Ieškoma „Rail Baltica“ atkarpos statybos rangovo

Įmonė ieško, kas Panevėžio ir Pasvalio rajonų ruože įrengs geležinkelio sankasą ir inžinerinius statinius.
„Iki metų pabaigos ketiname sudaryti sutartis ruožams nuo Kauno iki Panevėžio ir pradėti parengiamuosius darbus“, – pranešime sakė Vytis Žalimas, „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Bendrovės teigimu, kito – 24,5 km ilgio ruožo Berčiūnai–Joniškėlis statybos rangovo konkursą planuojama skelbti artimiausiu metu.
Šiuo metu taip pat vyksta 43 km sankasos ir 10 km viršutinės kelio konstrukcijos – bėgių – statybos konkursai.
Be to, iki 2025 metų pabaigos planuojama nutiesti bėgius ir įrengti 10 km dvikelį geležinkelio ruožą tarp Šveicarijos kaimo ir Žeimių. Pradėjus darbus visuose šiuose ruožuose iš viso bus statoma 114 km vėžės.
VŽ primena, kad spalį Prancūzijos kapitalo kelių tiesimo bendrovė „Eurovia Lietuva“ ir jos Čekijos partnerė „Eurovia CS“ sutarė dėl 17,1 km ilgio ruožo Šėta–Ramygala, kur darbus turės atlikti už beveik 98 mln. Eur (be PVM).
Pirmą projekto etapą, kai viena „Rail Balticos“ vėže bus sujungtos Baltijos šalys su Europa, numatyta užbaigti 2030 m. Skaičiuojama, kad šio etapo vertė trijose Baltijos šalyse turėtų siekti reikės 15,3 mlrd. Eur.
Eugenijaus Sabučio, susisiekimo ministro, teigimu, 2030 metais Lietuvoje įmanoma užbaigti projektą, tačiau jis negalėjo atsakyti, ar jau 2028 metais pavyks sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes.
Gintauto Palucko, premjero, teigimu, šiuo metu visam „Rail Baltica“ projektui trūksta apie 11 mlrd. Eur.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 km.