tik padidino pelno mokestį aš VZ.lt ir rašiau, kad PVM nepadidino tik dėl to, kad rinkimai. Ir štai ausys jau lenda - nori didinti. Ir greičiausiai padidins kartu su GPM.
Kas pamena, tai Estijoje PVM ir GPM nori didinti iki 24% per kelerius metus.
Žmonės iš naujo pradės vertinti šešėlį. Vėsu, gera, esi sunkiau pastebimas ir mažiau apvogiamas veltėdžių.
2024-10-07T17:05:51+03:00
Surinkta virš milijardo perviršio, bet vistiek noras yra įkišt plaukuotą ranką į piliečių kišenę. iš kur naglumas toks? Ir dar prieš rinkimus taip kalbėt.... kažkokia kvailystė.
2024-10-07T17:52:52+03:00
Kad ir 10 mlrd perviršis bus vis vien trūks pinigų. Ten per daug išlaidų mažinimu niekas galvos nekvaršina. Reikia tai pasiskoliname arba keliam mokesčius ir tiek.
2024-10-07T17:55:33+03:00
jiems perviršis=daugiau atkatų.
2024-10-08T05:55:28+03:00
Nevisai taip, nes matai Vilniuje stadioną statant tik atkatams užteko
2024-10-07T17:40:51+03:00
vel "laikinai"? o gal sita laikina PVM atsaukti ir kita diena jau galima atstatyti tvirtinant, kaip gynybai finansuoti?
2024-10-07T17:59:50+03:00
Visų valstybinių "projektėlių" pinigus nukreiptų gynybai, tai užtektų ir dar liktų. Nes dabar su tais "projektėliais" tiek pinigų ištaško ir neleidžia žmonėms eilinių darbų dirbti, nes reikia "projektėlius" koordinuoti.
2024-10-07T18:00:08+03:00
Pradžiai reikėtų nustoti klausyt verkiančių interesų grupių ir sutvarkyti esamus mokesčius, uždaryti skyles. Kai to neužteks - kalbėti apie PVM didinimą.
2024-10-07T19:53:18+03:00
Nesuprantu, kodėl ji yra konservų veidas?
Man pvz ji atrodo atsilupus, vien dėl jos nenoriu balsuot už konservus.
2024-10-07T19:55:27+03:00
Reikia ne kalbėti, o daryti. Seniausiai reikėjo didinti PVM ir finansuoti iš to gynybą, priešas už sienos nesnaudžia, būtina ruoštis.
2024-10-07T21:25:30+03:00
Na su premjere tikrai kažkas negerai. Visi supranta, kad namų darbai nepadaryti: 1/4 ekonomikos šešėlyje, pilna visokių mokestinių lengvatų, pilna korupcijos pavyzdžių, daug biudžeto lėšų švaistymo ir neūkiškumo. Aš pilnai suprantu, kad per vieną kadenciją visko nesutvarkysi, bet užsiminti, kad galim PVM kelti prieš rinkimus, žinant nemažą bardakėlį mūsų ūkyje, tiesiog kvaila.
Arba žmogus persidirbo arba aš perdaug gerai apie premjerę galvojau:(
2024-10-07T21:57:15+03:00
Koks bardakelis? Kyla algos ir mma, ūkis kyla nepaisant plaukuotos rankos keslu, kapitalizmas stpresnis
2024-10-07T22:02:30+03:00
O jūs ko tekste nesupratote ?
Dalį teksto pakartosiu: 1/4 ekonomikos šešėlyje, pilna visokių mokestinių lengvatų, pilna korupcijos pavyzdžių, daug biudžeto lėšų švaistymo ir neūkiškumo.
2024-10-08T11:51:26+03:00
Kas dėl MMA, tai jis kyla tiek, kiek nustato valdžia, o ne dėl natūralių procesų (augančio produktyvumo). Tai kad nesugebama pereiti nuo pigios darbo jėgos šalies ekonomikos prie produktyvumo ir aukštesnių technologijų, puikiai parodo įvežamų imigrantų skaičiai iš atsilikusių šalių (tame tarpe "rusijos sferos" šalių), nors nedarbas Lietuvoje yra vienas aukščiausių ES.
Beje, su MMA nėra viskas taip paprasta. Gal žinot, bet kuo MMA didesnis, tuo jūsų sodros pensija bus mažesnė, laikant kad jūsų alga išliko ta pati. Tad žongliravimas su MMA gali turėti įvairių tikslų.
2024-10-07T23:27:05+03:00
Demagogija. Ko tik nepadarytu, kad apsaugoti stambu kapitala nuo didesniu mokesciu. PVM pas mus jau yra dukart laikinai padidintas krizes laikotarpiui, ir nors krize seniai baigesi, PVM vis dar yra padidintas. O taip pat pas mus PVM maisto produktams yra kone pats didziausias visoje ES, nes beveik visos kitos salys turi lengvatinius tarifus. O pvz. imoniu pelno mokestis tikrai nera didziausias ES, tad rezervu jam didinti butu, taip pat butu galima plesti NT apmokestinimo baze, ivesti prabangos mokescius prabangos prekems, pratesti banku apmokestinima, bet tokiu siulymu kazkodel negirdime.
2024-10-08T00:27:46+03:00
Tai ka siulote mažintu motyvacija verslininkams
2024-10-08T08:25:54+03:00
Juk laikinai padidintot 2008 metais. Tai grąžinkite atgal ir pakelkit vėl, bus sąžiningai pakeltas.
2024-10-08T23:37:16+03:00
Bl@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18.
Suggestion - von'nahoj 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
2024-10-08T23:37:32+03:00
Bl@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18.
Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
2024-10-08T23:37:51+03:00
Bl'@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18.
Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
2024-10-08T23:38:17+03:00
Bljat',jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18.
Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Vok brigados infrastruktūra turi EU finansuoti juk čia EU siena, o gaunas gudručiai kurie toli nuo sienos
Gudručiai? :D Sulaukiame daug paramos iš NATO ir ES.
Ir tiek pat turim išleist ju gynybai?
Jeigu išleistume tiek pat, mums nebūtų reikalinga Vokietijos brigada. Bet vata niekad loginiu mąstymu nepasižymėjo...
"laikinai"?
Taip, kaip ir 2008 buvo laikinai PVM padidintas.
1:1 pagalvojau. Beje, tuomet patikėjau. Ir dabar sutinku kad išlaidas gynybai reikia kelti BET atjungiant nuo papo ir vaizdo po 15 proc. darbuotojų iš kiekvienos įmonės, įstaigos ar organizacijos, kurioje akcininkas yra LR, ar tiesiogiai /netiesiogiai dalyvauja valdyme ar yra naudos gavėjas.
reikia gerai būt atitrukus nuo realybes kad taip prieš rinkimus kalbeti.
TSLKD rinkėjams papildomi 1-2% prie PVM'o orų nedaro.
Kubiliaus stiliumi, Pries pat rinkimus.
Finansuojant gynybą galėtų būti nedidinamos išlaidos ten kur jų nereikia. Milijardas papildomų pajamų, o čia verkia dėl trūkumo. Netrūksta pinigų.
Gaila, tačiau už Nacionalinį susivienijimą. Jus paskandino patriarcho nepotizmas. Bet ne viskas prarasta - dar sekančiuose rinkimuose yra šansų jei atsipurtysite nelemta pavarde.
Pirmiausiai Valstybė turėtų susitvarkyti savo kiemą, o paskui papildomai lįsti pas gyventojus. Jeigu vis gi sakome, kad gynyba yra mūsų prioritetas, tai taip ir elkimės. Dabar žodžiai skiriasi nuo darbų, nes taškomi pinigai nereikalingiems dalykams - "nacionalinis" stadionas, lietuviškų kiaulaičių veislynai. visokiausios studijos, atliekamos studenčiokų ir pan. Nes čia bus kaip su akcizu - įvedam neva kelių priežiūrai, o pakui paskiriame kitiems tikslams. Kuo daugiau surinksime "gynybos" mokesčių, tuo bus mažiau paskatų ekektyviai leisti likusias biudžeto eilutes.
Nu ir nupušus bobelka... su visa pagarba. Šaudymo sau į kojas absoliuti čempionė. Jeigu esi geras administratorius, tai nebūtinai būsi geras politikas (ir atvirščiai). Bet šiuo atveju, tai jau pradeda atrodyti, kad nei tas, nei tas. O kur prabangos mokesčiai? Kur NT mokesčio sutvarkymas? (Rugs 16, 2024 "Registrų centras: viso Lietuvoje įregistuoto NT vertė – 202 mlrd. eurų"). Lietuva padarė milžinišką pažangą per 30m., bet man kuo toliau, tuo labiau atrodo, kad tuoj remsimės į lubas, nes valdžios kokybė atrodo, kad tik prastyn eina. Lengva buvo spurtuoti, kai buvom pigios darbo jėgos šalis su atsivėrusia ES rinka ir ES pinigais. Bet ateina laikas, kai reikia savo galvas daugiau įjungti ir vieningai dirbti dėl ateities, o čia jau problemytė.
Su tokia švietimo siatema tos lubos garantuotos. Dabar ekonomika tempia karta kur mokslas dar buvo kokybiskas, augo nepritekliuj ir darba vertino.
Tuoj valdžia keisis ir prižadės mums visiems kisieliaus upes su meduolių krantais.
O tau, uzingriduk, 2020 m. tavo favoritai nieko nezadejo? nezadejo naujuju skaidrumo standartu?
Klystate, su epitetais. Nepataikėte. Nors dabar madinga taip epitetus dalinti.
Amen... Tie, kurie ir 40+ yra alkani ir nori, bei gali. Aš va darbovietėje žiūriu ir liūdna darosi kaip chebrytė be jokių įgūdžių mąstyti - google tik ir temoka. Pats mielai AI naudoju kodo rašymui, bet tie elementariausių išvadų pasidaryti nesugeba.
Mūsų PVM labai didelis ir negrąžintas į pradinį. Pirmiausia valdžiai reikia sumažinti valdžios išlaidas 10% ir tada užteks nuo visų ministerijų. Tokiu pareiškimu prieš rinkimus sau šauna į galvą! Turėsim dar dalį nemokančių ir slepiančių mokesčių mokėjimą.
Pirmi PVM didino estai ir tik laiko klausimas buvo ,kada ir Lietuva tai padarys. Padidintos įplaukos iš PVM būtų pačios solidariausios iš visų visuomenės sluoksnių surenkant papildomus eurus gynybai.
pasidomėkit dėl ko estai didina PVM ir kokie ekonomistų atsiliepimai.
Estai didina mokescius ir mazina islaidas, kad subalansuoti biudzeta ir tada PIGIAI skolintis. Pas juos tokia logika.
Esmė tame, kodėl nekalba partijos pirmininkas? Išvažiavo į Graikiją bambos padeginti? O šiaip partijos buhalterė šneka neblogai ir pasakų neseka. Bet tas mažas berniukas, kuris slepiasi po jos sijonu turėtų pasilikti Graikijoje.
kai tik padidino pelno mokestį aš VZ.lt ir rašiau, kad PVM nepadidino tik dėl to, kad rinkimai. Ir štai ausys jau lenda - nori didinti. Ir greičiausiai padidins kartu su GPM. Kas pamena, tai Estijoje PVM ir GPM nori didinti iki 24% per kelerius metus. Žmonės iš naujo pradės vertinti šešėlį. Vėsu, gera, esi sunkiau pastebimas ir mažiau apvogiamas veltėdžių.
Surinkta virš milijardo perviršio, bet vistiek noras yra įkišt plaukuotą ranką į piliečių kišenę. iš kur naglumas toks? Ir dar prieš rinkimus taip kalbėt.... kažkokia kvailystė.
Kad ir 10 mlrd perviršis bus vis vien trūks pinigų. Ten per daug išlaidų mažinimu niekas galvos nekvaršina. Reikia tai pasiskoliname arba keliam mokesčius ir tiek.
jiems perviršis=daugiau atkatų.
Nevisai taip, nes matai Vilniuje stadioną statant tik atkatams užteko
vel "laikinai"? o gal sita laikina PVM atsaukti ir kita diena jau galima atstatyti tvirtinant, kaip gynybai finansuoti?
Visų valstybinių "projektėlių" pinigus nukreiptų gynybai, tai užtektų ir dar liktų. Nes dabar su tais "projektėliais" tiek pinigų ištaško ir neleidžia žmonėms eilinių darbų dirbti, nes reikia "projektėlius" koordinuoti.
Pradžiai reikėtų nustoti klausyt verkiančių interesų grupių ir sutvarkyti esamus mokesčius, uždaryti skyles. Kai to neužteks - kalbėti apie PVM didinimą.
Nesuprantu, kodėl ji yra konservų veidas? Man pvz ji atrodo atsilupus, vien dėl jos nenoriu balsuot už konservus.
Reikia ne kalbėti, o daryti. Seniausiai reikėjo didinti PVM ir finansuoti iš to gynybą, priešas už sienos nesnaudžia, būtina ruoštis.
Na su premjere tikrai kažkas negerai. Visi supranta, kad namų darbai nepadaryti: 1/4 ekonomikos šešėlyje, pilna visokių mokestinių lengvatų, pilna korupcijos pavyzdžių, daug biudžeto lėšų švaistymo ir neūkiškumo. Aš pilnai suprantu, kad per vieną kadenciją visko nesutvarkysi, bet užsiminti, kad galim PVM kelti prieš rinkimus, žinant nemažą bardakėlį mūsų ūkyje, tiesiog kvaila. Arba žmogus persidirbo arba aš perdaug gerai apie premjerę galvojau:(
Koks bardakelis? Kyla algos ir mma, ūkis kyla nepaisant plaukuotos rankos keslu, kapitalizmas stpresnis
O jūs ko tekste nesupratote ? Dalį teksto pakartosiu: 1/4 ekonomikos šešėlyje, pilna visokių mokestinių lengvatų, pilna korupcijos pavyzdžių, daug biudžeto lėšų švaistymo ir neūkiškumo.
Kas dėl MMA, tai jis kyla tiek, kiek nustato valdžia, o ne dėl natūralių procesų (augančio produktyvumo). Tai kad nesugebama pereiti nuo pigios darbo jėgos šalies ekonomikos prie produktyvumo ir aukštesnių technologijų, puikiai parodo įvežamų imigrantų skaičiai iš atsilikusių šalių (tame tarpe "rusijos sferos" šalių), nors nedarbas Lietuvoje yra vienas aukščiausių ES. Beje, su MMA nėra viskas taip paprasta. Gal žinot, bet kuo MMA didesnis, tuo jūsų sodros pensija bus mažesnė, laikant kad jūsų alga išliko ta pati. Tad žongliravimas su MMA gali turėti įvairių tikslų.
Demagogija. Ko tik nepadarytu, kad apsaugoti stambu kapitala nuo didesniu mokesciu. PVM pas mus jau yra dukart laikinai padidintas krizes laikotarpiui, ir nors krize seniai baigesi, PVM vis dar yra padidintas. O taip pat pas mus PVM maisto produktams yra kone pats didziausias visoje ES, nes beveik visos kitos salys turi lengvatinius tarifus. O pvz. imoniu pelno mokestis tikrai nera didziausias ES, tad rezervu jam didinti butu, taip pat butu galima plesti NT apmokestinimo baze, ivesti prabangos mokescius prabangos prekems, pratesti banku apmokestinima, bet tokiu siulymu kazkodel negirdime.
Tai ka siulote mažintu motyvacija verslininkams
Juk laikinai padidintot 2008 metais. Tai grąžinkite atgal ir pakelkit vėl, bus sąžiningai pakeltas.
Bl@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18. Suggestion - von'nahoj 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
Bl@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18. Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
Bl'@,jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18. Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.
Bljat',jau girdėjau aš jos didinimus 2008 m. Kaip laikinai pvm pabus 21, vietoje 18. Suggestion - von'nah 15 proc iš kiekvienos valst., savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos, beigi AB'ų ir UAB'ų ir pvm galės būti ne +x proc o - 2x proc. Nereikia mūsų durniukais laikyt.