E. parduotuvėms siūlo įsikurti salone be pardavėjų
                                                                                            
                                                                                    „Verslios Lietuvos“ pagalbos verslui iniciatyvos „Internete karantino nėra“ e. parduotuvių salonas įsikurs Kaune spalio 15-17 d. vyksiančioje parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“. Joje šiemet prisistatys per 200 Lietuvos gamintojų.
Inga Juozapavičienė, „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovė, nurodo, kad pandemija suaktyvino internetinę prekybą, bet pirkėjų noras pamatyti prekes gyvai nedingo.
„Tai gali atstoti tik labai stipriai pažengusių e. parduotuvių sprendimai, vienas tokių – ekspozicinis prekių salonas, kuriame po e. parduotuvės lentynas pirkėjas gali naršyti gyvai, o internetu atlikti tik paskutinį veiksmą – pirkimą“, – nurodo I. Juozapavičienė, „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovė.
Parodoje e. parduotuvių salone – ekspozicijoje be pardavėjų – pirkėjams savo gaminius pristatys ir atsinaujinęs projektorių prekės ženklas „Šilelis“, drabužių – „Elia dress“, tekstilės gaminių – „Linas“, ir kiti.
Skaičiuojama, kad specialioje ekspozicijoje galės dalyvauti per 30 e. parduotuvių. Jų registracija vyksta iki spalio 1 d.
„Pandemijos metu mūsų įmonė pradėjo stiprinti e. komercijos pardavimo kanalus — „Silelis.com“, „Minimu.eu“, „Mysponge.eu“. Viena iš sudėtingesnių mums kylančių užduočių yra produkto kokybės pateikimas virtualioje erdvėje. Manome, kad tai puikus naujas formatas, kuris padės daugeliui klientų, kurie matė mus internete, pasižiūrėti į produktą gyvai, o užsisakyti internetu“, – nurodo Aleksandras Antochinas, bendrovės „Sponge“ pardavimų projektų vadovas.
Pasak jo, šiuolaikinis pirkėjas yra labai savarankiškas – informaciją susiranda pats, o į fizinę vietą atvyksta apžiūrėti prekės – tai irgi yra informacijos rinkimas, lemiantis ketinimą pirkti.
„Konceptas labai patrauklus – leidžia inovatyviai ir saugiai sudalyvauti parodoje, o ir mokytis, kaip gaminiai gali patys save reprezentuoti. Tikime, kad linas nuo lietuvių neatsiejamas, tačiau galbūt žmonės yra pamiršę apie gerąsias lino savybes ir naudas“, – pranešime teigia Gabija Urbonienė, UAB „Linas“ ir e. parduotuvės www.linodovanos.lt rinkodaros ir mažmeninės prekybos vadovė.
E. parduotuvė www.eliadress.com salone pristatys gaminių pavyzdžius, nes visi šio prekės ženklo drabužiai gaminami tik pagal išankstinį užsakymą. Kaip nurodo Indrė Urbonavičienė, „Elia dress“ įkūrėja, drabužiai kuriami iš tarptautiniu ekologiškos tekstilės standartu GOTS sertifikuotų auginių, todėl svarbu, kad klientai galėtų paliesti ir pajusti jų skirtumus.
„Jie yra ne tik sveikesni, malonesni, bet ir draugiški aplinkai. Visi mūsų drabužiai yra gaminami tik pagal išankstinį užsakymą, todėl dalyvaudama e. parduotuvių ekspozicijoje noriu ne tik pristatyti savo kuriamus drabužius, bet ir suteikti galimybę mūsų būsimiems klientams juos gyvai apžiūrėti, pačiupinėti, pajausti ekologiškų audinių švelnumą bei išskirtinumą“, – teigia I. Urbonavičienė.
Smulkiesiems parodyti prekes – brangiau
I.Juozapavičienės teigimu, didžiosios užsienio e. parduotuvės naudoja e. parduotuvės salono (angl. showroom) arba laikinai skirtingose lokacijose įkuriamos fizinės parduotuvės (angl. pop-up shop) formatus. Tai daroma tam, kad pirkėjams pristatytų naujienas ir suteiktų galimybę iš arčiau susipažinti su prekėmis, bet paliekant galimybę jas įsigyti tik internetu.
Lietuvos didžiosios e. parduotuvės taip pat vysto fizines prekybos vietas, kurios tarnauja kaip klientų konsultavimo, prekių atsiėmimo punktai ir atliepia pirkėjų poreikį prieš įsigyjant prekę ją pamatyti gyvai. Tačiau smulkiam ir vidutiniam verslui tokie sprendimai reikalauja papildomų investicijų, tad gyvai prekes pirkėjams jie pristato parodose ir mugėse. Parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ e. parduotuvių salone dalyvausiantys verslai pasitelks neįprastą formatą – pristatys prekes be pardavėjų.
Kaip nurodo I. Juozapavičienė, e. parduotuvių salonu siekiama padėti rasti naujų klientų ir padidinti pardavimus iniciatyvos „Internete karantino nėra“ e. parduotuvėms. „Versli Lietuva“ pagalbos verslui iniciatyvą pristatė pirmojo karantino metu, joje užsiregistravo beveik 1.600 e. parduotuvių.
Erikas Piskunovas, parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ organizatoriaus „Ekspozicijų centras“ vadovas, sako, kad parodų salės įprastai populiarios pristatyti pirkėjams kai kurias prekes, pavyzdžiui, – automobilius ar baldus. Prieš įsigydami pirkėjai apžiūri, išbando, patiria apsipirkimo momentą, nors iš karto savo pirkinio ir negauna.
„Šiuo metu vis labiau populiarėjant e. prekybai šis modelis populiarėja ir šiame segmente, o dalyvavimas parodoje leidžia prisistatyti pirkėjams ir labiau išpopuliarinti savo e. prekybą“, – sako E. Piskunovas.