Eksportuojančios įmonės trūkumus glaisto lankstumu ir sparta

Publikuota: 2019-02-22

Lietuvos prekių ir paslaugų eksportas apimtis auga kasmet, tačiau, „Verslios Lietuvos“ ekspertų vertinimu, daugumai bendrovių plačiau iškleisti sparnus užsienyje kliudo vis dar per menkos žinios apie tai, kaip efektyviai organizuoti pardavimų užsienio klientui procesą.

„Verslios Lietuvos“ konsultantai ir eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai per antrąjį pernai metų pusmetį aplankė 252 eksportuojančias smulkias ir vidutines įmones daugiau nei 20 Lietuvos miestų ir rajonų.

„Vadovaudamiesi specialia metodika, paremta  ilgalaike verslo praktika, atlikome eksporto diagnostiką – nuosekliai perėjome per visus su eksportu susijusius procesus. Įvertinome, kaip valdomas pats procesas, pasirenkamos užsienio rinkos, paruošiamos prekės, kokios rinkodaros priemonės taikomos, kaip įmonės save pristato klientui, kokią istoriją kuria apie save. Konsultantai paruošė išsamias rekomendacijas, į ką reiktų atkreipti dėmesį norint geriau organizuoti eksportą“, – sako Aivaras Knieža, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovas.

„Lietuviškos įmonės puikiai supranta, kad eksportas – jų ateitis, o darbas tik Lietuvos rinkoje nėra tvarus verslo modelis. Lietuvos verslas labai lanksčiai reaguoja į kliento poreikius, stengiasi kuo greičiau įvykdyti užsakymą, nebijo tikslintis, pasitelkti kitus tiekėjus įvykdyti užsakymą ir kartais per mažą patirtį su užsienio klientais kompensuoja lietuviams būdingu uolumu. Jos ieško būdų, kaip pradėti eksportuoti, konsultuojasi, priima patarimus, nes supranta, kad taip didina savo konkurencingumą“, – sako A. Knieža.

Kita vertus, A. Knieža pastebi, kad dažnai įmonės neturi nusimačiusios eksporto veiklos rodiklių, neskiria reikiamų resursų, su tikslinėmis rinkomis dirba nenuosekliai, per menkai skiria dėmesio susitikimams su klientais ir specializuotoms parodoms. „Mažiau patyrusios įmonės neatlieka sistemingos analizės, kodėl vienoje rinkoje pasisekė, o kitoje – ne, todėl jų užsakymai iš užsienio dažnai būna pavieniai. Labiau patyrusios eksportuotojos neanalizuoja, kas galėjo dar labiau pagerinti jų eksporto rezultatus, jie dažnai sutelkti vieno žmogaus rankose ir priklauso nuo to, kokios kvalifikacijos darbuotojui patikėtos eksporto užduotys“, – sako A. Knieža.

„Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovo teigimu, dar vienas išryškėjęs trūkumas – aukštos kvalifikacijos eksporto vadybininkų, turinčių gerus pardavimų užsienyje gebėjimus, stoka. „Nuo naujų metų 24 eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai pradėjo pirmąją pusmečio trukmės rotaciją įmonėse, kuriose buvo atlikta eksporto diagnostika. Konkurencija tarp bendrovių, norinčių gauti intensyvius mokymus išėjusį ir tik eksportui dedikuotą darbuotoją, buvo milžiniška – dėl vieno „Sparnų“ programos dalyvio varžėsi 10 įmonių“, – sako A. Knieža.

Iš 252 įmonių, kuriose buvo atlikta diagnostika, 96 proc. tikino, kad šią „Verslios Lietuvos“ teikiamą nemokamą paslaugą eksportuojančioms įmonėms rekomenduotų ir kitoms bendrovėms. 97 proc. jų įvertino, kad paslauga buvo suteikta profesionaliai. Eksporto procesai buvo analizuojami tradicinei – baldų, maisto ir gėrimų, inžinerijos – pramonei atstovaujančiose įmonėse ir bendrovėse, kurios veikia sektoriuose, turinčiuose didžiausią potencialą eksportuoti: IT paslaugų, mokslinių instrumentų ir elektronikos, vaistų ir biotechnologijų.

Eksporto lyderių programą „Sparnai“ Lietuvoje įgyvendinama antrą kartą, kaip pasiteisinusi valdžios ir verslo partnerystė siekiant bendro tikslo – didinti šalies konkurencingumą ugdant aukšto lygio eksporto specialistus. Iš viso 2019-2020 m. „Sparnų“ dalyviai po pusmetį dirbs trijose skirtingų sektorių įmonėse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  10

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuoja 60 mln. Eur 15

Krovinių gabenimo UAB „Girteka logistics“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų...

Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 6

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Sandėliavimo patalpų plėtotojai atranda Klaipėdą   Premium

Pastaruosius kelerius metus banguotai besivysčiusi Klaipėdos sandėliavimo NT rinka šiemet įgauna pagreitį ir...

Statyba ir NT
2019.04.12
„Uber“ atvėrė detalius finansinius rezultatus 5

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“, balandį planuojanti vieną šiemet labiausiai laukiamų ir...

Rinkos
2019.04.12
1.000 Eur paskata naujai transporto priemonei įsigyti – geriau nei nieko, bet perversmo nebus Premium 25

Vyriausybė planuoja persodinti lietuvius į mažiau taršius automobilius. Pokyčiai bus skatinami taršių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau