Arvasevičius: „autogidas.lt“ ir „alio.lt“ iškeičiau į viešbutį

Publikuota: 2015-10-25
Saulius Arvasevičius, UAB „Alio“ vadovas
svg svg
Saulius Arvasevičius, UAB „Alio“ vadovas
 

Su Sauliumi Arvasevičiumi, UAB „Alio“ vadovu, sukūrusiu ne vieną lietuvišką internetinį portalą ir pardavusiu juos už šimtus tūkstančių eurų, kalbamės apie tai, kodėl jis pasitraukė iš virtualios erdvės verslo ir užsiėmė kur kas žemiškesniais dalykais – viešbučiais ir nekilnojamuoju turtu. Ir kiek galima uždirbti lietuviškoje internetinėje rinkoje.

Milijonus uždirbęs iš tradicinių skelbimų laikraščių, p. Arvasevičius vėliau sukūrė portalus autogidas.lt ir Alio.lt. Vėliau išėjo iš internetinio verslo ir pasirinko ne tokį pelningą, tačiau, pasak jo, kur kas stabilesnį užsiėmimą – viešbučių plėtrą. Verslininkui priklauso Druskininkuose dirbanti „Medea“, o jo šeima bendrai valdo Vilniuje įsikūrusį „Šekspyrą“.

Valdėte „Alio reklamą“ – popierinį skelbimų laikraštį, kuris amžių sandūroje davė milijonines pajamas. Kaip atėjote į internetinį verslą?

Pamačiau, kad popierinė spauda traukiasi ir ateities nebėra. Eiti į internetą paskatino draugas danas. Bičiulis įtikino, kad ateitis ten. Tačiau tai pamačiau per vėlai. Drąsesnį ėjimą į internetą stabdė tai, kad nors matėme, kad laikraštis mažėja, tačiau uždirbti iš interneto projektų tada dar niekas Lietuvoje nesugebėjo, nors tie patys danai iš skelbimų puslapių jau uždirbdavo gana daug.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Koks pirmasis sukurtas puslapis?

Alioreklama.lt, kurią vėliau pertvarkiau į alio.lt, – tai Lietuvoje buvo vienas pirmųjų skelbimų puslapių. Tačiau jį įkūręs padariau esminę klaidą – iš karto apmokestinau turinį. Žmogus, jei susidomėjo skelbimu, už pardavėjo kontaktus turėjo mokėti. Dabar suprantu, kad tai buvo absurdas. Nemokami skelbimai, kaip parodė kiek vėliau įkurtas autogidas.lt, būtų projektą iškėlę į rinkos lyderius ir šiandien jis būtų davęs milijonus. Kiek vėliau sukūriau medicinai skirtą sveikas.lt.

Visgi, klausant jūsų, susidaro įspūdis, kad viskas lengvai ir tvarkingai kilo į kalną...

Kilo, kol atėjo 2007 m. ir prasidėjo krizė. Popierinės spaudos rinkoje, taip pat ir skelbimų laikraščiuose, tiesiog neliko pinigų. Per 4–5 mėnesius pajamos krito kelis kartus nuo 170.000 Eur iki 43.000 Eur per mėnesį. Kai pajamos krinta tokiu tempu, nebeįmanoma optimizuoti įmonę ir išlaikyti pelningą veiklą. Darbuotojų, kurių tuo metu buvo daugiau kaip 90, per kelis mėnesius dėl darbo įstatymų negalima atleisti. Taip iš klestinčios bendrovės atsidūrėme ties bankroto riba. Pati didžiausia mano klaida – neįvertinau interneto galios, per ilgai tikėjau popierine spauda.

Ką darėte, kad išgyventumėte?

Pardaviau autogidas.lt, patį pelningiausią savo projektą. Jį už 700.000 Eur nupirko skelbimų portalus plėtojanti UAB „Diginet LT“. Tada autogidas.lt per mėnesį mums duodavo 10.000 Eur grynojo pelno. Tais laikais tokia suma, gauta iš internetinio projekto, buvo didelė. Šiandien, kai skelbimų pateikimas yra mokamas, iš jų galima uždirbti bent 50.000 Eur per mėnesį.

Gautus pinigus sudeginote palaikydami verslą ar pamėginote investuoti?

Sukūriau mesmoterys.lt, alio.lt portalus, atnaujinau btrader.lt. Įsteigiau savo reklamos agentūrą. Tikėjausi sumažinti priklausomybę nuo kelių didžiųjų agentūrų, kurios valdė kone visą rinką. Atnaujinant alio.lt susitariau su ypatingai žinoma internetinių projektų agentūra, kuri už darbą paprašė 300.000 Eur, tačiau darbo taip ir nepajėgė atlikti. Teko samdyti žmogų, kuris tą patį projektą sukūrė už 12.000 Eur. Buvo pasisekęs portalas.

Pinigų radote, idėjų netrūko, portalai sukurti. Atrodo, dirbk ir rinkis milijonus.

Pavėlavome ir nebebuvo jėgos, kuri stumtų projektus į priekį. Skelbimų rinką jau buvo pasidaliję didieji rinkos dalyviai „Diginet LT“ ir „Shibsted“ priklausanti Plus.lt grupė. Jų savininkai – tarptautinės kompanijos, galinčios ilgai palaikyti net nuostolingus projektus. Aš, pavienis vietinis dalyvis, su jais konkuruoti tiesiog nepajėgiau. Alio.lt pardaviau naujienų portalo delfi.lt savininkams. Investicijos į šį skelbimų portalą atsipirko. Sumos negaliu atskleisti. Pasirašyta konfidencialumo sutartis. Galiu tik pasakyti, kad jis buvo šiek tiek pigesnis nei autogidas.lt.

Tačiau tai nebuvo paskutiniai jūsų valdomi portalai?

Dar buvo likę sveikatai skirti puslapiai sveikas.lt ir manodieta.lt. Juos už 120.000 Eur pardaviau pernai pavasarį. Jau buvau nusprendęs pasitraukti iš internetinio verslo ir toliau investuoti į viešbučius, restoranus. Internetinis verslas sunkus ir ypač greitai kintantis. Mėginau su manodieta.lt eiti į Lenkijos rinką. Tenykštės reklamos agentūros be 30.000 Eur mėnesiui net nekalba. Mėginome investuoti po kelis šimtus eurų į google.com reklamą. Išleisdavome šimtą eurų, gaudavome 400 eurų pajamų. Rizikuoti didelėmis investicijomis pabūgau. Be to, ir Lietuvoje pradėjo kristi puslapio pajamos. Konkurentai sukūrė galybę klonų ir dalį klientų vis tiek perviliojo. Nusprendžiau imtis ne tokio pelningo, tačiau stabilaus ir ilgalaikio užsiėmimo.

Jei grįžtume prie sveikatai skirtų portalų, – jie buvo pelningi?

Taip. Manodieta.lt pajamos per mėnesį siekdavo apie 3.000 Eur, tačiau jam prižiūrėti net nereikėjo atskiro žmogaus. Sveikas.lt buvo tapęs vienu didžiausių savo nišos portalų. Jo vertė – kokybiškas turinys. Buvo redakcija, bendradarbiai. Nuolat dirbo 4 žmonės.

Projektas buvo patrauklus tuo, kad nors pelnas sąlyginai nedidelis, mažesnis už autogidas.lt, tačiau jis buvo stabilus. Tačiau man pačiam ši verslo sritis tiesiog nusibodo. Šiandien man likęs tik btrader.lt – verslui pirkti ir parduoti skirtas puslapis. Jį irgi parduosiu arba išnuomosiu. Šio projekto pajamos nedidelės – keli šimtai eurų per mėnesį.

Ar verta buvo iš skelbimų rinkos mestis į apgyvendinimo sektorių? Koks dabar pagrindinis jūsų verslas?

Viešbučiai ir restoranai. Neseniai šalia Vilniaus atidarėme naują restoraną. Druskininkuose veikia viešbutis „Medea“, Vilniuje „Šekspyras“. Darbo prižiūrint šiuos verslus užtenka. Ėmiausi ir vieno nekilnojamo turto projekto. Tačiau tai vienkartinis verslas – pastatei, pardavei ir pamiršai.

Viešbučiui „Medea“ jau 8 metai. Atidarėme prieš krizę. Dabar užimtumas puikus, po truputį verslą plėtoju toliau. Be to, ir pajamų generavimas šioje srityje kur kas paprastesnis nei internete. Paslaugas parduodu galutiniam vartotojui. Nereikia sukti galvos, ar įtiksi reklamos agentūrai ir ji duos tau reklaminį skydelį. Jei turi žinomą vardą, įsikūręs patogioje vietoje, skirtingai nei internete, konkurentas su didesniais ištekliais tavęs neišstums iš rinkos. Metinės viešbučio pajamos – apie 500.000 Eur. Investuota apie 2 mln. Eur. Atsipirkimas bus ne standartiniai 7–8 metai, bet 15–16 metų. Čia sudėjome uždirbtus pinigus ir lėšas, gautas pardavus internetinius projektus.

15–16 metų atsipirkimas, kaip sako ekonomikos guru ir kiti klasikai, tai investicijoms neįdomus laikotarpis.

Man keista, kai žmonės kalba, kad be 10% metinės grąžos jie verslo neplėtotų. Tai pateisinama internete, kur neaišku, kas bus po 3 metų, ar kai investuoja pensijų fondai. Man, kaip verslininkui, tiesiog malonu turėti šį viešbutį, kuris kartu dar duoda ir pakankamai pinigų pragyvenimui. Daugiau nieko nereikia. Turbūt toks amžius, kai neverta draskytis dėl dar didesnio uždarbio.

Viešbučiai ir restoranai – vienintelis likęs verslas?

Dar turiu pomėgį leisti istorines knygas. Ieškau primirštų arba naujų autorių. Tai pelninga veikla. Iš jos norint būtų galima pragyventi.

Šiandien internetiniuose ir nekilnojamojo turto versluose vietos naujiems rinkos dalyviams dar yra?

Jei turi unikalią idėją, internete gali įsivažiuoti labai greitai. Svarbu žmonėms duoti tai, ko nėra. Investicijos sąlyginai mažos, grąža, jei pasiseks, gan greita.

Viešbučių versle Vilniuje dar vietos yra, Druskininkuose rinka jau užpildyta. Kai kurios apgyvendinimo įstaigos pradeda merdėti. Nors tai ypač daug investicijų reikalaujantis verslas, kuris pradeda duoti pelną tik po 3–4 metų, kai kurie žmonės sugeba išsinuomoti butų Vilniaus centre ir juos pernuomoti turistams. Kaip sakiau, svarbu idėja ir sugebėjimai. Nišą net ir perpildytoje rinkoje įmanoma rasti.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

infogr.am::infogram_0_alio-759275493204

infogr.am::infogram_0_saulius_arvasevicius

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Disney+“ aplenkė „Netflix“ pagal prenumeratorių skaičių

Didžiausia pasaulyje pramogų ir žiniasklaidos bendrovė „Walt Disney“ srautinio transliavimo paslaugos...

Rinkos
2022.08.11
„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku