7 didžiausi konteinerių terminalų operatoriai krauna 40% viso pasaulio krovinių

Britų laivybos konsultacinė bendrovė „Drewry“ savo paskelbtoje pasaulinių konteinerių terminalų operatorių apžvalgoje konstatuoja, kad dėl pastaraisiais metais vykusių įsigijimų pastebimai pasikeitė didžiausių terminalų operatorių sudėtis. Todėl dabar septynios didžiausios šio sektoriaus įmonės sustiprino savo pozicijas ir kartu apima daugiau kaip 40% viso pasaulio uostų krovos.
Šie milžinai – tai Singapūro „PSA International“, kinų „China Merchants Ports“, „China Cosco Shipping“, Danijos laivybos milžinui „Maersk“ priklausanti Nyderlandų bendrovė „APM Terminals“, Dubajaus „DP World“, Honkongo „Hutchison Ports“ ir „Klaipėdos Smeltės“ netiesioginis savininkas šveicarų „MSC Group“. Visi jie skelbia, kad kiekvienos jų pralaidumas 2023 m. viršijo 40 mln. TEU.
Pirmąją vietą sąraše išlaikė „PSA International“, kurios valdomų terminalų metinis pralaidumas pernai 4,6% viršijo 2022-ųjų apimtį ir sudarė 62,6 mln. TEU.
„Drewry“ ataskaitoje cituojama Eleonora Hadland, vyresnioji uostų ir terminalų analitikė, pastebi, kad keli už TOP7 sąrašo esantys didieji terminalų operatoriai aiškiai pareiškė taip pat ketinantys plėsti savo portfelį ir siekiantys sumažinti maždaug 30 mln. TEU siekiantį apyvartos atotrūkį iki didžiausiųjų industrijos lyderių.
Tokie operatoriai yra Indijos „Adani“, Abu Dabio „AD Ports Group“ ir Vokietijos „Hapag-Lloyd“. „Drewry“ sąraše „Adani“ užima 13 vietą, o jos pajėgumai siekia 6,5 mln. TEU. VŽ rašė, kad Indijoje šiuo metu intensyviai ieškoma galimybių didinti uostų pajėgumą ir taip paskatinti šios milžiniškos šalies prekių apyvartą.
Šveicarijos laivybos grupės kontroliuojamas terminalų tinklas pernai savo pajėgumą padidino 10%, 2022 m. gruodį įsigijęs Pietų Afrikoje veikusią „Bollore Africa Logistics“. O „Hapag-Lloyd“ prieš metus užbaigė Čilės „SAAM Ports“ terminalų ir logistikos operacijų perėmimą.
Iš viso „Drewry“ didžiausių terminalų operatorių sąraše yra 21 didysis terminalų operatorius.