VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-12-02 07:30

Neturime tikslo tiesiog parduoti – norime kurti tarpusavio pasitikėjimą!

Mantas Visockas, UAB „Dextera“ pardavimų direktorius.
Mantas Visockas, UAB „Dextera“ pardavimų direktorius.
Prieš daugiau nei du dešimtmečius pora jaunuolių įsigijo gamybos įrangą, į laikraštį įdėjo reklaminį skelbimą ir sėdo laukti pirmojo kliento. Taip prasidėjo bendrovės „Dextera“ istorija. Šiandien ji – žinomiausia sektoriaus įmonė.

„Dextera“ gimė iš svajonės, – įmonės istorija dalijasi pardavimų direktorius Mantas Visockas. – Kad į savo namus saulės galėtumėte įsileisti tiek, kiek norite, kiek reikia, kad namuose galėtumėte patogiai ir jaukiai dirbti ir ilsėtis. Kad įkvepiančias idėjas kurtų stipri, draugiška komanda, o klientai norėtų sugrįžti. Tokia paprasta yra mūsų svajonė, kuria dalinamės su jumis jau daugiau nei 25 metus.“

Nuo dviejų kabinetų – iki tarptautinio prekybos tinklo

Pirmasis gaminys, kurį pagamino viename iš dviejų biuro kabinetų pastatytos staklės, buvo aliuminio žaliuzės langams. Baltosios žaliuzės, anuomet lietuvių sutiktos labai palankiai, šiandien jau neįprastos mūsų akiai. O „Dexteros“ produktų krepšelis – kur kas pilnesnis, nei prieš du dešimtmečius. Roletai, žaliuzės, markizės, pergola pavėsinės ir kiti saulės kontrolės gaminiai, kuriuos vienija ne tik puiki kokybė ir šiuolaikinius poreikius atitinkantis funkcionalumas, bet ir stilinga estetika.

„Nuo pat veiklos pradžios ieškojome išskirtinumo, stengėmės pasiūlyti savo klientams tai, ko jie neras niekur kitur. Kiekvienu savo sprendimu, nesvarbu, ar tai būtų naujos technologijos gamykloje ar spalvinga audinių kolekcija – norėjome padėti žmonėms kurti stilingus ir patogius namus. Ir nedarėme jokių kompromisų kokybei, nes ne mažiausia kaina yra mūsų tikslas“, – kalba M. Visockas.

Prieš 25 metus „Dextera“ buvo tik viena iš keleto kompanijų, Lietuvai pasiūliusių inovatyvų produktą. Šiandien jos atstovybių tinklas aprėpęs visą šalį, gaminiais prekiauja daugybė užsienio partnerių, nuo Latvijos iki JAV. Bendrovė yra ne vieno pasaulyje pripažinto gamintojo atstovė Lietuvoje, o su kai kuriais jų sieja ilgus metus trunkantys verslo ryšiai, jau peraugę į bičiulystę. Su garsiąja Nyderlandų kompanija „Coulisse“ lietuviai bendrauja nuo pat įkūrimo, nes abi įmonės yra bendraamžės, drauge vystėsi, augo ir tobulėjo. Dar vienas stiprus „Dexteros“ partneris – Vokietijos bendrovė „Warema“, laikoma bene stipriausia pasaulyje fasado produktų gamintoja.

M. Visockas pasakoja, kad šįmet itin maloniai nustebino KOG instituto atliktas tyrimas, atskleidęs, kad „Dextera“ ne tik geriausiai žinomas vardas sektoriuje, bet ir turi itin lojalius klientus. „Tikėjomės, kad rezultatas bus geras, tačiau tai, kad net 97 proc. klientų rekomenduotų mus kitiems, pranoko visus mūsų lūkesčius. Laikome tai dideliu pasiekimu ir esame be galo dėkingi klientams už tokį įvertinimą“, – džiaugiasi jis.

Ne parduoti, o padėti

Kokia yra „Dexteros“ ilgametės lyderystės paslaptis? Premium kokybės produktai? Įspūdingas medžiagų asortimentas, kuriame – šimtai skirtingų rūšių, spalvų ir dizaino audinių? Moderniausios technologijos gamykloje ar patikimi tiekėjai?

Visa tai – neabejotinai svarbūs lyderystės recepto ingredientai. Visgi savo sėkmės istoriją „Dextera“ sieja pirmiausia su atsakingai kuriamu ir puoselėjamu ryšiu. Su klientais, aplinka, darbuotojais.

„Manau, mes esame labiau įsipareigoję savo klientams nei kiti. Neturime tikslo tiesiog parduoti – norime kurti tarpusavio pasitikėjimą. Klientui skiriame laiko tiek, kiek reikia. Patariame, padedame išsirinkti, teikiame dizainerių konsultacijas, nemokamai matuojame, atvežame pavyzdžius ir darome daug kitų dalykų, kad namų grožį ir saugumą kurti būtų lengva. Ryšys su klientais nėra vien verslas, bet ir gera emocija. Žmonės atnaujina savo namus, investuoja į aplinką, stilių. Stengiamės, kad mūsų darbuotojai šiame procese kurtų pozityvų, profesionalų, gerą santykį“, – atskleidžia M. Visockas.

Ir pačioje „Dexteroje“ vyrauja draugiška atmosfera. Vadovai dirba petys petin su savo komanda, nes visus juos be išimties vienija kasdieniai iššūkiai, o kūrybines krizes keičia įkvepiančios idėjos. Iš 211 darbuotojų net penktadalis dirba įmonėje daugiau nei dešimt metų, yra ir žmonių, kurie čia nuo pirmųjų veiklos dienų. Trims iš keturių gamybos cechų vadovauja moterys, beveik pusę vadovaujančių administracijos pozicijų taip pat užima moterys vadovės, o bendrai moterų atlyginimų mediana įmonėje net lenkia vyrų.

„Niekada nekreipiame dėmesio į lytį – svarbu tik kompetencija ir pridėtinė vertė, kurią žmogus kuria kompanijai ir mūsų klientui. Įdarbindami daug dėmesio skiriame asmenybei, nes kompetencijas galima išugdyti, o charakterio bruožų nelabai pakeisi. Stengiamės kolektyve palaikyti kuo geresnę atmosferą, ir žmonės tai vertina“, – komandos formavimo principus dėsto M. Visockas.

Jis kalba ir apie tvarias žaliąsias iniciatyvas, kurios šiandien vaidina vis didesnį vaidmenį visuomenėje ir versle. Pavyzdžiui, „Dexteros“ asortimente yra audinys, pagamintas iš vandenynuose surinktų ir perdirbtų plastikinių pakuočių – neabejingiems atsakingo vartojimo idėjoms žmonėms tai galimybė prisidėti prie švaresnės Žemės. Lietuvių kompanijoje galima įsigyti ir vieną inovatyviausių produktų Europoje – „žaliąsias markizes“, kurios valo ir grynina aplink esantį orą.

Visus vidaus produktus įmonė gamina pati, Kaune įsikūrusioje modernioje įmonės gamykloje. O šįmet žengė didelį žingsnį ir į naują sritį – ėmė gaminti lauko terasoms skirtas markizes.

„Tai pirmasis ir kol kas vienintelis lietuviškas produktas markizių rinkoje. Į jo gamybą sudėjome ilgus metus patirties ir partnerystės su šios srities geriausiais. Be abejonės, vietinė gamyba suteikia ir daugiau lankstumo. Labai džiaugiamės šiuo svarbiu, gal net esminiu „Dexteros“ produktų plėtros lūžiu“, – sako M. Visockas.

Dideli projektai

Ilgą laiką geriausiai žinota individualių klientų tarpe, pastaruoju metu „Dextera“ intensyviai augina ir verslo užsakovų skaičių. Vienas naujausių projektų – spalio pabaigoje duris atvėręs prekybos centras „Vilnius Outlet“, kuriame įmonė įrengė daugiau kaip šimtą apsauginių grotų parduotuvių vitrinose. Gaminiai kėlė iššūkį dėl savo unikalių gabaritų, tačiau jį sėkmingai pavyko įveikti drauge su užsienio partneriais – šie net keitė savo gamybos procesus, kad išpildytų lietuvių architektų sumanymus.

„Dextera“ tiekė fasado žaliuzes ir Santariškių vaikų ligoninės korpusui. Jos pasižymi moderniausiomis valdymo technologijomis ir automatiškai užsiveria ar atsiveria tam tikru kampu, priklausomai nuo saulės padėties bei orų sąlygų.

„Dextera“ kuria komfortiškas darbo sąlygas ir darbuotojams moderniuose verslo centruose. Pastarieji šiandien turi atitikti griežtus reikalavimus, kad gautų tarptautinius energetinio efektyvumo sertifikatus. „Dexteros“ gaminiai savo funkcionalumu prisideda prie kondicionavimo, šildymo ir panašių kaštų  mažinimo, taigi centrų statytojams padeda pasiekti reikiamus kriterijus.

Ar yra dar ko siekti lyderiui, turinčiam kone šimtaprocentinį klientų, tiekėjų, darbuotojų pasitikėjimą?

„Žinoma. Norime išlaikyti gebėjimą žengti žingsniu priekyje, bet nenutolti nuo žmonių. Juk dar yra kur stiebtis iki paties didžiausio klientų įvertinimo – visi trys procentai, – šypsosi M. Visockas. – Be abejo, turime ir konkrečių planų. „Dextera“ ir toliau bus kompanija, per kurią iš geriausiųjų Europos gamintojų į Lietuvą pateks karščiausios naujovės ir išskirtiniai gaminiai. Esame rimtai nusiteikę stiprinti ir savo pozicijas gamyboje. Tikiuosi, kad jau po keleto metų rinkai galėsime pristatyti Lietuvoje pagamintas išorines žaliuzes langams.“

O ką jis patartų jauniems žmonėms, dar tik ieškantiems profesinio kelio? „Susiraskite tokią veiklą, kuria užsiimti jums patiks, o vėliau beliks susirasti žmones, kurie už šią veiklą jums mokės“, – sako „Dexteros“ pardavimų vadovas.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
52795
130817
52791