Klaipėdos jūrų uosto krova šiemet 4% mažesnė nei pernai

Klaipėdos uosto skelbiami duomenys rodo, kad šiemet beveik 10% krova augo generalinių krovinių segmente. Jam priskiriami – kroviniai konteineriuose, mediena ir miškininkystės produktai, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldyti, ro-ro ir kiti kroviniai.
Birių krovinių segmente, kurį sudaro natūralios ir cheminės trąšos, cukraus žaliava, durpės ir kiti birūs kroviniai, krova krito 5%. Per pastaruosisu vienuolika mėnesiais birių krovinių krova siekė 20,493 mln. tonų.
Tuo metu skystų krovinių, t. y. naftos produktų, natūralių ir cheminių trąšų, aliejų, suskystintų gamtinių dujų ir kitų krovinių, per vienuolika šių metų mėnesių krauta beveik 25% mažiau nei pernai. Jų krova sausio–lapkričio mėnesiais buvo 6,267 mln. tonų.
VŽ rašė, kad vasarį Klaipėdos uostas neteko naftos produktų srauto, kuomet Baltarusija susitarė su Rusija dėl naftos produktų gabenimo per šios šalies uostus. Kitamet turėtų dar sumažėti ir birių krovinių, kadangi Klaipėdos uosto direkcija į savo 2022 metų planą nebeįtraukia „Belaruskalij“ krovinių – dėl to krova kris apie 23%. Šis praradimas nebus greitai kompensuotas, tačiau viltys dedamos į konteinerius, į žemės ūkio, ro-ro krovinius.
[infogram id="7fd7df48-c0b9-4b78-96be-86899db1e3bc" prefix="klp" format="interactive" title="Transportas: uosto krova 2021 m. sausis-lapkritis"]
Klaipėdos uostas tarp Baltijos jūros rytinės pakrantės ir toliau laikosi 4-oje vietoje. Kaip pranešė Klaipėdos uosto direkcija, krova kai kuriuose aplinkiniuose uostuose smukusi iki 15%.
Sausio–lapkričio mėnesiais į Klaipėdos uostą atplaukė 6.034 laivai – 1,8%. (95 laivais) daugiau nei pernai tuo metu. Klaipėdos uoste šiemet apsilankė 183.000 keleivių, arba 3% mažiau nei pernai sausio-lapkričio mėnesiais.