2021-07-12 16:11

„Mediterranean Shipping Company“ grįžo į Klaipėdos uostą

Klaipėdos uosto nuotr.
Klaipėdos uosto nuotr.
Po dvejų metų pertraukos laivybos milžinė „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) atnaujino veiklą Klaipėdos uoste, o jos valdoma bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ vėl pradeda veikti kaip regioninis krovinio paskirstymo centras, priimsiantis okeaninius laivus.

Kaip skelbiama Klaipėdos uosto pranešime, sparčiausiai pasaulyje auganti konteinerių laivybos kompanija (MSC) įtraukė Klaipėdos uostą į NWC TO IPAK (North-West Continent to India-Pakistan) jūrinio maršruto rotaciją. Šis laivybos maršrutas susies Klaipėdą tiesiogine jungtimi su Indijos, Pakistano, Saudo Arabijos, Džibučio, Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos ir kitų šalių uostais.

Tikimasi, kad dėl naujo krovinių srauto „Klaipėdos Smeltės“ perkraunamų konteinerių skaičius ūgtels mažiausiai dukart, nuo 14.000 TEU iki 28.000-32.000 TEU per mėnesį.

„Šiuo metu pasaulinė konteinerių laivybos rinka išgyvena kaitros laikotarpį: pandemijos sukelti logistikos grandinių sulėtėjimai, tuščių konteinerių trūkumas, pasaulinės prekybos disbalansai sąlygoja kamšatį tradiciniuose uostuose ir skatina laivybos kompanijas ieškoti naujų, lanksčių sprendimų, kaip išlaikyti jūrinių pervežimų kokybę. Labai vertiname partnerio pasiryžimą būti Klaipėdoje“, – pranešime teigia Rimantas Juška, „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius.

Neatmetama, kad ateityje „Klaipėdos Smeltė“ gali būti įtraukta į kitų okeaninės laivybos maršrutų rotaciją, vertinamos galimybės plaukti į Klaipėdos uostą ir didžiausiais pasaulyje laivais-konteinervežiais, kurių talpa – iki 24.000 TEU, o ilgis – 400 metrų. Šiuo metu didžiausias Klaipėdos uoste apsilankęs laivas-konteinervežis – 2018 m. priimtas 19.500 TEU talpos, 400 metrų ilgio laivas MSC „Ingy“.

Pirmasis į Klaipėdą grįžęs MSC konteinerinis laivas „Naomi“ prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinių prišvartuotas liepos 11 d., krovos darbai baigti liepos 12 d.

MSC „Naomi“ – 300 m ilgio, 8.800 TEU (20 pėdų sąlyginių konteinerių) talpos. Iš jo iškrauta ir pakrauta 3.600 TEU. Dalį laivu gabenamo krovinio sudaro lietuviškos ir baltarusiškos kilmės bei šių šalių rinkoms skirta produkcija, kitus konteinerius planuojama paskirstyti mažesniais laivais į Kotkos (Suomija), Sankt Peterburgo, Kaliningrado (Rusija) ir kitus Baltijos jūros uostus.

Planuojama, kad 7.000-10.000 TEU talpos laivai švartuosis Klaipėdoje reguliariai, kartą per savaitę.

52795
130817
52791