2016-03-02 14:08

Klientas ne tada, kai perka, o gerokai ilgiau

Marius Kalanta, socialinių mokslų daktaras, vienas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Marius Kalanta, socialinių mokslų daktaras, vienas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Verslui kasdien tenka spręsti dilemą, kam skirti daugiau dėmesio: esamam ar potencialiam klientui, kaip ne vien mažesne kaina vilioti naujus ir kaip neužrūstinti jau turimų vartotojų. Vienas būdų – daugiau investuoti į vartotojo patirties gerinimą ne tik bandant jį prisivilioti, bet ir tinkamai parduodant ir išlaikant ryšį su juo vėliau.

Marius Kalanta, socialinių mokslų daktaras, vienas KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų, pabrėžia, kad pirkimo procesas tęsiasi ir po to, kai vartotojas sumoka pinigus, pasiima prekę ir išeina.

„Šiandien kaip niekada svarbu, ką vartotojas patiria po pirkimo (angl. post-purchase experience), kaip vartotojas jaučiasi vartodamas prekę, kokias emocijas perduoda toliau dalydamasis ta žinia su savo draugais. Socialinė žiniasklaida ir nuolat vartotojo rankose esantys išmanieji telefonai dar labiau padidina šios patirties svarbą – pasidalyti tiek gera, tiek bloga žinia trunka vos kelias akimirkas“, – kalba p. Kalanta. Teigiama patirtis po pirkimo – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių pakartotinius įsigijimus ar rekomendacijas draugams, vartotojo lojalumą.

52795
130817
52791