Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

26
  • 2023-10-11T08:05:59+03:00

    Kiek civilių palestiniečių jau žuvo, per Izraelio karinius veiksmus?

    • 2023-10-11T08:25:31+03:00

      Net musulmonai musulmonų nepriima, kad būtų saugūs, o tai daug ką pasako...

    • 2023-10-11T09:21:25+03:00

      Tiek keik kvailiu pasiliko tikedami hasmas. Izraelis perspejo apie smugius. Mylima vietine hamas paragino nereaguoti, nes tai propaganda, ir mes mirsime niekur nesitraukdami... Tai apie ka mes cia?

    • 2023-10-11T09:41:32+03:00

      Nesakau, kad HAMAS yra geriečiai ar teisūs. Bet Izraelis irgi nėra tokie. Jie sugrūdo palestiniečius realiai į koncentracijos stovyklą. 2 milijonai į Vilniaus savivaldybės plotą, kuris yra visiškai priklausomas nuo Izraelio malonės tiek gaunant vandenį, elektrą, maistą ar bet ką kitą, nes nieko negali tokiame plote daryti. Sugrūdo į tokią stovyklą, kad žydai galėtų įsikurti ten, kur gyveno palestiniečiai, o ne dėl to, kad visi 2 milijonai palestiniečių yra nusikaltėliai. Dėl tokio elgesio, tokios organizacijos kaip HAMAS ir turi palaikymą, nes palestiniečiai iš esmės neturi jokio kito pasirinkimo, kaip arba tiesiog išmirti, arba priešintis bet kokiomis įmanomomis priemonėmis. Atviras karinis konfliktas ne išeitis, lieka terorizmas. Diplomatija juos atvedė į dabartinę situaciją. Ir kažkodėl nuojauta kužda, kad po dabartinių įvykių Palestinos teritorija dar labiau sumažės.

    • 2023-10-11T10:21:32+03:00

      Kas tie palestiniečiai? Jie turi savo atskira kalba, kultura? Gal pirma pasidomim.

    • 2023-10-11T11:51:29+03:00

      Singapuras 5.5mil sutelpa i Vilniaus miesto teritorija ir gyvena puikiai. Malaizijos gyventojams su mecetem galvu nekapoja.

    • 2023-10-11T12:14:07+03:00

      Kalba ne apie sutalpinima ir visi teroristu gerbejai tai zino. Arabu tikslas pries 80 metu ir dabar yra tas pats,- " nustumti žydus i jura". Tik dalis arabu jau pasimokė ir apsiramino, o kita dalis dar neapsiramino. "Palestinieciai" nėra atskira tauta, kaip ir vilniečiai, londoniečiai ar niujorkiečiai. Tai tam tikroje teritorijoje gyvenantys arabai, kalbantys arabiskai, besilaikantys arabisku paprociu, kuriu didele dalis ( arba ju palikuonys) atvaziavo i Palestina XX - ajame amziuje. Vietiniai arabai ir ju palikuonys cia sudaro tik maza dalele. O nemegsta jie visi ( vietiniai ar nevietiniai) Izraelio todel, kad iki tol daug amziu žydus jie zmonemis nelaikė. O tie ėmė ir "išdriso" savo valstybe susikurti. Taikos ten nebus, kol arabai is "viduramziu" neissikapstys. Liudna, bet taip yra.

    • 2023-10-11T12:39:45+03:00

      Taip, bet matau nieko čia nepadarysi, yra interesų grupės turėti savo forpostą artimuosiuose rytuose. Net mums, lietuviams tai iš dalies naudinga. Todėl mes pateisinam masinį nekaltų žmonių žudymą. Arabų Geto sukūrimą ir jo nuoseklų jo naikinimą 21 amžiuje. Man labai gaila žydų, nes jie tą patį iškentė prieš 80 metų, dabar patys naikina kitą tautą

    • 2023-10-11T17:07:40+03:00

      Cia kaip Amerikieciai? :)

    • 2023-10-11T18:21:42+03:00

      Ne. Amerikieciai ( didzioji dauguma) gyvena JAV. Arabai gyvena ivairiose valstybėse, todel kalbėti apie "etnoso" " palestinieciu" engima nera jokio pagrindo. Niekas niekada ju neengė. Tarp kitko, anglu valdoma Palestina buvo siuolaikinio Izraelio ir siuolaikines Jordanijos teritorijoje. Pormiausia Palestina ( anglu) buvo padalinta i dvi dalis. Vienoje dalyje ( i rytus nuo Jordano upės) ikurta Jordanija. Kita dalis ( i Vakarus nuo Jordano upes) buvo dar karta padalinta. Dalyje isikure Izraelio vakstybe, kitoje dalyje turejo isikurti Palestinos valstybė. Arabai su tuo nesutiko, nes nenorejo žydų valstybės šalia ir todėl nuo oat įkūrimo užpuolė įsikūrusi Izraeli. Arabai gavo i kaulus, prarado teritorijas. Veliau daug kartu puole, vel gavo i kaulus, vel prarado teritorijas. Finalas dabar dalis Palestinos arabu gyvena Jordanijoje ( defacto turi savo valstybe), kita dalis arabu gyvena Vakaru Krante ir Gazos ruože ir savo vakstybės neįkuria, nes vis tikisi, kad " nustums žydus į jūrą".

    • 2023-10-11T20:23:56+03:00

      "Atviras karinis konfliktas ne išeitis, lieka terorizmas." Nieko sau pateisinimas. Partizaninis karas, išpuoliai prieš tikslinius objektus, daug kas "lieka". O surengti išpuolį prieš civilius ir juos išžudyti, tai jokiu pasipriešinimu net nekvepia.

    • 2023-10-11T21:19:58+03:00

      dar per mažai

    • 2023-10-11T23:30:36+03:00

      Ko visi musulmonai prieglobsčio prašo pas katalikus ? Pilna "draugiškų" šalių su ta pačia religija, kodėl nebėga ten? Izraelio karo vadas aiškiai ir nedviprasmiškai pasakė civiliams kuo greičiau palikt šalį, nes viskas bus subombarduota. Beje, kas buvo teisus ar neteisus prieš 100 metų ir kam kokios žemės priklausė turi likti praeityje. Ir visi norintis praplėsti savo teritorijas ribas, turi būti sunaikinti su visais palikuoniais. Žmonijos ateitis neturi būti siejama su karais tarpusavy

    • 2023-10-12T07:55:25+03:00

      Sunkoka sekti minti. Amerikietis tai zmogus kuris gyvena jav, daug tu zmoniu yra ivairios kilmes bet jie amerikieciai. Taip pat ir palestinieciai yra tie kurie gyvena palestinoje. Kas tie arabai? Jus cia apie ka kalba, religija, paziuras, genetika? Manau jusu poziuris del piezasties valstybe neikurimo yra super naivus, arba zeminantis. Tie zmones neturi tokios galimybes jie visiskai priklausomi nuo priesisko kaimyno valios.

    • 2023-10-12T08:32:42+03:00

      Cia ne poziuris, cia faktai. Palestinos arabai neikure valstybes tidel, kad visa laika nuo Izraelio susikurimo nori " nustumti žydus i jura". Skaitykit, domekites, analizuokit, tuomet faktai jums nebus " žeminantys" ar " naivūs". O išties naivu ir žema yra ginti teroristus, kai jie dar savaitgali zude kudykius, vaikus, senelius ir moteris, visa tai filmavo, dejo i socialinius tinklus ir šokinejo is dziaugsmo. O dabar kai "gauna atgal malkų" tai ju kazkam pasidare gaila.

    • 2023-10-12T08:33:05+03:00

      Jie daugybę kartų turėjo tokią galimybę, paskutinį kartą 1999 (ir Izraelis su tuo sutiko). Bėda, kad jie negali pakęsti minties, kad žydai gyvens šalia.

    • 2023-10-12T09:44:03+03:00

      Man atrodo kad jus visai nesuprantate kas yra politika is esmes. Ka reiskia izraelis sutiko? Ar tai kad kazkoks politikas pasake ka visi nori girdeti ar delto emesi kazkokiu veiksmu? Apie koki valstybes ikurima jus kalbat kai infrastruktura valdoma izraelio ir veikia izraelio spec tarnybos. Is esmes tai yra de fakto israelio teritorija tik liko isspresti tu beteisiu problema, tai kad kazkas priesinasi tik palengvina problemos sprendima.

    • 2023-10-12T09:47:50+03:00

      Manau, kad tai labai supaprastintas ir vienpusiškas požiūris į konfliktą tarp arabų ir žydų. Teksto autorius daro keletą apibendrinimų, kurie ne visada atitinka tikrovę. Pirma, autorius teigia, kad arabai nori "išstumti žydus į jūrą". Šis teiginys nėra naujas, ir jis dažnai naudojamas antiarabinėje propagandoje. Tačiau jis neatitinka realybės. Dauguma arabų nenori sunaikinti Izraelio ar žydų. Jie tiesiog nori, kad turėtų savo nepriklausomą valstybę. Antra, autorius teigia, kad palestiniečiai nėra atskira tauta. Šis teiginys taip pat nėra teisingas. Palestinai turi savo istoriją, kultūrą ir kalbą. Jie yra atskira tauta, ir jie turi teisę į savivaldybę. Trečia, autorius teigia, kad arabai nemėgsta žydų dėl jų religijos. Šis teiginys taip pat yra supaprastintas ir netikslus. Daugelis arabų neturi nieko prieš žydus kaip tokius. Jie tiesiog prieštarauja žydų valstybės sukūrimui teritorijoje, kuri istoriškai buvo arabų. Žinoma, arabų pasaulyje yra žmonių, kurie iš tikrųjų nekenčia žydų. Tačiau tai nereiškia, kad visi arabai tokie. Dauguma arabų nori gyventi taikoje su žydais.

    • 2023-10-12T09:48:37+03:00

      Manau, kad norint išspręsti arabų ir Izraelio konfliktą, reikia suprasti abi konflikto puses. Reikia pripažinti, kad kiekviena šalis turi teisėtus interesus. Tik tada bus galima rasti teisingą ir taikų sprendimą. Štai keletas konkrečių pasiūlymų, kurie gali padėti išspręsti konfliktą: Sukurti nepriklausomą palestinietišką valstybę. Tai patenkins palestiniečių lūkesčius ir leis jiems gyventi taikoje ir saugiai. Užtikrinti lygias teises visiems Izraelio piliečiams, nepriklausomai nuo jų religijos ar tautybės. Tai padės skatinti supratimą ir pasitikėjimą tarp arabų ir žydų. Padidinti gyvenimo lygį arabų šalyse. Tai padės sumažinti įtampą ir sumažinti arabų tautų nepasitenkinimą. Arabų ir Izraelio konflikto sprendimas bus sudėtingas, tačiau jis yra būtinas taikai ir stabilumui Artimuosiuose Rytuose.

    • 2023-10-12T09:54:30+03:00

      Manau, kad šis teiginys yra labai supaprastintas ir neatspindi sudėtingos Izraelio ir Palestinos konflikto realybės. Teisinga, kad nuo Izraelio susikurimo 1948 m. iki šiol vyko daug susirėmimų tarp Izraelio ir Palestinos arabų. Tačiau yra daug priežasčių, kodėl Palestinos arabai nekūrė savo valstybės. Viena iš priežasčių yra tai, kad jie niekada nesutarė dėl to, kokia turėtų būti ši valstybė. Palestinos arabai yra labai įvairi grupė žmonių, kuriai priklauso skirtingos politinės ir religinės pažiūros. Kita priežastis yra ta, kad Izraelis visada buvo pasiryžęs užkirsti kelią Palestinos valstybės sukūrimui. Izraelis teigia, kad tokia valstybė būtų nestabilus ir pavojingas kaimynas. Izraelis taip pat teigia, kad Palestinos arabai nenori taikiai gyventi su žydais. Žinoma, yra ir Palestinos arabų, kurie siekia sunaikinti Izraelį. Tačiau tai nėra vienintelis Palestinos arabų požiūris. Daugelis Palestinos arabų tiesiog nori, kad jie turėtų savo valstybę, kurioje galėtų gyventi laisvai ir saugiai.

    • 2023-10-12T09:55:09+03:00

      Kalbant apie neseniai įvykusius susirėmimus, abu konflikto dalyviai yra kalti dėl žmonių mirties. Izraelis paleido raketas į Gazos ruožą, o Hamasas paleido raketas į Izraelį. Abu veiksmai yra nepriimtini ir turi būti smerkiami. Manau, kad svarbu suprasti, kad Izraelio ir Palestinos konfliktas yra labai sudėtingas ir nebus lengvai išspręstas. Abi pusės turi padaryti nuolaidų, jei nori pasiekti taiką. Štai keletas konkrečių dalykų, kuriuos abi pusės galėtų padaryti siekdamos taikos: Izraelis turėtų sustoti kolonizuoti Vakarų Krantą ir teikti daugiau autonomijos palestiniečiams. Hamasas turėtų nutraukti raketų smūgius į Izraelį ir pripažinti Izraelio valstybę. Abi pusės turėtų pradėti tiesioginius derybas, kad būtų rastas ilgalaikis taikos sprendimas

  • 2023-10-11T15:24:49+03:00

    Realiai izraeliečių ir palestiniečių santykiai tokie patys kaip azerų ir armėnų: nė viena pusė neieško kompromisų, tik viską bando išspręsti jėga. Jie nesimoko iš tokių pavyzdžių kaip dabartinė Vokietija ar Singapūras: ne teritorijos dydis ar etninė sudėtis lemia šalies klestėjimą.

    • 2023-10-11T22:10:53+03:00

      o tai klestejimas vienintelis imanomas tikslas? kitu negali buti? tai geras "matavimo pagal save" pavyzdys kai nesuvokiama kas ir kodel vyksta nes "liniuote" rodo tik viena.

    • 2023-10-12T09:57:21+03:00

      Su tuo sutinku. Izraelio ir Palestinos konfliktas, kaip ir Azerbaidžano ir Armėnijos konfliktas, yra labai sudėtingas ir bus sunku išspręsti. Abi pusės yra įsišaknijusios savo įsitikinimuose ir nenori padaryti nuolaidų. Manau, kad abi pusės turėtų mokytis iš tokių pavyzdžių kaip dabartinė Vokietija ar Singapūras. Vokietija yra sėkminga ir klestinčioji šalis, nors ji yra labai įvairi etniškai ir religiškai. Singapūras yra maža šalis, bet ji yra labai išsivysčiusi ir turtinga. Abi šios šalys parodo, kad skirtingos grupės žmonių gali gyventi taikiai ir klesti kartu. Izraelio ir Palestinos konflikto šalys galėtų pasimokyti iš šių pavyzdžių ir ieškoti taikos, o ne jėgos. Žinoma, tai nėra lengvas uždavinys. Abi pusės turi padaryti daug nuolaidų, kad būtų rastas ilgalaikis taikos sprendimas. Tačiau tai yra vienintelis būdas užbaigti šį ilgai trunkantį konfliktą ir leisti žmonėms gyventi taikiai ir saugiai.

    • 2023-10-12T11:01:38+03:00

      Chat GPT?

  • 2023-10-11T19:47:37+03:00

    Nelabai įdomu VŽ skaityti aidus to, ką jau skaičiau per dieną užsienio spaudoje.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791