Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

  • 2021-11-17T19:43:24+02:00

    Gentvilas gali jau darbo ieškotis apie kitą kadenciją tik pasapnuoti.

  • 2021-11-17T19:50:28+02:00

    Iki 100 euru per metus? Ir ka toks mizernas mokestis pakeis? Nesamone!

    • 2021-11-17T21:49:11+02:00

      Taršos mokestis turėtų būti tiesiogiai susietas su kuru, daug važiuoji, daug pili, tiek terši

    • 2021-11-18T10:11:13+02:00

      Gal klystų, bet su 100eur tai bus laaabai sunku prasisukti. Pvz. auto dyzelis euro 6 (adblue ir t.t.), 139co2, tai pagal skaičiavimus gaunasi: 139 (tik 9 viršija) * 0,56 (mokestis)*koef. 1.7=132.32eur.

    • 2021-11-18T15:34:02+02:00

      Taip, visiška nesąmonė ir tik ciniškas papildomas pasipinigavimas, nes taršos mokestis sumokamas akcizo pavidalu. Ir akcizas yra teisingas - kuo daugiau sudegini kuro, tuo daugiau sumoki.

  • 2021-11-17T20:00:37+02:00

    Ubagu mokestis. Neiperki naujos auto mokek. Nu ka ubagai vietoja nauju zieminiu padangu ir draudimo gales susimoket. Tik kazkaip paziurejus cop26 viesiem valdzioj nusisvlipt ant tu co2 kodel musu valdzia galvoja kad musu ubagai jau turi gelbet pasauly. Kodel nepalikt organiškam pokyciui kur galiausiai atsinaujins auto parkas savaime.

    • 2021-11-17T20:27:25+02:00

      Bet tai tie vartotojai ir tersia labiausiai, auto netvarkingos, katalizatoriai ispjauti, padangas perka devetas, o dar padeveja ismeta pamiskej, gal jie pagalvos ar jiems apskritai reikia auto,

    • 2021-11-17T23:09:15+02:00

      Didžiausi teršėjai turi mokėti didžiausią taršos mokestį. Viskas teisingai. Ir šį mokestį reikia kelti daugiau. Jei per brangu - važiuoji VT. Tokiu atveju gaunam labiau apkrautą VT, ir galima dažninti maršrutus. Sumažės kamščių, ir miestai kvėpuos švaresniu oru. Visiems gaunasi geriau ir patogiau. Nori mašinos - nepirk visiems kenkenčio grabo.

    • 2021-11-18T11:01:27+02:00

      Ne visiems ponams po l;angais asfaltas, o kai kam ir 30km žiemą nevalytu žvyrkeliu reikia iki darbo nukakti - VT važiuoja kartą per savaitę. Ligoninės ir poliklinikos panaikintos ir centralizuotos - daug kam ir 50km reikia nusigaudyti iki gydytojo - ir tas paskutinis kaimynas su bezdančiu skrabalu, kur visą kaimą vežiojo, toliau vaikščios pėsčias, nes Teslos nenusipirks, o už seną Pasatą 500 eur irgi neturės kaip susimokėti.

    • 2021-11-18T13:34:51+02:00

      Pirma pasistatai laukuose namą, o paskui galvoji, kaip gyvensi? Taip, yra vis dar tokių žmonių. Stiprybės tau.

    • 2021-11-18T15:36:50+02:00

      Pamykėt kažką pagal konservatos užsakymą? Šiaip žmonės gyveni ir namus statėsi ir normalesniais laikais, kai dar ne kiekvienas žingsnis buvo apmokestinamas.

    • 2021-11-18T16:58:38+02:00

      o kokiu būdu besistatę namus prieš keliasdešimt metų turėjo numatyti taršos mokestį?

  • 2021-11-17T20:19:19+02:00

    Absoliučiai teisingas žingsnis. Čia jau yra žalioji politika!

  • 2021-11-17T20:26:55+02:00

    Verkti galima iki 2100. Bet tik realūs mokesčiai privers galvoti begalvius

    • 2021-11-17T20:37:50+02:00

      tai gal tiesiog negaminti tersianciu auto ir iki 2100 savaime problema dings? Dabar šiko visi paskutinius dešimtmečius bet susimokėt už tai turės kas neturi pinigų ant naujo vokisko vw. Ir susimokėt reikia staigiai ir daug. Per dešimtmetį ir taip išnyks tie seni auto. Bet čia eilinė proga vokiečiam BVP pakelti ir šimašiui ant pušelių sumesti kad kelius užsodintų,

    • 2021-11-17T23:16:39+02:00

      Atsibusk. Mes neturim papildomo dešimtmečio. Vien todėl kad amerikiečiai praturtėjo iš vergovės, rasizmo ir sunaikintų miškų, pagal tamstos logiką dabar toliau visi gali daryti tą patį. Jokio "savaime" negali būti. Teršti gamtą yra neteisinga ir nebėra laiko. Visiems teks pasispausti, ir turtingiems, ir ne.

    • 2021-11-18T08:09:06+02:00

      Automobilio turejimas nelygu tersimui-net didziausia kieki dokumentuose nurodytos emisijos padauginus is 0 kilometru bus nulis - t. y. net zymiai maziau uz bet kurio kasdien vaziuojancio elektromobilio tarsa. Kitas klausimas - kaip ta konkreti automobilio emisija susijusi su automobilio amziumi? Automobilio amziui suejus 6 metams, emisija staiga magiskai padideja beveik du kartus? Kazkoks kosmosas sis projektas.

    • 2021-11-18T13:37:05+02:00

      Pats tu kosmosas. Su amžiumi emisija didėja, nebent savo skylėtą variklį, išmuštą katalizatorių, ir kitas detales keiti visiškai naujomis.

  • 2021-11-17T21:12:54+02:00

    Mokesčiai niekaip nesusiję su taršos mažinimu. Tiesiog vagims reikia daugiau pinigų nes dabartinių neužtenka.

    • 2021-11-18T13:38:34+02:00

      Labai susiję. Ir kuo greičiau, tuo geriau. Jau atsibodo senus apjuodusius bezdalus aplenkinėti pažeidžiant taisykles, kad nesmardintų salono. Man tavo senas bezdalas kainuoja dažnesnį filtrų keitimą.

    • 2021-11-18T14:14:30+02:00

      Tai aš turėčiau tamstai filtrus kompensuot ar ką? Prašom išplautasmegenių nebespangti garsiai... :)

  • 2021-11-17T21:16:48+02:00

    "Aplinkos ministerija atsisako"? skamba išdidžiai ;-) net jei Vyriausybė pritars siūlomam popierinės taršos apmokestinimui, kuris nei teisingas nei logiškas mažinant CO2 išmetimą, dar laukia svarstymas Seime.

  • 2021-11-17T21:34:30+02:00

    Gerokai įdomesnė tema bus po 5-7 metų kaip ir iš kur paimti biudžeto pajamas, kurias dabar surenka iš benzino ir dyzelio akcizų, kurios gerokai sumažės autoparkui tapus elektriniu. Ar elektrą brangins ir ten akcizus įves?

    • 2021-11-18T07:22:34+02:00

      Užtenka pažiūrėti pvz. Londono pavyzdį. Iš pradžių skatino pirkti elektromibilius mokesčių nuolaidomis (tame tarpe pvz. low arba ultra low emission zone - aka centras- jiems buvo nemokama), paskui su laiku jiems užkimšus centra jau atsirado mokestis, kad ir nedidelis (kol kas). Taip pat bus ir čia. Manau metai-du ir dings Vilniuje parkavimas nemokamas ar leidimas važiuoti A juosta, laiko klausimas tik... O už kelius kitais būdais susirinks. bus koks nors elktromobilio utilizacijos ar perdirbimo mokestis, kad veganai nesupyktų...

    • 2021-11-18T16:08:25+02:00

      Akcizas elektrai jau yra. Jį tik reikės padidinti. Dėl viso pasaulio ekologijos ir kitokio gėrio

  • 2021-11-17T21:57:20+02:00

    Taršos mokestis turėtų būti susietas tik su kuru, daug važiuoji, daug pili, daug terši...

    • 2021-11-18T10:52:17+02:00

      naujas automobilis sudegindamas tiek pat kuro, kiek senas į aplinką išmeta žymiai mažiau teršalų ir įvairių dujų, tas tavo teiginys nėra nei teisingas nei logiškas

    • 2021-11-18T15:31:01+02:00

      na jau, ne mažiau logiškas nei apmokestinimas pagal popierius.

    • 2021-11-18T15:42:18+02:00

      Naujas dyzelis išmeta kur kas pavojingesnius teršalus (nanometrinio dydžio suodžių daleles, kurios įveikia visus organizmo apsauginius barjerus), nei senas, todėl nauji auto su vidaus degimo varikliais turėtų aplamai būti uždrausti. Jeigu ruošiatės ką nors susvaigti atsakydamas, pabandykit pagooglinti šią temą.

  • 2021-11-17T22:16:19+02:00

    cia taip vadinami "liberalai" siulo didint mokescius nors pries rinkimus visada kryzium gula aiskindami kad pas mus ir taip per dideli mokesciai. Lietuvos ubagai gelbes pasauli

  • 2021-11-17T22:34:51+02:00

    Absoliučiai nelogiškas ir diskriminacinis pasiūlymas. Naujo elektrolaužo įsigijimas ir tiesiog turėjimas yra keliskart aplinkai kenksmingesnis nei garaže jau stovintis senas laužas su VDV. Poveikis aplinkai išsilygina ir tam tikrais atvejais persisveria elektrotaburetės naudai (priklausomai nuo vdv naudojamo kuro ir kt. parametrų) tik intensyviai naudojant auto ilgesnį laiką. Taigi jeigu tikslas būtų ekologija, o ne germanų autopramonės reanimacija, tai svarstyti galima nebent apie produkto viso gyvavimo ciklo emisijų apmokestinimą, nepamirštant atsizvelgti į tai, jog VDV jau dabar moka akcizus už taršą, kai tuo tarpu EV subsidijuojamas už importuotos neatsinaujančios elektros naudojimą...

    • 2021-11-17T22:40:03+02:00

      germanai stumia savo zalius dyzelgeitus rytu europai o tuo metu patys dujas kurens!

  • 2021-11-17T22:48:16+02:00

    Ar bus panaikintas kuro akcizas? Tai būtų logiška, jei automobiliai apmokesdinami kasmetiniu mokesčiu.

    • 2021-11-17T23:20:12+02:00

      Galima panaikinti. Tik tuomet turėsi susimokėti kokia €2000 kasmet kelių išlaikymui. Arba visus kelius apmokestinti visur.

    • 2021-11-18T07:58:45+02:00

      O kodel benzininiu ir dyzeliniu automobiliu vairuotojai turi moketi keliu mokesti per akciza uz save ir taip pat uz elektromobilius?

    • 2021-11-18T09:51:29+02:00

      Aš visą laiką tą patį klausimą užduodu - mokestis atliekantis reguliacines ir apsaugines funkcijas yra akcizas, tiesiogiai surištas su naudojimu ir kiekiu. Jeigu atsiranda dubliuojantis mokestis, vadinas akcizas naikinamas/mažinamas turi būti

  • 2021-11-18T01:05:20+02:00

    prieš mokesčiu didinima mes turim viena ginkla savo balso teise rinkimuose ,nepamirškime rinkimuose į seima,savivaldybe,į prezidento rinkimus, nebalsuoti už tas partijas už jų kandidatus kurie nori padidinti mokesčius !!!!!!!

  • 2021-11-18T06:58:43+02:00

    Pirmiausia valstybinės, savivaldos ir kitos iš mokesčių mokėtojų išlaikomos įstaigos ir turėtų parodyti pavyzdį . AM galėtų inicijuoti, kad nuo 2022 metų nei viena iš mokesčių išlaikoma organizacija neturėtų TP su didesne nei 130g emisija . Antra, visas VT turėtų būti pakeistas į CO2 neutralų (juokas kai Vilnius skelbia žalią bangą, tuo pačiu pirkdamas dyzelinius autobusus). Šiaip toks taršos mokestis senai turėjo būti įvestas, bet....

  • 2021-11-18T07:15:07+02:00

    Apie ką čia? Na bent jau tikrai ne apie taršą. Eilinė kruopelė eurų į bendrą katilą ir tiek žinių. Tas 100eur metams tikrai nepastums iš 1,5k kainuojančio dyzelio persėsti į min. 10k kainuojančia seną batareiką ar hibridą. Kas yra tas 100eur? T. y. du bakai saliarkos. Tiems, kas nevažiuoja gal ir daug. Bet tie ir neteršia :) Dauguma net nesupras už ką čia moka ir kodėl. Vienintelis logiškas ir sąžiningas taršos mokestis yra per kurą. Be kuro niekas niekur neteršia. Taškas.

    • 2021-11-18T08:21:37+02:00

      Sutinku. Ir apskritai, jeigu rupetu ekologija, tai viskas butu daroma kompleksiskai. Pliaciama viesojo transporto infrastruktura, galbut, viesasis transportas galetu tapti nemokamas (is surinktu pinigu uz tarsa), butu apribotas misku kirtimas ir panasiai.

    • 2021-11-18T09:56:48+02:00

      na, tam žmogui, kuriam mėnesiui reikia bako saliaros, pagalvos, kad jis turės sumokėti kasmetį taršos mokestį, lygų dviejų mėnesių kelionėms. Panaikintas registracijos mokestis leis jam parduoti savo dabartinį taršų dyzelį ir nusipirkti kitą auto, kurio CO2 bus

    • 2021-11-18T11:13:34+02:00

      Bet tai ar tas žmogus su vienu baku per mėn. yra tikslinė šio mokesčio grupė? Apie ką mes čia kalbam? Tokie, kurie nuvažiuoja iki 5k km per metus sudaro max 1% visos transporto taršos, o mokestį pajaus labiausiai. Jie nekeičia auto ne dėl to, kad yra senos technikos mylėtojai, o dėl to, kad jie tieisog neįperka naujesnio/brangesnio/ekologiškesnio. O automobilis dideliai daliai rajonuose yra gyvybiškai svarbus, nes alternatyvų JOKIŲ nebėra ir jos toliau nyksta (autobusų mašrutų per 10 metų sumažėjo turbūt kelis kartus). Eilinį kartą ministerijos pademonstruotas visiškas bukumas ir nekompetencija pagal vieną miestą žiūrint į visą šalį. Šitas mokestis gali vadintis tiesiog transporto turėtojų mokesčiu ir niekas net nepaklaus apie ką jis...

  • 2021-11-18T07:55:15+02:00

    Skaiciuos mokesti pagal tersalu gramus kilometrui, o i kilometrus neatsizelgia - juk bet kiek gramu padauginus is nulio yra nulis. Ir kitas klausimas - kodel nauju automobiliu tersalu gramas yra zymiai pigesnis nei tas pats senesniu automobiliu tersalu gramas?

    • 2021-11-18T09:49:52+02:00

      Pritariu. Taipogi kilometras kilometrui nelygu. Turbūt yra skirtumas, ar stumdaisi spūstyse nuo Vilniaus centro iki kokios nors Riešės (40 min), ar ramiai kruizini tą patį atstumą kur nors Zarasų rajone (15 min).

  • 2021-11-18T09:37:15+02:00

    Nesu prieš mokesčius, bet čia vadovėlinis pavyzdys, kaip tvarumo ir kitų madingų sąvokų burbule užsidarę patys sau faini generuoja idėjas, bet nepažįsta pasaulio. Regionai, kurie sudaro daugumą parko, važinėja senais grabais, nes naujesnių elementariai neįperka. Skirtingai nei didmiesty, regione tas senas grabas yra itin gyvybiškai svarbus daiktas namų ūkiui ir alternatyvų gan mažai. Ar pabrangus seno išlaikymui kažkaip stebuklingai sugebės įpirkt naujesnį? Turbūt ne. Bet nereikėtų stebėtis, kad toliau didės jų palankumas marginalams ir kitoms neraštingoms politinėms jėgoms.

    • 2021-11-18T10:17:42+02:00

      Būtent. Ne tik šis, bet ko ne visi pakeitimai modeliuojami pagal Vilnių, įsiavizduojant kad visur kitur yra biudžetai VT vystymui ir ten žmonės masiškai perka naujus automobilius. Paskui rinkimuose stebimasi, kaip ta "tamsi" Lietuva renka "klounus".

  • 2021-11-18T09:37:51+02:00

    Šiai Vyriausybei nusipjauti į klimato kaitą. Kiek kartu girdėjote Šimonytę kalbančią apie klimato kaitą? Kam kurti valstybės vizija 2050, jei tuo metų nebus sąlygų gyventi žemėje? idiotizmas kažkoks. Dėl covid'o isterika, klimato kaitą, kurį padarys sunkiai gyvenamas sąlygas ateities žmonėms, karai, badas. aš nesuprantu, kažkoks masinis išprotėjimas. Neveltui, imperijos pasiekia gerovės ir užsilenkia. tas tas laukia mūsų

    • 2021-11-18T10:36:07+02:00

      Išgerk raminančių, nes jau pagal vartojamus žodžius matosi, kad arti isterijos priepuolio. Žemė jau seniai turėjo būti negyvenama, tik vis neatspėjat datos.

  • 2021-11-18T10:07:49+02:00

    mokesčio reikia bet ne tokio buko kaip dabar. Dabar gaunasi kad diedukas savaitgali iki turgaus nuvažiuojantis daugiau terš nei koks G30 530d 60k i metus viniojantis. Kiek vaziuoji tiek moki turi buti, ar ant kuro tai kabinti ta per TA nusiimti jau implementacijos reikalas. Beje padangos tersia daug daugiau nei co2. Riebias SUV padangas irgi reikia dosniai apmokestinti https://www.emissionsanalytics.com/news/pollution-tyre-wear-worse-exhaust-emissions

  • 2021-11-18T10:34:15+02:00

    Kiek šita tvarka "ištempė"? Pusmetį? :) Ar labai skiriamės nuo kokių Afrikos valstybių pagal chaosą - nelabai.

  • 2021-11-18T13:37:44+02:00

    Mokestis buvo neteisėtas ir turėtų būti grąžintas tiems, kas jį susimokėjo.

  • 2021-11-18T15:10:37+02:00

    Mokestis turi būti progresinis priklausomai nuo auto vertės :)

  • 2021-11-18T16:54:29+02:00

    1985 m. Porsche 911 Turbo tik apie 250 eur/metams. Galima gyvent.

    • 2021-11-18T17:05:16+02:00

      2019 m. Panamera Turbo apie 200. Panašiai tiek pat vokiški ar švediški 3.0 litrų dyzeliai EURO3 ~2000 gamybos. Čia jau pilna kaina nuo 2025. Tas kas tą automobilį kasdien naudoja, per mėnesį kurui daugiau išleis.

52795
130817
52791