Kodėl prekės ženklas „Tarybiniai“ tapo „Samsonu“

Tiek daktariška dešra, tiek pieniškos dešrelės yra kone kiekvienos mėsos gamybos įmonės asortimente. „Samsono“ gaminiai, anot gamintojų, pirkėjų dėmesį patraukė dėl to, kad yra natūralūs, gaminami be mėsos pakaitalų. Tai patvirtina ir tyrimai: rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ 2021 m. duomenimis, didžiuose miestuose „Samsono pieniškos“ virtos dešrelės ir „Samsono daktariška“ virta dešra pirmauja mėsos gaminių sąraše.
„Samsono“ prekės ženklas patyrė ne vieną virsmą. Seniau mėsos gaminiai buvo gaminami su prekės ženklu „Tarybiniai“, jų atsiradimo istorija siekia 2000 m.
„Tuomet mėsos gaminių rinkoje buvo susidariusi tokia situacija, kai dalyvavo labai daug žaidėjų – įvairaus dydžio mėsos perdirbimo įmonių. Ir visų konkuravimo strategija buvo maždaug vienoda: kuo pigiau. Nelabai buvo svarbu produktų sauga, kokybinės charakteristikos, svarbu – pigiau nei konkurentų. Mėsos produktų gamyboje pradėti naudoti įvairiausi mėsos priedai ir pakaitalai, kurie atkeliavo į Lietuvą iš Vakarų. Bet tam, kad nebūtų kvailinamas vartotojas, Vakarų šalyse mėsos pakaitalų naudojimas griežtai reglamentuojamas. O Lietuvoje tuo metu nebuvo praktiškai veikiančių maisto įstatymų. Susidarė tokia situacija, kad galima buvo pagaminti dešrą ar dešrelę, kuri atrodo kaip dešra, kvepia kaip dešra, skonis nenusakomas, o mėsos, kaip ją įsivaizduoja vartotojas, nėra“, – pasakoja Gediminas Tilindis, „Samsono“ direktorius.
Tad Kauno įmonė, įvertinusi aplinkos pokyčius, nusprendė pasielgti priešingai negu visi gamintojai – išleido produktų grupę „be mėsos pakaitalų“ ir sukūrė naujus vartotojų poreikius.
„Naujai sukurti mėsos gaminiai pradėti gaminti tik iš mėsos, naudojant modernią vakarietišką įrangą ir gamybos technologijas, jie kokybiški ir atitinkamai brangūs. Jiems buvo suteiktas sąlyginis pavadinimas „Tarybiniai“ mėsos gaminiai. Tarybiniai todėl, kad tais laikais mėsos pramonėje nebuvo naudojami jokie mėsos pakaitalai. Taip pat prekės ženklo pavadinimas gerai įsimenamas, keliantis stiprias ir unikalias asociacijas. Per palyginti trumpą laikotarpį, panaudojant rinkodaros rėmimo kompleksines priemones, šie produktai tapo perkamiausi savo grupėse“, – nurodo „Samsono“ vadovas.
Ne pavadinime esmė
Vis dėlto 2014 m. pabaigoje prekės ženklas „Tarybiniai“ buvo pakeistas į prekės ženklą „Samsono“ . Anot pašnekovo, keliolika metų gyvavęs ir sėkmingai auginęs pardavimus mėsos prekės ženklas „Tarybiniai“ jau nuo įvedimo į rinką pradžios vartotojams kėlė pozicionavimo prieštaravimus: siejosi su išskirtine aukšta produkto kokybe – kai esant „geležinei“ uždangai nebuvo galimybių dešrą gaminti be mėsos – ir kartu kėlė neigiamas asociacijas sąsajoje su buvusia sovietine santvarka.
Atsisakius pavadinimo „Tarybiniai“ ir šią gaminių liniją pervadinus į „Samsono“ mėsos gaminiai, šio prekės ženklo mėsos gaminių pardavimai dar labiau paaugo.
„Ilgalaikės „Samsono“ mėsos gaminių linijos sėkmės paslaptis – paprasta ir kartu labai sudėtinga. Visus du dešimtmečius išsaugojome aukštą produktų kokybę ir gaminiuose nenaudojame jokių mėsos pakaitalų, esame sąžiningi ir matome, kad vartotojai tai vertina. Žaliavų kokybė nėra sritis, kurioje būtų galima ieškoti kompromisų. To nedarome net sunkmečiu“, – teigia G. Tilindis.
Gaminamų „Samsono“ produktų liniją sudaro įvairios dešros, dešrelės, karštai ir šaltai rūkyti gaminiai, šašlykas.
Anot įmonės vadovo, didžiausią pasisekimą tarp klientų turi „Samsono“ pieniškos dešrelės. „Dešrelių populiarumas kelerius metus iš eilės buvo įvertintos ir konkurso „Populiariausia prekė“ metu. „Samsono“ mėsos gaminių laimėjimai skaičiuojami dešimtimis „Lietuvos metų gaminio“ apdovanojimuose“, – sako G. Tilindis.
Apie prekės ženklus, skaičiuojančius ne vieną dešimtmetį, daugiau skaitykite čia. Taip pat informacijos, kodėl pirkėjai metų metais nori tų pačių produktų, rasite čia. Ir, žinoma, kaip be istorijos apie sifonus. Praėjusiame amžiuje daugelis jų pirmtakus turėjo namie.