Darbai iš Panevėžio stiklių krosnių – į tolimus egzotiškus projektus

Panevėžio meninio stiklo studija „Glasremis“ per pastaruosius kelerius metus dukart buvo išjungusi krosnis ir atsisveikinusi su stikliais. Tačiau užkūrė vėl ir kaip reikiant įkaitino: panevėžiečių stikliniai kūriniai maišomi su Murano – geidžiamu itališku stiklu, o studijos įgyvendinta R. Kriuko kūryba puošia Indijos, Saudo Arabijos, Jungtinių Arabų Emyratų ir kitus egzotiškus interjerus.
(3).jpg)
„Nesakau, kad išsikovojome vietą, bet kovojame po ta saule. Yra žymių gamintojų, yra Murano stiklas, o mums sako: „Jūs – ne Murano, bet jūsų darbai – fantastiniai.“ Parodose žmonės pamato kortelę, e. paštas baigiasi „lt“, klausia – Italy? Sakau – ne IT, o LT. Nes mūsų stiklo darbai tikrai atrodo kaip italų ar čekų. Ir dabar mugėje Paryžiuje žmogus prieina, kraipo galvą: „Jūs ne italai, ne čekai, tai iš kur? – Iš Lietuvos. Tada klausia: „Negi stiklas Lietuvoje toks populiarus, kad jūs ten tokią gamybą vystote?“ Sakau: „Ne, bet yra tokie keli durniai stiklioriai, kurie būtent tai ir daro“, – VŽ pasakoja Remigijus Kriukas, sausį dalyvavęs Paryžiaus interjero ir dizaino parodoje „Maison&Objet“.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2437?placement=
Kitaip nei iki prasidedant pandemijai, panevėžiečiai gamina įvairesnių darbų, daugiau meno kūrinių – įgyvendina „Glasremis“ įkūrėjo, dailininko stiklininko Remigijaus Kriuko sumanymus. Iki tol daugiausia gaminta mažoji plastika – įmonės specializacija buvo stikliniai gaminiai popieriui prispausti, kurie keliavo į Europos šalis.
O per pertrauką Lietuvos stiklo meistrų klientai nepamiršo ir dar surado nauji. Panevėžiečių kūryba keliauja į Indiją, Saudo Arabiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Bahreiną, Pietų Ameriką ir kitomis kryptimis.
„Manau, kad užsakymų iš Europos mažiau dėl ekonominės situacijos. Mūsų studijos kryptys yra kelios: mažoji plastika, stiklo prispaudėjai, kuriuos daugiausia gaminame Europai, jie kainuoja 100–200 Eur ar kelis šimtus eurų. O skulptūros – prabangi ir brangesnė mūsų kūryba – kainuoja solidžiau, – paaiškina R. Kriukas. – Mūsų klientų yra visame pasaulyje. Pavyzdžiui, Indija dabar išgyvena pakilimą, bet jie visąlaik buvo geriausi mūsų skulptūrų pirkėjai. Taip pat yra kitų svarbių šalių, kurios vertina ir mėgsta stiklą. Man, kaip kūrėjui, tai, kad mūsų darbus perka, yra aukščiausio lygio įvertinimas.“
Daugiau apie „Glasremio“ patirtį skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje.