2024-06-27 20:11

„Lux Express“ uždirbo rekordinį pelną, pusė jo gauta Rusijoje

„Lux Express“ autobusas Varšuvos autobusų stotyje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Lux Express“ autobusas Varšuvos autobusų stotyje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Sėkmingus metus palaikė maršrutai į Sankt Peterburgą, kurių esą negalima nutraukti dėl kylančios grėsmės prarasti pozicijas.

Estijos keleivių vežėjas „Lux Express“ 2023 m. gavo didžiausias per dešimtmetį pajamas ir pelną, teigiama šios bendrovės finansinėje ataskaitoje. Apie tai pranešantis Estijos verslo naujienų portalas „Aripaev“ taip pat rašo, kad vežėjas planuoja už 2023 m. išmokėti 1 mln. Eur dividendų.

Pernai „Lux Express“ apyvarta siekė 43 mln. Eur, o pelnas – 13 mln. Eur. Pasak Ingmaro Rooso, „Lux Express“ generalinio direktoriaus, pusė šios sumos buvo gauta iš verslo Rusijoje. Jis taip pat tvirtina, kad tiek Estijoje, tiek visose Baltijos šalyse pernai buvo matomas reikšmingas atsigavimas po pandemijos suvaržymų.

2022 m. „Lux Express“ baigė su 34 mln. Eur pajamomis ir 9,3 mln. Eur pelnu.

Praėjusių metų ataskaitoje teigiama, kad 2023 m. toliau augo tiek vietinių maršrutų Estijoje, tiek tarptautinių maršrutų paklausa. Pernai bendrovė pervežė 2,76 mln. keleivių, t. y., 13,6% daugiau nei ankstesniais metais.

Pranešime teigiama, kad didžiausias augimas buvo stebimas linijose į Baltijos šalis ir Lenkiją, kur, nepaisant didėjančios konkurencijos, keleivių skaičius išaugo beveik 22%.

Nesitraukia iš Rusijos

Praėjusiais metais Estijos bendrovė ir toliau siūlė reisus į Sankt Peterburgą iš Talino, Rygos ir Helsinkio. Bendrovė savo pranešime aiškina, kad karą Ukrainoje sukėlusiai Rusijai taikomos tarptautinės sankcijos neriboja autobusų eismo, o tik tam tikrų asmenų judėjimą.

Įmonė taip pat teigia, kad nutraukti maršrutų į Sankt Peterburgą veiklą neįmanoma esą dėl to, kad „Lux Express“ konkuruoja su šešiais vežėjais, įskaitant didelę Latvijos bendrovę „Ecolines“, kuri keleivius vežioja tiek Baltijos šalyse, tiek Rusijoje.

Aiškinama, kad nutraukus šių maršrutų veiklą, klientai paprasčiausiai pereitų pas konkurentus, o tuomet „Lux Express“ rinkos dalis Baltijos šalyse sumažėtų.

„Aripaev“ rašo, kad 2023 m. antrąjį pusmetį pasirodė signalai apie tai, kad mažėja keleivių judėjimas Sankt Peterburgo kryptimi. Pirmiausia 2024 m. vasarį mėn. motorinėms transporto priemonėms buvo uždaryta Narvos-Ivangorodo pasienio perėja.

I. Roosas šiuos metus vertina kaip ramesnius. Dėl Estijoje vykdomų geležinkelio remonto darbų autobusai turi daugiau keleivių. „Apskritai verslas Baltijos šalyse vyksta pagal planą“, – sako I. Roosas. Tačiau, pasak jo, konkurencija tarp autobusų bendrovių didėja, o dėl to mažai tikėtina, kad šių metų pelnas viršys praėjusių metų pelną.

UAB „Kautra“, didžiausias privatus vežėjas Lietuvoje, savo veiklą koncentruojantis vietinėje rinkoje, nurodo pernai gavęs 34,9 mln. Eur pajamų ir 1,2 mln. Eur grynojo pelno.

52795
130817
52791