Arvasevičius: „autogidas.lt“ ir „alio.lt“ iškeičiau į viešbutį

Su Sauliumi Arvasevičiumi, UAB Alio vadovu, sukūrusiu ne vieną lietuvišką internetinį portalą ir pardavusiu juos už šimtus tūkstančių eurų, kalbamės apie tai, kodėl jis pasitraukė iš virtualios erdvės verslo ir užsiėmė kur kas žemiškesniais dalykais viešbučiais ir nekilnojamuoju turtu. Ir kiek galima uždirbti lietuviškoje internetinėje rinkoje.
Milijonus uždirbęs iš tradicinių skelbimų laikraščių, p. Arvasevičius vėliau sukūrė portalus autogidas.lt ir Alio.lt. Vėliau išėjo iš internetinio verslo ir pasirinko ne tokį pelningą, tačiau, pasak jo, kur kas stabilesnį užsiėmimą viešbučių plėtrą. Verslininkui priklauso Druskininkuose dirbanti Medea, o jo šeima bendrai valdo Vilniuje įsikūrusį Šekspyrą.
Valdėte Alio reklamą popierinį skelbimų laikraštį, kuris amžių sandūroje davė milijonines pajamas. Kaip atėjote į internetinį verslą?
Pamačiau, kad popierinė spauda traukiasi ir ateities nebėra. Eiti į internetą paskatino draugas danas. Bičiulis įtikino, kad ateitis ten. Tačiau tai pamačiau per vėlai. Drąsesnį ėjimą į internetą stabdė tai, kad nors matėme, kad laikraštis mažėja, tačiau uždirbti iš interneto projektų tada dar niekas Lietuvoje nesugebėjo, nors tie patys danai iš skelbimų puslapių jau uždirbdavo gana daug.
Koks pirmasis sukurtas puslapis?
Alioreklama.lt, kurią vėliau pertvarkiau į alio.lt, tai Lietuvoje buvo vienas pirmųjų skelbimų puslapių. Tačiau jį įkūręs padariau esminę klaidą iš karto apmokestinau turinį. Žmogus, jei susidomėjo skelbimu, už pardavėjo kontaktus turėjo mokėti. Dabar suprantu, kad tai buvo absurdas. Nemokami skelbimai, kaip parodė kiek vėliau įkurtas autogidas.lt, būtų projektą iškėlę į rinkos lyderius ir šiandien jis būtų davęs milijonus. Kiek vėliau sukūriau medicinai skirtą sveikas.lt.
Visgi, klausant jūsų, susidaro įspūdis, kad viskas lengvai ir tvarkingai kilo į kalną...
Kilo, kol atėjo 2007 m. ir prasidėjo krizė. Popierinės spaudos rinkoje, taip pat ir skelbimų laikraščiuose, tiesiog neliko pinigų. Per 45 mėnesius pajamos krito kelis kartus nuo 170.000 Eur iki 43.000 Eur per mėnesį. Kai pajamos krinta tokiu tempu, nebeįmanoma optimizuoti įmonę ir išlaikyti pelningą veiklą. Darbuotojų, kurių tuo metu buvo daugiau kaip 90, per kelis mėnesius dėl darbo įstatymų negalima atleisti. Taip iš klestinčios bendrovės atsidūrėme ties bankroto riba. Pati didžiausia mano klaida neįvertinau interneto galios, per ilgai tikėjau popierine spauda.
Ką darėte, kad išgyventumėte?
Pardaviau autogidas.lt, patį pelningiausią savo projektą. Jį už 700.000 Eur nupirko skelbimų portalus plėtojanti UAB Diginet LT. Tada autogidas.lt per mėnesį mums duodavo 10.000 Eur grynojo pelno. Tais laikais tokia suma, gauta iš internetinio projekto, buvo didelė. Šiandien, kai skelbimų pateikimas yra mokamas, iš jų galima uždirbti bent 50.000 Eur per mėnesį.
Gautus pinigus sudeginote palaikydami verslą ar pamėginote investuoti?
Sukūriau mesmoterys.lt, alio.lt portalus, atnaujinau btrader.lt. Įsteigiau savo reklamos agentūrą. Tikėjausi sumažinti priklausomybę nuo kelių didžiųjų agentūrų, kurios valdė kone visą rinką. Atnaujinant alio.lt susitariau su ypatingai žinoma internetinių projektų agentūra, kuri už darbą paprašė 300.000 Eur, tačiau darbo taip ir nepajėgė atlikti. Teko samdyti žmogų, kuris tą patį projektą sukūrė už 12.000 Eur. Buvo pasisekęs portalas.
Pinigų radote, idėjų netrūko, portalai sukurti. Atrodo, dirbk ir rinkis milijonus.
Pavėlavome ir nebebuvo jėgos, kuri stumtų projektus į priekį. Skelbimų rinką jau buvo pasidaliję didieji rinkos dalyviai Diginet LT ir Shibsted priklausanti Plus.lt grupė. Jų savininkai tarptautinės kompanijos, galinčios ilgai palaikyti net nuostolingus projektus. Aš, pavienis vietinis dalyvis, su jais konkuruoti tiesiog nepajėgiau. Alio.lt pardaviau naujienų portalo delfi.lt savininkams. Investicijos į šį skelbimų portalą atsipirko. Sumos negaliu atskleisti. Pasirašyta konfidencialumo sutartis. Galiu tik pasakyti, kad jis buvo šiek tiek pigesnis nei autogidas.lt.
Tačiau tai nebuvo paskutiniai jūsų valdomi portalai?
Dar buvo likę sveikatai skirti puslapiai sveikas.lt ir manodieta.lt. Juos už 120.000 Eur pardaviau pernai pavasarį. Jau buvau nusprendęs pasitraukti iš internetinio verslo ir toliau investuoti į viešbučius, restoranus. Internetinis verslas sunkus ir ypač greitai kintantis. Mėginau su manodieta.lt eiti į Lenkijos rinką. Tenykštės reklamos agentūros be 30.000 Eur mėnesiui net nekalba. Mėginome investuoti po kelis šimtus eurų į google.com reklamą. Išleisdavome šimtą eurų, gaudavome 400 eurų pajamų. Rizikuoti didelėmis investicijomis pabūgau. Be to, ir Lietuvoje pradėjo kristi puslapio pajamos. Konkurentai sukūrė galybę klonų ir dalį klientų vis tiek perviliojo. Nusprendžiau imtis ne tokio pelningo, tačiau stabilaus ir ilgalaikio užsiėmimo.
Jei grįžtume prie sveikatai skirtų portalų, jie buvo pelningi?
Taip. Manodieta.lt pajamos per mėnesį siekdavo apie 3.000 Eur, tačiau jam prižiūrėti net nereikėjo atskiro žmogaus. Sveikas.lt buvo tapęs vienu didžiausių savo nišos portalų. Jo vertė kokybiškas turinys. Buvo redakcija, bendradarbiai. Nuolat dirbo 4 žmonės.
Projektas buvo patrauklus tuo, kad nors pelnas sąlyginai nedidelis, mažesnis už autogidas.lt, tačiau jis buvo stabilus. Tačiau man pačiam ši verslo sritis tiesiog nusibodo. Šiandien man likęs tik btrader.lt verslui pirkti ir parduoti skirtas puslapis. Jį irgi parduosiu arba išnuomosiu. Šio projekto pajamos nedidelės keli šimtai eurų per mėnesį.
Ar verta buvo iš skelbimų rinkos mestis į apgyvendinimo sektorių? Koks dabar pagrindinis jūsų verslas?
Viešbučiai ir restoranai. Neseniai šalia Vilniaus atidarėme naują restoraną. Druskininkuose veikia viešbutis Medea, Vilniuje Šekspyras. Darbo prižiūrint šiuos verslus užtenka. Ėmiausi ir vieno nekilnojamo turto projekto. Tačiau tai vienkartinis verslas pastatei, pardavei ir pamiršai.
Viešbučiui Medea jau 8 metai. Atidarėme prieš krizę. Dabar užimtumas puikus, po truputį verslą plėtoju toliau. Be to, ir pajamų generavimas šioje srityje kur kas paprastesnis nei internete. Paslaugas parduodu galutiniam vartotojui. Nereikia sukti galvos, ar įtiksi reklamos agentūrai ir ji duos tau reklaminį skydelį. Jei turi žinomą vardą, įsikūręs patogioje vietoje, skirtingai nei internete, konkurentas su didesniais ištekliais tavęs neišstums iš rinkos. Metinės viešbučio pajamos apie 500.000 Eur. Investuota apie 2 mln. Eur. Atsipirkimas bus ne standartiniai 78 metai, bet 1516 metų. Čia sudėjome uždirbtus pinigus ir lėšas, gautas pardavus internetinius projektus.
1516 metų atsipirkimas, kaip sako ekonomikos guru ir kiti klasikai, tai investicijoms neįdomus laikotarpis.
Man keista, kai žmonės kalba, kad be 10% metinės grąžos jie verslo neplėtotų. Tai pateisinama internete, kur neaišku, kas bus po 3 metų, ar kai investuoja pensijų fondai. Man, kaip verslininkui, tiesiog malonu turėti šį viešbutį, kuris kartu dar duoda ir pakankamai pinigų pragyvenimui. Daugiau nieko nereikia. Turbūt toks amžius, kai neverta draskytis dėl dar didesnio uždarbio.
Viešbučiai ir restoranai vienintelis likęs verslas?
Dar turiu pomėgį leisti istorines knygas. Ieškau primirštų arba naujų autorių. Tai pelninga veikla. Iš jos norint būtų galima pragyventi.
Šiandien internetiniuose ir nekilnojamojo turto versluose vietos naujiems rinkos dalyviams dar yra?
Jei turi unikalią idėją, internete gali įsivažiuoti labai greitai. Svarbu žmonėms duoti tai, ko nėra. Investicijos sąlyginai mažos, grąža, jei pasiseks, gan greita.
Viešbučių versle Vilniuje dar vietos yra, Druskininkuose rinka jau užpildyta. Kai kurios apgyvendinimo įstaigos pradeda merdėti. Nors tai ypač daug investicijų reikalaujantis verslas, kuris pradeda duoti pelną tik po 34 metų, kai kurie žmonės sugeba išsinuomoti butų Vilniaus centre ir juos pernuomoti turistams. Kaip sakiau, svarbu idėja ir sugebėjimai. Nišą net ir perpildytoje rinkoje įmanoma rasti.
Straipsnis publikuotas dienraštyje Verslo žinios ir VŽ rubrikoje Premium spalio 14 d.
infogr.am::infogram_0_alio-759275493204
infogr.am::infogram_0_saulius_arvasevicius
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti