„Verslas juda. Darni patirtis“: kaip Vilnius, verslas ir didieji duomenys skatina darnų judumą

Reklama publikuota: 2021-12-01

Sostinės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ gruodžio 8 d. organizuoja tradiciniu tapusį renginį „Verslas juda. Darni patirtis“. Nuotoliniu būdu jame dalyvauti kviečiami vilniečiai ir visos Vilniaus įmonės, kurias domina darnesnio judumo į darbą galimybės ir su tuo susijusios motyvacinės priemonės darbuotojams. Renginyje sostinės įmonės dalinsis sėkmingais darnaus judumo pavyzdžiais ir patirtimi.

Renginio pranešėjai pristatys, su kokiais darnaus judumo iššūkiais susiduria savo įmonėse ir kokias priemones taiko jiems įveikti, pvz., strategiškas biurų išdėstymas mieste, permainos ir įgyvendinti sprendimai biuruose, padedantys skatinti darnų judumą ir iš automobilio persėsti į viešąjį transportą ar rinktis dviratį, paspirtuką, ėjimą pėsčiomis.

Įmonių atstovams verta bus sužinoti verslo kolegų gerąją praktiką, išgirsti apie jų patirtį ir įgyvendintus projektus, kuriuos galėtų išbandyti ir kitos įmonės, siekiančios įgyvendinti socialinės atsakomybės tikslus ir kurti draugiškos gamtai įmonės įvaizdį bei pasitelkti paveikias motyvacines priemones darbuotojams. Taip pat bus pasidalinta savivaldybės ir miesto bendradarbiavimo su verslu galimybėmis, supažindinta su nauju Vilniaus gatvių standartu.

Sprendimai paspirtukams, dviračiams ir vaikštomiems miestams

Vytautė Jonaitė, UAB „Technopolis Lietuva“ paslaugų vadovė, renginyje kalbės tema „Darnaus judumo priemonės nuo autobuso iki riedlentės – kaip įmonės skatina darbuotojus judėti?“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Iki Vilniaus „Technopolio“ biurų driekiasi kokybiški dviračių takai, o tai mūsų ir čia įsikūrusių įmonių darbuotojus taip pat skatina rinktis paspirtukus, dviračius ar net riedlentes. Per 8 metus, nuo biurų parko veiklos pradžios, pasikeitė ir pačių biurų infrastruktūra: įrengtos dviračių ir paspirtukų saugojimo aikštelės, bendro naudojimo dušai, persirengimo patalpos. Susisiekimui tarp „Technopolio“ pastatų taip pat naudojame paprastus paspirtukus, kad judėjimas būtų kuo sveikesnis, – pasakoja V. Jonaitė. – Kolektyve organizavome ne vieną judėjimo iššūkį, pvz., sujungus visų darbuotojų žingsnius jų per savaitę buvo suskaičiuota per milijoną. Ateityje planuojame skaičiuoti laiptus. Sveika gyvensena – vienas ne tik mūso kolektyvo narių, bet ir „Technopolyje“ įsikūrusių įmonių prioritetas.“

Laura Norvaišytė-Kostogrizienė, Vilniaus šilumos tinklų Biuro administravimo skyriaus vadybininkė ir Biuro transformacijos projekto vadovė, kalbėdama tema „Arčiau darbuotojų namų išsidėsčiusios modernios darbo zonos – misija įmanoma?“ atskleis, kaip nauja biuro strategija padeda optimizuoti darbuotojų judumą, o taip pat transporto panaudojimą.

„Mes atsisakėme priskirtų tarnybinių automobilių ir dalinamės bendrais elektromobiliais, kuriuos su programėle rezervuojame, kai reikia vykti darbo reikalais. Kad darbuotojams būtų patogiau pasiekti darbo vietą iš skirtingų Vilniaus vietų, vietoje didelio biuro vienoje vietoje turime tris mažus skirtingose miesto vietose. Be to, darbuotojai skatinami pusę darbo laiko dirbti iš namų, o norėdami dirbti biure su programėle rezervuojasi darbo vietą viename iš pasirinktų biurų, į kurį patogiausia atvykti“, – pasakoja L. Norvaišytė-Kostogrizienė.

Matas Olendra, startuolio, padedančio panaudoti duomenis geresniems verslo sprendimams ir tvaresniems miestams kurti, „Datahood“ operacijų vadovas ir bendraįkūrėjas, renginyje konstatuos: „Verslas gali padėti kurti vaikštomus miestus“.

„Mūsų miestų naudotas planavimas žmones daro priklausomus nuo automobilio. Tai galima pakeisti pasitelkus didžiuosius teritorijų duomenis, su kuriais mes ir dirbame. Juos išanalizavę padedame verslams atsirasti ten, kur juos potencialūs klientai pasieks patogiai pėsčiomis. Dirbame su restoranais, vaistinėmis, prekybos ir paslaugų bei nekilnojamojo turto įmonėmis, kuriems padedame suprasti, kur mieste yra neišnaudotas potencialas jų verslo plėtrai. Suprantama, kad be verslui teikiamos naudos mes padedame ir tvariai plėtoti miestą, nes kai verslas atsiranda ten, kur yra jo klientas, jo judumas tampa žymiai tvaresnis ir žalesnis, nes jis nepriklauso nuo automobilio“, – pasakoja M. Olendra.

Renginyje „Verslas juda. Darni patirtis“ M. Olendra taip pat pasidalins sprendimais, kurie, paremti įmonės „Datahood“  apdorotais duomenimis, ir mažoms, ir didelėms įmonėms padėjo atrasti naujų jo plėtros perspektyvų ir atsirasti ten, kur yra jo klientai, savivaldybei išsiaiškinti, kaip reikėtų plėtoti ar koreguoti viešojo transporto sistemą, o taip pat įveiklinti miesto žaliąsias erdves pagal prioritetus.

Vilniaus pokyčiai, skatinantys darnų judumą

Renginį „Verslas Juda. Darni patirtis“ moderuosiantis Jonas Damidavičius, „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovas, atkreipia dėmesį, kad pandemija pakeitė vilniečių judėjimo įpročius. Trečius metus „Susisiekimo paslaugų“ atliekamas Vilniaus įmonių darbuotojų keliavimo įpročių tyrimas atskleidė, kad apie penktadalis viešojo transporto keleivių pakeitė savo keliavimo įpročius, kurių pusė grįžo į nuosavus automobilius.

„Kaip šiuos žmones sugrąžinti į viešąjį transportą? Tai iššūkis mums, Apklausos duomenys taip pat padeda išsiaiškinti keleivių srautus, planuoti viešojo transporto ir dviračių takų tikslingą plėtrą“, – pasakoja J. Damidavičius.

Pagal Vilniaus miesto savivaldybės inicijuotus pokyčius miesto infrastruktūroje iki metų pabaigos sostinėje bus nutiesta 125 km kokybiškų dviračių takų, kuriais taip pat gali važiuoti ir elektriniai paspirtukai. Beje, per pastaruosius 4 metus Vilniuje nutiesta ir atnaujinta daugiau kaip 70 km dviračių takų, o iš viso mieste jų – per 120 km. Iki 2023 m. pabaigos planuojama nutiesti likusias trūkstamas jungtis ir turėti nenutrūkstamą pagrindinių dviračių takų tinklą mieste, kad kuo didesnei daliai vilniečių iš namų iki darbo ir kitur galima būtų nuvažiuoti dviračiu. Šiuo metu dviračių trasos jungia net labiausiai nutolusius miesto rajonus.

Skaičiuojama, kad dabar apie pusę kelionių Vilniuje sudaro judėjimas automobiliu, maždaug po 24% – viešasis transportas ir kelionės pėsčiomis, dar apie 1,5% – dviračiai. Vilniaus tikslas, kad iki 2030 m. maždaug po trečdalį keliavimo būdų sudarytų kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu ir automobiliu, o dar apie 7,5% – dviračiais.

Šiam tikslui paskatinti jau įrengtos ir dvi multimodalinės aikštelės Antakalnyje ir Senamiestyje. Čia galima saugiai palikti ar net įkrauti savo dviratį ar paspirtuką, o toliau keliauti pėsčiomis ar viešuoju transportu, kurio stotelės yra šalia. Vilniuje vis populiarėja aikštelės „Statyk ir važiuok“, kuriose Vilniaus gyventojai ar svečiai gali palikti savo automobilį ir toliau keliauti viešuoju transportu vos už 0,5 Eur iki dienos pabaigos. Tokių aikštelių Vilniuje įrengta jau penkios.

Dar vienas Vilniaus savivaldybės tikslas – gatvių humanizavimas. Pavyzdžiui, Algirdo g. Pietinės miesto dalies gyventojams tai taps pagrindine kokybiška susisiekimo su miesto centru arterija dviračiu. Nepertraukiamas 2 kilometrų dviračių takas buvo pradėtas tiesti šiemet, vykdant visą gatvės humanizavimo projektą. Algirdo g. projektas planuojamas baigti kitų metų pavasarį. Tuomet Naujamiestis turės patogią ir saugią jungtį su Dariaus ir Girėno bei Geležinkelio g., kuriose darbai jau prasidėjo. Įrengus šias atkarpas pietinė sostinės dalis bus prijungta prie pagrindinio dviračių trasų tinklo.

Nemokamas nuotolinis renginys „Verslas juda. Darni patirtis“ vyks gruodžio 8 d. Vilniečiai ir įmonės kviečiami registruotis tinklapyje Verslasjuda.lt

Savo patirtimi skatinant darnų judumą gruodžio 8 d. renginyje dalinsis „Technopolis Lietuva“, „Datahood“, „DPD Lietuva“, „Cargobike.lt“, „Demokratinė mokykla“, „Susisiekimo paslaugos“, Vilniaus šilumos tinklai, Vilniaus miesto savivaldybės, Susisiekimo ministerijos atstovai.

Medžiaga parengta pagal įmonės „Susisiekimo paslaugos“ užsakymą. Turinys apmokėtas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
11:50
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
09:52
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 16

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
05:45
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Turkija optimistiškai vertina Ukrainos grūdų eksporto galimybes

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas išreiškė viltį, kad būtų galima atidaryti humanitarinius...

Verslo aplinka
2022.06.29
Du su valstybe siejamų bendrovių vadovai sukaupė milijoninį turtą

Du bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė ar valstybė, vadovai yra milijonieriai, rodo vieši Valstybinės...

Vadyba
2022.06.29
„LTG Cargo“ skelbia generalinio direktoriaus atranką 1

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė pradeda krovinių vežimo geležinkeliu bendrovės „LTG Cargo“ generalinio...

Logistika
2022.06.29
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Atidedama Lietuvos oro uostų pertvarka į akcinę bendrovę

Valstybės įmonės Lietuvos oro uostų pertvarkymas iš valstybės įmonės (VĮ) į akcinę bendrovę (AB) dėl numatomo...

Logistika
2022.06.29
Įtariant taršos duomenų klastojimą, „Hyundai“ ir „Kia“ biuruose Vokietijoje surengti reidai

Vokietijos prokurorai surengė reidus Pietų Korėjos automobilių koncerno „Hyundai“ ir jam priklausančio „Kia“,...

Automobiliai
2022.06.29
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
Negalintis Ukrainai teikti paslaugų „Gargždų geležinkelis“ nežino, kaip grąžinti skolas 3

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“ teigia, kad jos ateities planus griauna...

Logistika
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku