2016-04-19 09:00

Spaustuvės lenda iš komforto zonos

Artūras Karosas, UAB „BALTO print“ direktorius, LISPA prezidentas: 
„Pastarąjį dešimtmetį kalbama apie popierinių knygų išnykimą, tačiau dabartinės tendencijos rodo, kad jos vėl išgyvena atgimimą. Vėl tampa madinga skaityti popierines knygas. Todėl knygų spaustuvės į ateitį žvelgia su didesniu optimizmu.“
Artūras Karosas, UAB „BALTO print“ direktorius, LISPA prezidentas: „Pastarąjį dešimtmetį kalbama apie popierinių knygų išnykimą, tačiau dabartinės tendencijos rodo, kad jos vėl išgyvena atgimimą. Vėl tampa madinga skaityti popierines knygas. Todėl knygų spaustuvės į ateitį žvelgia su didesniu optimizmu.“
Didelė konkurencija ir paklausos mažėjimas pasaulinėje spausdinimo rinkoje toliau lieka pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria Lietuvos poligrafijos pramonė. Vis dėlto šalies spaustuvės randa būdų augti. Investicijos į pajėgumą ir našumą, gamybos procesų pertvarkymas ir veiklos efektyvinimas, naujų produktų ir pardavimo kanalų paieška – veiksniai, leidžiantys plėstis vietos bei užsienio rinkose ir skintis kelią į naujas.

Lietuvos spaustuvininkų asociacijos (LISPA) duomenimis, lietuviškų spaudinių pardavimo apimtis 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, augo 5,5% ir sudarė 377 mln. Eur. O spaudinių eksporto mastas liko panašus ir siekė 186 mln. Eur. Pagrindinė eksporto rinka vis dar lieka Rusija, tačiau jos dalis bendrame eksporto portfelyje traukiasi. Pernai čia uždirbta 32,2 mln. Eur pajamų, t. y. trečdaliu mažiau nei 2014 m.

52795
130817
52791