Lietuvoje registruotiems lėktuvams siekiama leidimo skristi į JAV

Apie tai skelbianti Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai (TKA) įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas.
„Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti šios šalies rinkoje. Turime aiškų planą, kurį įgyvendinę galėsime padidinti Lietuvos oro vežėjų konkurencingumą pasaulinėje rinkoje“, – ministerijos pranešime cituojamas viceministras Julius Skačkauskas.
JAV FAA, siekdama įvertinti, kaip užsienio valstybės, kurios vežėjas ketina pradėti vykdyti skrydžius į JAV teritoriją, įgyvendina Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (angl. ICAO) nustatytus standartus, vykdo Tarptautinę civilinės aviacijos saugos įvertinimo programą. FAA atlieka valstybės įvertinimą ir šalims priskiria 1 arba 2 kategoriją. Teisę vykdyti naujus skrydžius į JAV teritoriją gauna tik tie oro vežėjai, kurių valstybėms suteikiama 1 kategorija.
Rengiantis būsimam FAA auditui, Transporto kompetencijų agentūrai, vadovaujantis projektinio valdymo principais, pavesta atlikti parengiamuosius darbus – parengti ir atnaujinti reikiamas procedūras, taisykles, teisės aktus, priimti ir apmokyti reikiamą personalą, pateikti paraišką FAA auditui.
Įgyvendinus projektą tikimasi, kad per ketverius metus bent 2 oro vežėjai pradės organizuoti Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžius į JAV.
Siekiant užtikrinti sklandų projekto įgyvendinimą, į procesą bus įtrauktos ir kitos valstybės institucijos.
Šiuo metu skrydžius į JAV iš Lietuvos gali organizuoti tik tos kompanijos, kurių orlaiviai registruoti kitose užsienio šalyse, kuriose atliktas FAA auditas ir joms suteikta 1 kategorija.
Darius Viltrakis, UAB „GetJet Airlines“ vadovas, VŽ paaiškino, kad Lietuva likusi viena iš kelių Europos šalių, kurios dar neturi gavusiuos FAA leidimo.
„Tai yra darbas, kurį reikėjo padaryti jau seniai. Kai jis bus padarytas, atsiras geresnė galimybė čia registruoti didžiuosius lėktuvus, kurių pagrindinės rinkos yra Amerika, Kinija, Japonija, Australija“, – sako aviacijos specialistas.