Kinijos prekybos karo salvė prieš ES – pradėjo antidempingo tyrimą dėl įvežamų alkoholinių gėrimų

Atliekant tyrimą daugiausia dėmesio bus skiriama brendžiui, kuris iš ES tiekiamas mažesnėse nei 200 litrų talpose, penktadienį pranešė Kinijos prekybos ministerija, nenurodydama jokių konkrečių ES bendrovių. Pasak Kinijos, tyrimas esą pradėtas gavus vietos bendrovės prašymą.
Pekinas apie savo planus paskelbė kaip tik po to, kai ES savo ruožtu pradėjo tyrimą dėl Kinijos subsidijų elektra varomoms transporto priemonėms. Gruodžio mėnesį Bendrija taip pat pradėjo antidempingo tyrimą dėl biodyzelino iš Kinijos.
„Kinija rodo Europai, kaip gali atrodyti atsakomieji veiksmai, jei ji nustatys muitus kiniškiems elektriniams automobiliams. Šis žingsnis skaudžiausiai smogtų tokioms vyną gaminančioms šalims kaip Prancūzija – ir tai tikriausiai nėra atsitiktinumas. Šalies prezidento Emmanuelio Macrono vyriausybė labiausiai palaikė ES tyrimą dėl elektromobilių importo iš Kinijos“, – „Bloomberg“ situaciją pakomentavo Noahas Barkinas, tyrimų bendrovės „Rhodium Group“ vyresnysis patarėjas.
Prancūzijos distiliuotojai „Remy Cointreau“, „Pernod Ricard“ ir prabangos prekių konglomeratas LVMH Kinijoje parduoda prancūzišką brendį, Kinijoje vadinamą konjaku ir parduodamu po tokiais prekių ženklais kaip „Remy Martin“, „Martell“ ir „Hennessy“. Kinija yra svarbi rinka visiems šiems prekių ženklams, kurie susiduria su sunkumais dėl smarkiai sumažėjusios paklausos iš JAV.
Pekinas jau seniai naudojasi prekyba siekiant politinių tikslų. Anksčiau, kilus geopolitinei įtampai su Australija, Kinija ėmėsi nagrinėti užsienio alkoholio importą, todėl Australijos vynams buvo įvesti antidempingo muitai, o tai sumažino vieną iš pagrindinių Australijos užsienio rinkų. Pagerėjus tarpusavio santykiams, Kinija ribojimus peržiūrėjo.
Iki 2023 m. lapkričio mėnesio Kinija importavo spiritinių gėrimų iš distiliuoto vynuogių vyno už 1,57 mlrd. USD, iš jų 99% produktų – iš Prancūzijos, rodo „Bloomberg“ surinkti Kinijos muitinės duomenys.