„Neste“ degalai neteko akcizų lengvatos

Publikuota: 2015-12-10
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Seimas panaikino akcizų lengvatą benzinui ir dyzelinui, savo sudėtyje turintiems biologinės kilmės medžiagų. Dėl šios lengvatos rinkoje konkurencinį pranašumą turėjo „Neste“ degalinės.

Akcizų įstatymo pataisa priimta atsižvelgus į dabartinę padėtį biodegalų sektoriaus rinkoje bei įvertinus valstybės patiriamas išlaidas biodegalų vartojimą skatinančioms priemonėms remti, rašoma įstatymo aiškinamajame rašte

Viena iš teisės aktuose numatytų priemonių, turinčių skatinti biodegalų vartojimą šalyje bei užtikrinti, kad iki 2020 m. įvykdytume prisiimtus tarptautinius įsipareigojimus, yra akcizų lengvata biodegalams (LR Akcizų įstatymo 40 str.).

„Akcizų lengvata skatina biodegalų gamybą ir maišymą į mineralinius degalus, tačiau tokiu būdu, kokiu ši priemonė reglamentuojama dabar, ji neužtikrina proporcingumo principo įgyvendinimo: taikant akcizų lengvatą, Lietuvos biudžetas praranda didelę dalį pajamų ir ateityje jų praras dar daugiau. Be to, šia lengvata iš esmės proteguojamas vienintelis – užsienio gamintojas“, – teigiama aiškinamajame rašte.

Suomių pranašumas

Kaip VŽ jau rašė, šis užsienio gamintojas yra Suomijos degalinių tinklas „Neste“ – Suomijoje gaminamo priedo „NexBTL“ į dyzeliną galima maišyti didesniu santykiu nei, pavyzdžiui, riebiųjų rūgščių metilo esterio priedų, gaminamų Lietuvoje. Pastarųjų vasarą į dyzeliną maišoma 7%, žiemą visai nemaišoma. Tai reiškia, kad akcizo lengvatos naudojant „Neste“ mišinį sudaro reikšmingesnę degalų kainos dalį.

Skaičiuojama, jog dėl to, kad nuo 2014 m. Lietuvoje prekiaujama degalais su 30–60% biodyzelino, reiškia, kad per metus valstybė netenka 66 mln. Eur pajamų.

Pasiūlymą keisti projektą inicijavo Lietuvos biodegalų asociacija, projektą pateikė Andrius Palionis, Socialdemokratų frakcijos Seime narys.

Mindaugas Palijanskas, Biodegalų asociacijos vadovas, tikina, kad asociacija nėra nusiteikusi prieš akcizų lengvatas, tačiau pabrėžia, kad šios nepadeda pasiekti ES numatytų tikslų, t. y. kad transporto sektorius iki 2020 m. naudotų 7% atsinaujinančių energetikos išteklių. Lietuva išsikėlusi dar didesnį tikslą – norima, kad atsinaujinančių energetikos išteklių transporto sektorius sunaudotų 10%.

„Iki šiol transporto sektorius naudojo maždaug 4,5% atsinaujinančių energetikos išteklių. Šiais metais šis rodiklis – 3,6%. Ir mes jaučiame, kad Lietuvoje mūsų produkcijos perkama mažiau“, – pripažįsta asociacijos vadovas.

Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuvos“ generalinis direktorius, įsitikinęs, kad panaikinus akcizų lengvatas pokyčiai bus juntami. Anot jo, neaišku, kaip buvo apskaičiuota, kad dėl „NexBTL“ naudojimo į biudžetą nepateko 66 mln. Eur.

„Toks teiginys neatitinka tikrovės“, – pabrėžia pašnekovas. Ponas Steikūnas sako, kad jei Lietuva įsipareigojusi didinti atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą transporto sektoriuje, derėtų elgtis atvirkščiai.

Jis tikina, kad bendrovė „Neste Lietuva“ ne vienintelė naudoja priedą „NexBTL“, be to, šis priedas į degalus įvairiais santykiais pilamas ir kitose pasaulio šalyse. Vis dėlto jei ilgainiui pilti šį priedą į degalus taps ekonomiškai nenaudinga, „Neste Lietuva“ privalės atsisakyti „NexBTL“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Statyba ir NT
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 6

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau