Saugiai disponuoti įmonės duomenimis tampa ypatingai svarbu

Nuotolinio darbo organizavimas daugeliui verslų šiandien tapo išeitimi tęsti veiklą pandemijos sąlygotos krizės akivaizdoje. Tačiau susikoncentravus į skubius sprendimus ir nuotolinio darbo privalumus, dažnai praleidžiama ir kita šio proceso pusė. Nemaža dalis verslo nestruktūrinių duomenų saugomi tik darbuotojų kompiuteriuose pasaulinės tyrimų ir konsultacijų įmonės Gartner duomenimis, tokie nestruktūriniai duomenys sudaro apie 28 proc. visų tipiškos įmonės duomenų. Kadangi nemaža dalis jų įmonei itin aktualūs, jautrūs, o dažnu atveju ir įstatymo reguliuojami, natūraliai kyla klausimas: kaip tokius duomenis tinkamai valdyti ir apsaugoti?
Neklysta teigiantys, kad bendrovės duomenų apsauga šiandien turėtų būti viena iš prioritetinių verslo užduočių ne tik dėl teisinio asmens duomenų reguliavimo, bet ir įmonės reputacijos bei sėkmingo veiklos tęstinumo. Verslo duomenis būtina apsaugoti nuo galimų įrangos gedimų, avarijų, katastrofų bei tyčinio ar netyčinio sugadinimo legalių vartotojų ar įsilaužėlių veiksmų.
nuotrauka::1 left
Apie duomenų apsaugos svarbą byloja ir dažnos kibernetinės atakos prieš vietines ir pasaulines kompanijas. Daugelis jau esame girdėję apie dar visai neseniai navigacijos prietaisų bei kitų komunikacijos priemonių, tokių kaip išmanieji laikrodžiai, gamintojo Garmin patirtą ransomware ataką, kada įsilaužėliai pasisavino duomenis ir reikalavo išpirkos už jų iššifravimą. Tokios atakos metu, vykstant deryboms su įsilaužėliais bei jų paieškai ir nulinčiavimui, milžiniška kompanijos sprendimų vartotojų dalis lieka priversta laukti, kol vėl galės saugiai naudotis įsigytais bendrovės prietaisais, naudojančiais jų asmens duomenis, arba, įvykus blogiausiam scenarijui, netekti visos savo su gamintoju privatumo taisyklėmis pasidalintos informacijos.
Grįžtant į šiandieninę realybę Lietuvoje, nemaža dalis mūsų vis dar dirbame iš namų arba bent jau turime tokią galimybę ir ne tik kriziniu atveju. Tai, žinoma, didelis privalumas pandemijos akivaizdoje, tačiau jeigu svarbūs, konfidencialūs įmonės duomenys saugomi tik, pavyzdžiui, jos darbuotojų nešiojamuosiuose kompiuteriuose, šių itin lengva netekti paprasčiausiai praradus darbo įrenginį dėl neatsargumo ar nesaugaus prisijungimo prie viešų tinklų. Tokiu atveju ypač aktualu pasirūpinti ne tik duomenų saugos sprendimais bei darbuotojų sąmoningumu įmonės informacijos saugos klausimu, bet tuo pačiu turėti ir tyčiniam sugadinimui atsparias rezervines duomenų kopijas, įgalinančias toliau tęsti veiklą net ir duomenų pasisavinimo atveju.
Būdų apsaugoti yra
Vienas iš galimų sprendimų, siekiant išvengti verslo duomenų praradimo ir veiklos paralyžiaus, Hitachi Content Platform (HCP) platforma, patikima, efektyvi ir lengvai naudojama duomenų saugykla, leidžianti įmonėms patogiai saugoti ir administruoti nestruktūrinius bendrovės duomenis.
Naudojantis platforma, duomenys iš darbuotojų kompiuterių ar daugelio failų serverių gali būti automatiškai sinchronizuojami su centrinėmis HCP saugyklomis, nediegiant sudėtingų ir brangių rezervinio kopijavimo sistemų. HCP saugomų duomenų kopijų negalima perrašyti ar užšifruoti, o bet koks dokumento pakeitimas sukuria naują dokumento versiją nekeičiant jo originalo. Taip pat sprendimas leidžia aprašyti kuriose duomenų saugyklos vietose, kiek kopijų ir kiek laiko turi būti saugomi duomenys, ką su jais daryti pasibaigus jų saugojimo laikui ištrinti ar perkelti į kitą direktoriją.
Atsižvelgiant į vis besiplečiančią teisinių reguliavimų, kaip, kur ir kiek laiko turi būti saugomi duomenys su jautria asmens informacija, imtį, HCP sprendimas šiuo atveju garantuoja dokumentų originalumą, apsaugą nuo praradimo, automatinį dokumentų ištrynimą pasibaigus jų saugojimo terminui, dokumentų turinio analitiką bei kaupia duomenis apie prieigas ir leidžia jas susieti su geografinėmis vietomis.
Žinoma, yra nemažai duomenų, kurie turi būti saugomi ilgą laiką keliasdešimt metų ar dar ilgiau. Per tą laikotarpį paprastai pasikeičia ne viena duomenų saugojimo technologija, todėl duomenys turi būti perkeliami iš vienų saugyklų į kitas. Jeigu duomenų kiekis didelis, tai yra pakankamai ilga, sunki ir daug sąnaudų reikalaujanti užduotis. HCP platformos kūrėjai atsižvelgė ir į tai sprendimas įgalina sklandžią duomenų migraciją iš vienos kartos saugyklų į kitas, nestabdant vartotojų sistemų darbo, perkeliant visus metaduomenis, aprašančius saugojimo taisykles, prieigas ir t.t. Taip pat, kaip minėta, platforma užtikrinamas ir teisinis dokumentų originalumas garantuojama, kad perkeltas dokumentas ir su juo susiję metaduomenys liks nepakitę.
[infogram id="45261feb-94c5-474b-92c0-9154bf58cca7" prefix="3kH" format="interactive" title="TR:proact"]
Duomenų vertę žymi ir jų valdymo lankstumas
Duomenų vertė didėja, jeigu juos galima analizuoti, klasifikuoti bei naudoti ne tik juos sukuriančiose, bet ir kitose programose, išvengiant jų praradimo. Šiais laikais vis dažniau tenka dirbti ne tik biuruose, namuose, bet ir iš bet kurios kitos vietos, pavyzdžiui, komandiruočių metu, naudojant mobiliuosius ar kitus išmaniuosius įrenginius. Renkantis duomenų saugyklą, būtina atsižvelgti, kad ši užtikrintų saugią prieigą prie duomenų iš bet kur ir iš bet kokio įrenginio net ir dideliu nuotoliu reikalingas būdas, leidžiantis efektyviai dirbti su ženkliai nutolusiomis saugyklomis, eliminuojant didelio atstumo lemiamus duomenų perdavimo ar redagavimo vėlavimus.
Hitachi Content Platform sprendimas leidžia konsoliduoti ir virtualizuoti duomenis, t.y. atskirti duomenis nuo juos sukūrusių sistemų, ir naudoti kitose programose, galinčiose sukurti papildomą vertę iš jau turimų duomenų pastarosios gali papildyti metaduomenis nekeisdamos originalių duomenų, pavyzdžiui, vienas didžiausių nestruktūrinių duomenų generatorių šiuo metu yra daiktų interneto (angl. Internet of Things IoT) platformos, kurių sugeneruoti duomenys dažniausiai naudojami kitose programose. HCP platformos duomenų analitikos funkcija taip pat aptinka dokumentus su jautria informacija, klasifikuoja informaciją ir imasi atitinkamų veiksmų, paskirstant saugojimo vietas, prieigas bei duomenų sunaikinimo procedūras.
Galiausiai, siekiant saugiai ir patogiai apsikeisti jautriais duomenimis su bendradarbiais, klientais ar partneriais, nesinaudojant visiems prieinamomis debesijos paslaugomis, kaip, pavyzdžiui, Dropbox, negalinčiomis garantuoti reikalingo konfidencialumo, aplikacija Hitachi Content Platform Anywhere įgalina vartotojus ne tik sinchronizuoti darbuotojų asmeninių kompiuterių duomenis su centralizuota bendrovės duomenų saugykla, bet ir saugiai jais dalintis, integruojant duomenų dalinimosi sistemą į įmonės darbuotojų darbo direktorijas ir, esant poreikiui, vidiniuose įmonės tinkluose. HCP Anywhere taip pat suteikia prieigą prie įmonės duomenų saugyklų ir iš mobiliųjų įrenginių.
Apibendrinant, centralizuota ir patikima visuose įmonės filialuose sukuriamų dokumentų kopijų direktorija palengvina ne tik bendrovės duomenų analitiką, bet ir užtikrina jų apsaugą. Verta pabrėžti, kad tokio duomenų valdymo atveju pateisinami ne tik pastarieji tikslai, bet ir žymiai sumažėja išlaidos skirtingų įmonės filialų IT ūkio išlaikymui. Taigi investuojant į patikimą duomenų saugyklą laimima ne tik paprasto duomenų valdymo ir jų apsaugos, bet ir bendrovės kaštų taupymo, o ypač įvertinant duomenų praradimo pasekmes, klausimu.
Norėdami sužinoti daugiau, kreipkitės info@proact.lt.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti