Eksportuojančios įmonės trūkumus glaisto lankstumu ir sparta

Publikuota: 2019-02-22

Lietuvos prekių ir paslaugų eksportas apimtis auga kasmet, tačiau, „Verslios Lietuvos“ ekspertų vertinimu, daugumai bendrovių plačiau iškleisti sparnus užsienyje kliudo vis dar per menkos žinios apie tai, kaip efektyviai organizuoti pardavimų užsienio klientui procesą.

„Verslios Lietuvos“ konsultantai ir eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai per antrąjį pernai metų pusmetį aplankė 252 eksportuojančias smulkias ir vidutines įmones daugiau nei 20 Lietuvos miestų ir rajonų.

„Vadovaudamiesi specialia metodika, paremta  ilgalaike verslo praktika, atlikome eksporto diagnostiką – nuosekliai perėjome per visus su eksportu susijusius procesus. Įvertinome, kaip valdomas pats procesas, pasirenkamos užsienio rinkos, paruošiamos prekės, kokios rinkodaros priemonės taikomos, kaip įmonės save pristato klientui, kokią istoriją kuria apie save. Konsultantai paruošė išsamias rekomendacijas, į ką reiktų atkreipti dėmesį norint geriau organizuoti eksportą“, – sako Aivaras Knieža, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovas.

„Lietuviškos įmonės puikiai supranta, kad eksportas – jų ateitis, o darbas tik Lietuvos rinkoje nėra tvarus verslo modelis. Lietuvos verslas labai lanksčiai reaguoja į kliento poreikius, stengiasi kuo greičiau įvykdyti užsakymą, nebijo tikslintis, pasitelkti kitus tiekėjus įvykdyti užsakymą ir kartais per mažą patirtį su užsienio klientais kompensuoja lietuviams būdingu uolumu. Jos ieško būdų, kaip pradėti eksportuoti, konsultuojasi, priima patarimus, nes supranta, kad taip didina savo konkurencingumą“, – sako A. Knieža.

Kita vertus, A. Knieža pastebi, kad dažnai įmonės neturi nusimačiusios eksporto veiklos rodiklių, neskiria reikiamų resursų, su tikslinėmis rinkomis dirba nenuosekliai, per menkai skiria dėmesio susitikimams su klientais ir specializuotoms parodoms. „Mažiau patyrusios įmonės neatlieka sistemingos analizės, kodėl vienoje rinkoje pasisekė, o kitoje – ne, todėl jų užsakymai iš užsienio dažnai būna pavieniai. Labiau patyrusios eksportuotojos neanalizuoja, kas galėjo dar labiau pagerinti jų eksporto rezultatus, jie dažnai sutelkti vieno žmogaus rankose ir priklauso nuo to, kokios kvalifikacijos darbuotojui patikėtos eksporto užduotys“, – sako A. Knieža.

„Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovo teigimu, dar vienas išryškėjęs trūkumas – aukštos kvalifikacijos eksporto vadybininkų, turinčių gerus pardavimų užsienyje gebėjimus, stoka. „Nuo naujų metų 24 eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai pradėjo pirmąją pusmečio trukmės rotaciją įmonėse, kuriose buvo atlikta eksporto diagnostika. Konkurencija tarp bendrovių, norinčių gauti intensyvius mokymus išėjusį ir tik eksportui dedikuotą darbuotoją, buvo milžiniška – dėl vieno „Sparnų“ programos dalyvio varžėsi 10 įmonių“, – sako A. Knieža.

Iš 252 įmonių, kuriose buvo atlikta diagnostika, 96 proc. tikino, kad šią „Verslios Lietuvos“ teikiamą nemokamą paslaugą eksportuojančioms įmonėms rekomenduotų ir kitoms bendrovėms. 97 proc. jų įvertino, kad paslauga buvo suteikta profesionaliai. Eksporto procesai buvo analizuojami tradicinei – baldų, maisto ir gėrimų, inžinerijos – pramonei atstovaujančiose įmonėse ir bendrovėse, kurios veikia sektoriuose, turinčiuose didžiausią potencialą eksportuoti: IT paslaugų, mokslinių instrumentų ir elektronikos, vaistų ir biotechnologijų.

Eksporto lyderių programą „Sparnai“ Lietuvoje įgyvendinama antrą kartą, kaip pasiteisinusi valdžios ir verslo partnerystė siekiant bendro tikslo – didinti šalies konkurencingumą ugdant aukšto lygio eksporto specialistus. Iš viso 2019-2020 m. „Sparnų“ dalyviai po pusmetį dirbs trijose skirtingų sektorių įmonėse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ryanair“ ir „Wizz Air“ sprendimas oro uostuose išaugino registruoto bagažo srautus 1

Lietuvos oro uostai ieško sprendimų, kaip reorganizuoti registruoto bagažo skirstymo ir atsiėmimo sistemas.

Logistika
12:07
Naujojo 3 serijos BMW atvykimo proga – visų kartų modelių ekspozicija  17

Spalio mėnesį tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą viešai pristatytas naujasis 3 serijos...

Automobiliai
2019.02.28
„Omniva LT“ praneša apie 44% išaugusias pajamas

Estijos paštui priklausanti siuntų paslaugų bendrovė „Omniva LT“ per 2018 m., skelbia apie dvigubai padidintą...

2019.02.28
„Lietuvos geležinkeliai“ įsteigė bendrovę „LG Keleiviams“  5

Persitvarkantys valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketvirtadienį įregistravo bendrovꠄLG...

Logistika
2019.02.28
„International Airlines Group“ didino pelną, bet kybo „Brexit“ grėsmė

Šešta didžiausia aviacijos grupė pasaulyje „International Airlines Group“ (IAG) praėjusiais metais didino...

Logistika
2019.02.28
Lietuvos oro uostai pernai uždirbo 8,4 mln. Eur, žada rekordinius dividendus 3

Bendrovė Lietuvos oro uostai praėjusiais metais uždirbo 8,4 mln. Eur. Neaudituotais duomenimis, valstybės...

Logistika
2019.02.28
Lietuvių „Skycop“ prieš ispanų „Vueling“: ištrauktas viešumo ginklas Premium 9

Lietuvos bendrovė „Skycop“, padedanti keleiviams atgauti kompensacijas už nukeltus ar atšauktus skrydžius,...

Logistika
2019.02.28
„Rail Baltica“ liniją Kaunas-Ramygala už 6,9 mln. Eur projektuos ispanai

Trečiadienį „RB Rail AS“ paskelbė konkurso „Projektavimo ir projektavimo priežiūros paslaugos naujai linijai...

Logistika
2019.02.28
Su paspirtuku už įmonės pinigus – tik į komandiruotes 16

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atsako į UAB „Gabi meta“ klausimą, ar galima nurašyti į sąnaudą...

Finansai
2019.02.28
VMI taikiklyje – ir nuomonės formuotojai, ir pavežėjai Premium 1

Artėjant pajamų deklaravimui, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) perspėja, kad turi visą priemonių rinkinį...

Finansai
2019.02.28
Formali ir reali Baltijos naujų automobilių rinka: Estija tebepirmauja Premium

Kiekvieną 2018-ųjų dieną vidutiniškai po 98 automobilius registravusi Lietuva tapo formalia regiono lydere,...

Automobiliai
2019.02.28
„Polestar 2“ žengs į „Tesla Model 3“ teritoriją  41

„Volvo“ elektromobilių padalinys „Polestar“ paskelbė kitais metais pradėsiantis vidutinio dydžio elektra...

Automobiliai
2019.02.27
Lietuvos paštas automatizuojasi už 24 mln. Eur, atsipirkimo laukia 2026-aisiais Premium 3

Lietuvos paštas pradeda naujo logistikos centro Vilniuje statybas ir į projektą iš viso ruošiasi investuoti...

Logistika
2019.02.27
„Venipak“ bendradarbiavimas su „Lufthansa“ – siuntos JAV pasiekia daug greičiau Verslo tribūna 6

2018 – tųjų metų viduryje bendradarbiavimo sutaratį su „Lufthansa Cargo“ pasirašiusios vienos didžiausių...

Logistika
2019.02.26
NASA išbando dronų eismo valdymą miestuose

JAV kosmoso agentūra NASA paskelbė, kad šių metų pavasarį ir vasarą vykdys dronų eismo valdymo sistemos...

Logistika
2019.02.26
Vilniuje – išankstinė „Range Rover Evoque“ premjera 4

Antradienį parodytas vienas iš penkių šiuo metu Europoje pristatomų antrosios kartos „Evoque“ modelių.

Automobiliai
2019.02.26
Rizikuoja Rengės ruožo neužbaigti laiku    6

Strateginių įmonių sandorius tikrinančiai vyriausybinei komisijai delsiant priimti sprendimą dėl rangovo,...

Logistika
2019.02.26
„Conresta“ gavo užsakymą statyti Lietuvos pašto logistikos centrą 4

Valstybės valdomos AB Lietuvos paštas naują automatizuoto skirstymo logistikos centrą Vilniuje statys UAB...

Statyba ir NT
2019.02.26
„Ermitažas“ kliaujasi „Lean“: pasitarnavo keičiant logistikos partnerį Premium 3

Apdailos, statybų ir sodo prekių prekybos tinklas „Ermitažas“ kasdieniame operatyviniame darbe svarbiausius...

Prekyba
2019.02.26
„Trafi“ subrendo naujai investicijų dozei 3

Vienas perspektyviausių Lietuvos startuolių „Trafi“, vystantis transporto informacijos mobiliąsias...

Rinkos
2019.02.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau