VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-09-06 10:33

Tvarumo lyderiai: pasiekta daug, dar daugiau laukia ateity

Apdovanotos penkios aukščiausią tvarumo indeksą turinčios Lietuvos bendrovės: AB „KN Energies“ (generalinis direktorius D. Šilenskis), „Coca–Cola HBC Lietuva“ (korporacijos reikalų ir tvarumo vadovė Lietuvoje I. Lungė), „RIMI Lietuva“ (vadovas V. Lukoševičius), AB „Telia Lietuva“ (tvarumo vadovė A. Žekienė), „Ernst & Young Baltic“ (konsultacinių paslaugų padalinio vadovas Baltijos šalyse L. Dičpetris).
Apdovanotos penkios aukščiausią tvarumo indeksą turinčios Lietuvos bendrovės: AB „KN Energies“ (generalinis direktorius D. Šilenskis), „Coca–Cola HBC Lietuva“ (korporacijos reikalų ir tvarumo vadovė Lietuvoje I. Lungė), „RIMI Lietuva“ (vadovas V. Lukoševičius), AB „Telia Lietuva“ (tvarumo vadovė A. Žekienė), „Ernst & Young Baltic“ (konsultacinių paslaugų padalinio vadovas Baltijos šalyse L. Dičpetris).
Vakar vykusiame renginyje „Tvarus verslas“ buvo apdovanotos penkios aukščiausią tvarumo indeksą turinčios Lietuvos bendrovės. Dvi iš jų yra absoliučios lyderės, turinčios didžiausią galimą tvarumo įvertinimą.

Tvarumo indeksą – įrankį, leidžianti objektyviai įsivertinti bendrovės veiklą tvarumo srityje ir skaidriai apie tai komunikuoti – praėjusiais metais pristatė „Verslo žinios“ kartu su „Swedbank“. Lankomiausiame įmonių duomenų portale rekvizitai.lt  skelbiamas įmonių tvarumo indeksas yra galimybė ir visuomenei aiškiai parodyti, kokius tvarumo žingsnius įmonė žengia, ir pačiai bendrovei pamatyti, kaip jos pastangos atrodo Lietuvos įmonių kontekste.

„Tvarumo indeksas nėra konkursas. Tai – iniciatyva. Pagrindinė jos varomoji jėga yra žmonės, įmonės, organizacijos Lietuvoje ir pasaulyje. O rekvizitai.lt misija – tinkamai įvertinti jūsų pastangas ir parodyti jas kuo platesnei auditorijai. Labai vertinu visas įmones, kurios skyrė laiko ir užpildė tvarumo klausimyną. Visai nesvarbu, ar tai didelė bendrovė ar visai maža, ar jos tvarumo įvertis yra keli balai, ar maksimalus, kaip šiandien apdovanojimus atsiimsiančių lyderių. Visi tie žmonės yra tikrieji tvarumo ledlaužiai ir nešėjai Lietuvoje“, – pradėdamas apdovanojimų ceremoniją kalbėjo Arūnas Janeliūnas, rekvizitai.lt vadovas.

Remy Salters, „Swedbank Lietuva“ finansų vadovas, pabrėžė, kad pažangūs verslai šiandien matuoja savo sėkmę ne tik finansiniais skaičiais, bet ir poveikiu aplinkai bei visuomenei. Tvarumo indekso rezultatai patvirtina, kad Lietuvoje atsiranda vis daugiau tokių įmonių.

„Tvarumo indeksas yra daug daugiau negu ženkliukas prie jūsų logotipo. Jis atliks labai svarbu vaidmenį buriant įmonių bendruomenę, kuri tiki tvarumo svarba. „Swedbank“ strateginių tikslų sąraše yra ir man labai asmeniškai svarbus tikslas – įgalinti žaliąją transformaciją Lietuvoje. Tai yra didžiulis pokytis ir jis tikrai neįvyks, kol neatsiras kritinė masė įmonių, tikinčių tvarumo svarba. Mums visiems linkiu, kad tvarumo indeksas toliau augtų, ir tvarumo bendruomenė tik stiprėtų“, – kalbėjo R. Salters.

Nuoseklus darbas ir esminis prioritetas

Apdovanojimus – sertifikatą bei stiklo statulėlę – scenoje atsiėmė įmonės „Coca–Cola HBC Lietuva“ (tvarumo indeksas 10), „RIMI Lietuva“ (tvarumo indeksas 10), UAB „Ernst & Young Baltic“ (tvarumo indeksas 9,8), AB „KN Energies“ (tvarumo indeksas 9,8) bei AB „Telia Lietuva“ (tvarumo indeksas 9,7). Maksimalus galimas tvarumo indekso įvertis – 10 balų.

„Žinoma, šis apdovanojimas maloniai džiugina – tai padėka už nuoseklų darbą. Tvarumas jau seniai nebėra tik futuristinė vizija. Tvarūs turime būti kasdien ir galvoti, kaip vienas ar kitas veiksmas paveiks mūsų ateitį. Ir tai ne vien atliekų ir išmetamųjų teršalų mažinimas. Tvarumas – tai kasdieniai sąmoningesni pasirinkimai. Būtent dėl to esame sau išsikėlę ambicingus tikslus, kurių nuosekliai siekiame. Toks įvertinimas įkvepia nesustoti ir judėti pirmyn, kelti dar didesnius tikslus, – sako Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2697?placement=

Tvarumo reikšmę liudija ir visos „Rimi Baltic“ grupės rezultatai: 7% mažesnis išmesto CO2 kiekis ir per metus net 20 proc. punktų sumažintas maisto atliekų kiekis. Iki 2030 m. bendrovė yra užsibrėžusi CO2 emisiją sumažinti iki 0, o per ateinančius metus maisto švaistymą sumažinti per pusę lyginant su 2016 m. Iki naujų metų visos „Rimi“ privačios etiketės produktai turėtų būti pakuojami į pilnai perdirbamas pakuotes.

V. Lukoševičius pabrėžia, kad įmonės pasiekimus atspindi ne tik sausi skaičiai. „Rimi“ įsteigė atvirą inovacijų platformą, surengė pirmąjį mažmeninės prekybos hakatoną, kuriame atrinkti šeši projektai jau įgyvendinami praktiškai. Naujausia iniciatyva – prieš kelias savaites pradėtas šaldyto maisto aukojimas „Maisto bankui“ – ne tik ženkliai mažina itin šviežių maisto produktų švaistymą, bet ir yra pagalba tiems, kuriems to labiausiai reikia. 

Didžiausią tvarumo indeksą turi ir „Coca-Cola HBC Lietuva“, kuri jau daugelį metų išlaiko lyderio vardą kaip tvariausia pasaulyje gėrimų gamybos įmonė. Bendrovės pastangos ir veiklos rezultatai buvo pripažinti dešimtyje pagrindinių išorinių ESG reitingų, įskaitant jau 7 kartą iš eilės šiemet gautą „Dow Jones Sustainability Indices“ indeksą. Pasak Ingos Lungės, „Coca-Cola“ Korporacijos reikalų ir tvarumo vadovės Lietuvoje, tai buvo įmanoma dėl įmonės įsipareigojimo vykdyti verslą atsakingai.

„Tvarumas yra mūsų svarbiausias prioritetas: norime, kad vietos bendruomenės, suinteresuotosios šalys, vartotojai, klientai ir darbuotojai pasitikėtų mūsų įsipareigojimais ir jaustųsi tikri, kad „Coca-Cola HBC“ verslą vykdo teisingai. Turime aiškią tvarumo misiją, kurioje daugiausia dėmesio skiriama šešioms pagrindinėms sritims: klimatui, pakuotėms, vandeniui, ingredientams, mitybai ir žmonėms – tiek mūsų komandoms, tiek ir vietos bendruomenėms. Nuolat tobuliname savo pakuotes, optimizuojame gamybos ir platinimo procesus, investuojame į technologijas, inovacijas ir kartu su tiekėjais bei partneriais vykdome papildomus tvarumo projektus. Kiekvienas mūsų verslo sprendimas reikalauja visada atsižvelgti į jo vykdymą ir į mūsų ESG tikslus – pasiekti nulinį anglies dioksido pėdsaką bei teigiamą biologinę įvairovę iki 2040 m.“, – tikina I. Lunge.

Įmonių duomenų portale rekvizitai.lt informaciją apie vykdomas iniciatyvas aplinkosaugos, įmonės valdysenos ir socialinės atsakomybės srityje pateikti gali bet kuri organizacija.

Metinė tvarumui skirta konferencija yra „Verslo žinių“ projekto „Tvarus verslas“ dalis. Tvarumo idėjas ir iniciatyvas verslo bendruomenėje skleisti įgalina pagrindinis projekto partneris – LIDL.

52795
130817
52791