Daiktų internetas ateina į pramonę: pasiruoškite investuoti
Dažnai daiktų internetą siejame su namais. Čia norime šildymo sistemą ir garažo duris valdyti išmaniaisiais telefonais, laukiame, kada taps įprasta, kad šaldytuvas pats užsakytų trūkstamų maisto produktų. Tačiau tokie automatizacijos ir optimizavimo procesai po truputį ateina ir į pramonę.
„Čia nėra klausimo, kiek tai kainuos. Reikia klausti, kokiose srityse daiktų internetas sukurs papildomą vertę, kokia linkme eina jūsų verslo šaka ir ko nori klientai“, – konferencijoje „IT Summit“ aiškino specialistas.
Pono Engstromo teigimu, didžioji dalis prietaisų ateityje turės jutiklius, procesorius, programinę įrangą ir galimybę prie jų prisijungti su kitais prietaisais. Taip tarp įrenginių bus sukurta didelę komunikacijos infrastruktūra, kuri leis automatizuoti dar daugiau procesų ir stebėti kiekvieną smulkmeną.
„Tendencija yra sujungti prietaisus tarpusavyje taip, kad juos visus būtų galima valdyti ta pačia operacine sistema. Jau dabar vyksta procesų automatizacija, daug ką galime stebėti su milisekundžių atsilikimu, taigi, beveik realiuoju laiku“, – kalba ekspertas.
Anot jo, toks pokytis rinkoje vyksta todėl, kad klientai ir verslo partneriai tampa vis reiklesni. O vieniems pasekus šiuo nauju keliu konkurentams reikia sekti paskui, kad galėtų toliau varžytis dėl rinkos dalies. Ponas Engstromas prideda ir ateities prognozę bendrovėms: per artimiausius penkerius metus 4 iš 10 lyderiaujančių įmonių praras savo pozicijas ir bus pakeistos kitomis.
„Mes jau matėme, kaip laiškus pakeitė el. paštas, „Amazon“ su visais algoritmais ir didžiaisiais duomenimis perkėlė prekybą į internetą, o „Skype“ perėmė tarptautinius pokalbius“, – aiškina pranešėjas.
Verslą jis nuramina bent jau tuo, kad jam gali ir neprireikti labai specifinės programinės įrangos, kad galėtų valdyti turimus išmanius daiktus. Anot jo, tuo pasirūpins, pavyzdžiui, „Microsoft“, kuri tiesiog pritaikys savo operacinę sistemą.
Vadybos konsultavimo bendrovė „McKinsey & Company“ prognozuoja, kad daiktų internetas globaliu mastu iki 2025 m. sugeneruos nuo 4 iki 11 trilijonų USD vertės.
„Šie dideli skaičiai atspindi tai, kaip daiktų internetas transformuos vartotojams ir verslui produktus bei paslaugas siūlančių įmonių darbą. Vertės kūrimas kils iš technologijų, programinės įrangos, paslaugų ir integracijos sprendimų, kuriuos pasiūlys IT bendrovės“, – rašoma bendrovės pranešime.
Be to, skaičiuojama, kad šiais metais pasaulyje yra tarp 7 ir 10 mlrd. įrenginių, kuriuos būtų galima priskirti daiktų internetui ir sujungti tarpusavyje, o šis skaičius kasmet turėtų augti apie 15-20% ir iki 2020 m. pasiekti 26-30 mlrd.
Pakeis profesijas ir dirbs ilgiau
„Gamyba taps vis išmanesnė, technikos priežiūrai ir reguliavimui reikės mažiau žmonių, o gauti ir sisteminti informaciją pavyks ne tik iš gamybos prietaisų, bet ir skirtingų jų dalių. Turėsime daugiau duomenų nei kada nors, o mašinoms pradėjus pačioms mokytis, vyriausiajam inžinieriui teks pakeisti savo profilį“, – sako p. Engstromas.
Specialistas prideda, kad taip gamyklos galės dirbti visą parą ir tai stipriai padidins produktyvumą. Prisidėtų ir tai, kad daiktų internetas turėtų leisti procesus atlikti greičiau.
Panašias prognozes pateikia Carlas B. Frey‘us ir Michaelas A. Osborne‘as, Oxfordo universiteto mokslininkai. Jų atlikta studija rodo, kad per artimiausius porą dešimtmečių 47% dabartinių darbų JAV gali išnykti dėl automatizacijos.
Ne viskas taip gražu
Bendrovėms tokios galimybės gali atrodyti patraukliai, tačiau „McKinsey & Company“ išskiria ir daiktų interneto plėtros lėtėjimo grėsmes. Bendrovės teigimu, saugumo ir privatumo klausimas taps viena iš vystymosi problemų, nes gali atsirasti didesnė baimė dėl galimų įsilaužimų ir verslo sutrikdymų. Taip pat šiai idėjai kelią skintis į priekį gali trukdyti ir technologinės galimybės, kurios nebūtinai leis norimą funkcionalumą. Prie to dar pridėkime nuoseklių standartų ir vieningos sistemos nebuvimą. Įvertinus šias priežastis galima nesunkiai suprasti, kodėl jau kelerius metus reklamuoto prekes automatiškai užsakančio šaldytuvo neturime savo namuose, todėl daiktų internetas pramonėje kol kas irgi yra lėtai į priekį judanti tendencija.