„Facebook“ auga dviženkliais skaičiais, bet bijo „Apple“

Socialinės žiniasklaidos grupės ketvirtojo ketvirčio pajamos išaugo 33% iki 28,1 mlrd. USD. Analitikai prognozavo 26,4 mlrd. USD. Grynasis pelnas šoktelėjo 53% iki 11,2 mlrd. USD arba 3,88 USD akcijai. „Facebook“ mėnesio aktyvių vartotojų per metus padaugėjo 12% iki 2,8 mlrd.
„Verslo augimą skatina besitęsiantis perėjimas prie internetinės prekybos ir vartotojų paklausos poslinkis nuo paslaugų prie produktų“, – „Financial Times“ cituoja Davidą Wehnerį, „Facebook“ finansų vadovą.
Tiesa, pokalbio su investuotojais metu Markas Zuckerbergas, „Facebook“ vadovas ir įkūrėjas, įspėjo apie didėjančią konkurencinę grėsmę iš „Apple“ pusės.
Jis kelis kartus užsiminė apie „Apple“ ir teigė, kad didelę grėsmę socialiniam tinklui kelia būsimos „iOS 14“ operacinės sistemos versijos privatumo pakeitimai, kurie numato, kad patys „iPhone“ savininkai turės leisti programėlėms rinkti reklamos nukreipimo ir kitus vartotojų sekimo duomenis.
„Facebook“ jau anksčiau ne kartą skundėsi, kad nauji „Apple“ apribojimai, kurie turėtų įsigalioti kiek vėliau šiais metais, pakenks socialinių tinklų milžinės reklamos verslui ir jos smulkiesiems klientams. Pernai tarp „Apple“ ir „Facebook“ kilo nemenka priešprieša ir žodžių mūšis.
„Apple“ teigia tai daranti, kad padėtų vartotojams. Tačiau šis ėjimas aiškiai atspindi jų konkurencinį susidomėjimą. „Apple“ turi visas paskatas naudotis dominuojančia savo platformos padėtimi, kad trukdytų mūsų ir kitų programėlių veikimui, ką jie reguliariai daro, kad paskatintų savo produktų naudojimą", — per pokalbį su analitikais sakė M. Zuckerbergas.
Jis priduria, kad „Apple“ vis dažniau tampa vienu didžiausių „Facebook“ konkurentų.
Analitikai ir rinkos stebėtojai, matydami pastaraisiais mėnesiais vis kylantį nepasitenkinimą dėl korporacijų vykdomo vartotojų sekimo, teigia, kad šią kovą veikiausia laimės „Apple“ ir kitos kompanijos, nesekančios savo vartotojų (arba darančios tai kiek įmanoma mažiau) ir saugančios juos nuo trečiųjų šalių, tokios kaip „Signal“ ir „Telegram“.
„Hiperpersonalizavimas, dėl kurio „Facebook“ yra tokia patraukli reklamos užsakovams, neišnyks per naktį, bet taps vis sunkiau įgyvendinamas ir privers „Facebook“ permąstyti savo veiklos modelį“, – sako Jessica Liu, rinkos tyrimų bendrovės „Forrester“ vyresnioji analitikė.
Pasipriešinimo ženklai jau yra akivaizdūs. Pavyzdžiui, bendrovės pastangos sujungti savo programų trio – „Facebook“, „WhatsApp“ ir „Instagram“, pranešimų funkcijas siekiant padidinti pardavimus, nebuvo sėkmingas. „WhatsApp“ šį mėnesį ne tik buvo priversta atidėti privatumo ir naudojimo politikos atnaujinimą, kuris turėjo leisti jai dalytis vartotojų duomenimis su „Facebook“ bet ir prarado dėl to nemažai vartotojų, kurie išsikraustė į jau minėtas platformas, tokias kaip „Signal“ ir „Telegram“.