2022-03-02 08:49

Plataus masto skrydžių draudimai brangins keliones lėktuvais

Raudona spalva pažymėtos Rusijos orlaiviams draudimą paskelbusios šalys. „Flightradar24“ schema.
Raudona spalva pažymėtos Rusijos orlaiviams draudimą paskelbusios šalys. „Flightradar24“ schema.
Dėl karo Ukrainoje Vakarams uždarius savo oro erdvę Rusijos orlaiviams bei pastarajai imantis atsakomųjų veiksmų, o kartu brangstant degalams, visi šie veiksniai, tikėtina, didins lėktuvų bilietų kainas.

Artūras Stankevičius, Civilinės aviacijos asociacijos valdybos narys, orlaivių nuomos kompanijos „Global airways“ operacijų vadovas, pabrėžia, kad vykstant karui svarbiausia bet kokia kaina stabdyti agresorių, tačiau kartu pripažino, jog dėl krizės lėktuvų bilietai greičiausiai brangs.

„Jeigu liks oro erdvės uždarytos, kaip šiuo metu yra, ir jeigu keleiviai skris Rytų kryptimi, pavyzdžiui Japonija, Kinija, Tailandas, tai veiks bilietų kainas, nes skrendant aplinkkeliais reikės daugiau kuro. Jis aviakompanijų galutiniame kaštų pyrage sudaro apie 50%“, – BNS sakė A. Stankevičius.

Jis pridūrė, kad šiemet neverta tikėtis pigesnių, nei pernai, poilsinių kelionių lėktuvais.

Panašios nuomonės laikosi ir Gediminas Almantas, buvęs Lietuvos oro uostų vadovas, aviacijos ekspertas – jo teigimu, bilietų kainos tikrai kils. 

„Ne tik oro erdvės uždarymas – visa Ukrainos krizė veikia degalų kainas, kas yra svarbi dedamoji aviaciniams bilietams. Be to, maršrutų ilgis – negalėjimas skristi per Rusijos teritoriją, pasikeitę orlaivių atvykimo laikai privers bendroves keisti strategiją – tikrai taip, visos šitos aplinkybės įtakos kainas, kurios turėtų kilti, – BNS sakė G. Almantas. – Sektorius reaguos greitai, kadangi dar nėra atsigavęs po pandemijos – ten daug lašinių išgyvenimui nėra, o kiek tai ilgai išliks, priklausys nuo apribojimų.“

Pasak A. Stankevičiaus, dėl situacijos nestabilumo šalies aviacijos verslas greičiausiai patirs nuostolių, tačiau krizė taip pat gali atnešti galimybių, Vakarų kompanijoms pareikalavus Rusijai grąžinti nuomojamus lėktuvus.

„Ir jeigu taip atsitiktų, kad aviakompanijos Rusijoje bankrutuotų ar stipriai sumažintų savo skrydžių skaičių, tai iš karto atsirastų galimybė užimti tą vietą kitiems bei perimti tuos lėktuvus“, – BNS sakė  A. Stankevičius. 

Vieno didžiausių šalyje kelionių organizatoriaus „Novaturo“ teigimu, bendrovė kol kas nekeičia kelionių programos.

„Skrydžius vykdome įprastai, suplanuotos kelionių programos nekeičiame, palaikome glaudų ryšį su savo verslo partneriais bei nuolat reaguojame į besikeičiančią situaciją“, – per „Nasdaq“ biržą Vilniuje antradienį pranešė „Novaturo“ grupės generalinis direktorius Vitalijus Rakovskis.

Anot jo, bendrovė atidžiai stebi situaciją ir kol ji tokia dinamiška bei neapibrėžta, prognozių dėl poveikio veiklai neteikia.

Europos Sąjunga sekmadienį paskelbė naujų sankcijų Rusijai dėl pastarosios įsiveržimo į Ukrainą, uždarydama savo oro erdvę Rusijos oro vežėjams. Atsakydama į tai „Rosaviacija“ paskelbė, kad Rusijos oro erdvė uždaroma 36-ių valstybių, įskaitant Europos šalis ir Kanadą, aviakompanijoms.

Dabar prie šių šalių turėtų prisidėti ir Jungtinės Amerikos Valstijos, kurios taip pat įveda draudimą Rusijos lėktuvams.

„Bloomberg“ skelbia, jog dėl Rusijai įvestų sankcijų lizingo įmonės Europoje atšaukia Rusijos avialinijų nuomojamus lėktuvus.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791