2023-11-23 06:45

Po tolimojo susisiekimo autobusais rinkos „atvėrimo“ vežėjai kalba apie dūrį į nugarą

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Įsigaliojusios Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis pertvarkomas Lietuvos tolimojo susisiekimo autobusais sektorius, paskatino daugumą keleivių vežėjų pasirašyti pusantrų metų trukmės sutartis su Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Jomis verslas įsipareigojo vežti keleivius esamais maršrutais ir išlaikyti apimtis mainais už 18 mėnesių pereinamąjį laikotarpį pasiruošti dirbti pagal naujas kodekso nuostatas. Visgi dabar vežėjai sako, kad pastarieji pokyčiai sektoriuje yra apgavystė jų atžvilgiu, ir perspėja apie galimus padarinius.

Spalio pradžioje LTSA paskelbė tolimojo susisiekimo maršrutų sąrašą ir pabrėžė, kad sektorius atveria duris naujiems žaidėjams. Iki šiol vienu maršrutu keleivius galėjo vežti vienas vežėjas, kitam vežėjui dirbti ten pat buvo įmanoma tik tokiu atveju, jei jo maršrutas su konkurentų maršrutu sutapdavo ne daugiau nei 50%. Tai lėmė, sako Genius Lukošius, LTSA vadovas, kad 30 metų šis verslo segmentas buvo nepasiekiamas naujokams.

LTSA paskelbtame sąraše – 189 maršrutai, kurie, pasak asociacijos, yra nusistovėję ir keleiviai prie jų pripratę. G. Lukošius akcentuoja, kad galimybių važiuoti tolimojo susisiekimo autobusais per pastaruosius trejus metus sumažėjo (2022 m. sausis – 2023 m. spalis – 33% reisų ir 28% maršrutų mažiau). Įtakos turėjo pandemija, dėl kurios apribojimų keitėsi keleivių įpročiai bei poreikiai.

52795
130817
52791