VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2020-05-29 09:00

„Klaipėdos intermodalinis terminalas“ padidino eksportuotojų ir importuotojų galimybes

Julius Žilinskas, UAB „Klaipėdos intermodalinis terminalas“ generalinis direktorius: „Bendrovės siūlomas logistikos paslaugų paketas – naujovė Lietuvos rinkoje, kadangi yra jungiamoji grandis tarp Klaipėdos uosto teritorijoje esančių krovos kompanijų ir klientų.“
Julius Žilinskas, UAB „Klaipėdos intermodalinis terminalas“ generalinis direktorius: „Bendrovės siūlomas logistikos paslaugų paketas – naujovė Lietuvos rinkoje, kadangi yra jungiamoji grandis tarp Klaipėdos uosto teritorijoje esančių krovos kompanijų ir klientų.“
Nuo metų pradžios aktyvią veiklą pradėjusi UAB „Klaipėdos intermodalinis terminalas“ (KLIT) tapo jungiamąja grandimi, kuri padidino šalies eksporto ir importo galimybes bei pritraukė papildomų tranzitinių krovinių per Klaipėdos uostą. Pasinaudojęs panašių Vakarų kompanijų sukaupta patirtimi KLIT sukūrė paslaugas, kurios buvo lauktos Lietuvos eksportuotojų, importuotojų ir ekspedijavimo bendrovių bei pagerino jų veiklos galimybes.

KLIT įsikūrė Klaipėdoje, netoli nuo jūrų uosto. Ji valdo 6,5 ha teritoriją, kurioje šiuo metu yra viena 330 m geležinkelio atšaka. Joje vienu metu galima aptarnauti 20 vagonų. Jauna bendrovė taip pat valdo du sandėlius po 2.000 m2 ir vieną 1.400 m2 sandėlį.

„Klaipėdos intermodalinis terminalas“ teikia konteinerių, vagonų ir geležinkelio cisternų krovos, krovinių sandėliavimo uždaro ir atviro tipo sandėliuose, įvairių rūšių birių ir skystų krovinių pakavimo, fasavimo bei kitas paslaugas.

„Šiandien KLIT teikia jūrinių konteinerių, vagonų ir geležinkelio cisternų bei autotransporto krovos, krovinių sandėliavimo uždaro ir atviro tipo sandėliuose, įvairių rūšių birių ir skystų krovinių pakavimo, fasavimo paslaugas, – pasakoja Julius Žilinskas, KLIT generalinis direktorius. – Turima įranga leidžia krauti ir standartinius, ir negabaritinius krovinius, todėl apdorojamų krovinių sąrašas ganėtinai platus – tai trąšos, mediena, žemės ūkio produkcija, įvairi technika ir kt. Mes siūlome pilną paslaugų paketą su visomis transporto bei muitinės formalumo procedūromis.“

Sukūrė paklausa ir didžiųjų uostų pavyzdys

KLIT klientai yra Lietuvos ir kaimyninių šalių ekspeditoriai, importuotojai, eksportuotojai bei prekybos kompanijos, kurie siekia gauti kokybiškas krovos bei krovinio apdorojimo paslaugas už priimtiną kainą.

„Bendraudami su klientais pajautėme šios paslaugos paklausą, – pernai įkurtos bendrovės atsiradimo priežastis prisimena J. Žilinskas. – Dauguma uosto krovos bendrovių specializuojasi aptarnauti tam tikrus masinius krovinius ir dideles siuntas laivais. Tai natūralu, nes brangią ir ribotą uosto teritoriją reikia išnaudoti siekiant kuo didesnio našumo kraunant krovinius nuo krantinės į laivus ar iš laivų ant krantinės. Tačiau kompanijoms, turinčioms mažesnes bei nereguliarias siuntas, uosto teritorijoje veikiančių krovos kompanijų paslaugos per brangios ar visai neprieinamos. Šiems trūkumams išspręsti ir buvo sukurta KLIT.“

Tokia praktika, kai krovinio pakrovimas ar iškrovimas į/iš jūrinio konteinerio bei šių krovinių papildomas apdorojimas vykdomas „sausuose“, o ne prie vandens esančiuose uosto terminaluose, vyrauja visuose didžiuosiuose Europos uostuose. Pavyzdžiui, didžiausiame Europoje Roterdamo jūsų uoste tuščių konteinerių įvežimas į uosto teritoriją yra net draudžiamas. Todėl, kaip sako terminalo vadovas, KLIT neišradinėjo dviračio, o sukūrė tokį „sauso uosto“ terminalą, kuris siūlo klientams kokybiškai ir už priimtiną kainą atlikti būtinas eksporto ar importo bei tranzitu gabenamų krovinių paslaugas už uosto teritorijos ribų. Visa tai didina Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą Baltijos regione.

Planuoja augti kartais

Naujojo terminalo siūlomos paslaugos sulaukė didelio klientų susidomėjimo. Bendrovės siūlomas logistikos paslaugų paketas – naujovė Lietuvos rinkoje, kadangi yra jungiamoji grandis tarp Klaipėdos uosto teritorijoje esančių krovos kompanijų ir klientų.

„Mes tapome ne tik eksportuotojų, importuotojų, prekybininkų, ekspedijavimo bendrovių bet ir Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje veikiančių didžiųjų krovos kompanijų pagalbininkais. Klaipėdos uosto krova kasmet didėja. Nepaisant to, kad uosto bendrovės daug investuoja į krovos įrangą, didina našumą, pikiniais momentais klientams ganėtinai sudėtinga gauti kokybiškas paslaugas pačiame uoste, – pasakoja KLIT vadovas. – Matant tai ir kilo idėja, kad šias paslaugas galėtų teikti šalia uosto esantis intermodalinis terminalas, kaip tai yra daugelyje Vakarų valstybių uostuose. Galų gale, krovinys vis tiek išplaukia per uostą, todėl mūsų bendradarbiavimas ir geri santykiai su uosto krovos kompanijomis – organiški ir natūralūs bei visoms pusėms naudingi.“

Nors KLIT veikla skaičiuojama dar tik mėnesiais, bet jos siūlomos paslaugų poreikis augte auga. Todėl bendrovė per šiuos ir ateinančius metus terminalo teritorijoje planuoja nutiesti dar dvi geležinkelio atšakas. Anot J. Žilinsko, KLIT infrastruktūra leidžia apdoroti skirtingo profilio krovinius, iš kurių nemaža dalis ir ateityje atvyks bei išvyks geležinkeliu, todėl norint tinkamai teikti paslaugas klientams papildomos dvi geležinkelio atšakos yra būtinos. Taip pat iki kitų metų pabaigos suplanuota du kartus padidinti sandėlių plotą. Investicijos KLIT iškrovimo ir pakavimo pajėgumus padidins tris kartus.

[infogram id="a85270ba-e528-432e-9f96-657b9e73fb88" prefix="kSY" format="interactive" title="TR:KLIT"]

52795
130817
52791