Arvasevičius: „autogidas.lt“ ir „alio.lt“ iškeičiau į viešbutį

Publikuota: 2015-10-25
Saulius Arvasevičius, UAB „Alio“ vadovas
Saulius Arvasevičius, UAB „Alio“ vadovas
 

Su Sauliumi Arvasevičiumi, UAB „Alio“ vadovu, sukūrusiu ne vieną lietuvišką internetinį portalą ir pardavusiu juos už šimtus tūkstančių eurų, kalbamės apie tai, kodėl jis pasitraukė iš virtualios erdvės verslo ir užsiėmė kur kas žemiškesniais dalykais – viešbučiais ir nekilnojamuoju turtu. Ir kiek galima uždirbti lietuviškoje internetinėje rinkoje.

Milijonus uždirbęs iš tradicinių skelbimų laikraščių, p. Arvasevičius vėliau sukūrė portalus autogidas.lt ir Alio.lt. Vėliau išėjo iš internetinio verslo ir pasirinko ne tokį pelningą, tačiau, pasak jo, kur kas stabilesnį užsiėmimą – viešbučių plėtrą. Verslininkui priklauso Druskininkuose dirbanti „Medea“, o jo šeima bendrai valdo Vilniuje įsikūrusį „Šekspyrą“.

Valdėte „Alio reklamą“ – popierinį skelbimų laikraštį, kuris amžių sandūroje davė milijonines pajamas. Kaip atėjote į internetinį verslą?

Pamačiau, kad popierinė spauda traukiasi ir ateities nebėra. Eiti į internetą paskatino draugas danas. Bičiulis įtikino, kad ateitis ten. Tačiau tai pamačiau per vėlai. Drąsesnį ėjimą į internetą stabdė tai, kad nors matėme, kad laikraštis mažėja, tačiau uždirbti iš interneto projektų tada dar niekas Lietuvoje nesugebėjo, nors tie patys danai iš skelbimų puslapių jau uždirbdavo gana daug.

Koks pirmasis sukurtas puslapis?

Alioreklama.lt, kurią vėliau pertvarkiau į alio.lt, – tai Lietuvoje buvo vienas pirmųjų skelbimų puslapių. Tačiau jį įkūręs padariau esminę klaidą – iš karto apmokestinau turinį. Žmogus, jei susidomėjo skelbimu, už pardavėjo kontaktus turėjo mokėti. Dabar suprantu, kad tai buvo absurdas. Nemokami skelbimai, kaip parodė kiek vėliau įkurtas autogidas.lt, būtų projektą iškėlę į rinkos lyderius ir šiandien jis būtų davęs milijonus. Kiek vėliau sukūriau medicinai skirtą sveikas.lt.

Visgi, klausant jūsų, susidaro įspūdis, kad viskas lengvai ir tvarkingai kilo į kalną...

Kilo, kol atėjo 2007 m. ir prasidėjo krizė. Popierinės spaudos rinkoje, taip pat ir skelbimų laikraščiuose, tiesiog neliko pinigų. Per 4–5 mėnesius pajamos krito kelis kartus nuo 170.000 Eur iki 43.000 Eur per mėnesį. Kai pajamos krinta tokiu tempu, nebeįmanoma optimizuoti įmonę ir išlaikyti pelningą veiklą. Darbuotojų, kurių tuo metu buvo daugiau kaip 90, per kelis mėnesius dėl darbo įstatymų negalima atleisti. Taip iš klestinčios bendrovės atsidūrėme ties bankroto riba. Pati didžiausia mano klaida – neįvertinau interneto galios, per ilgai tikėjau popierine spauda.

Ką darėte, kad išgyventumėte?

Pardaviau autogidas.lt, patį pelningiausią savo projektą. Jį už 700.000 Eur nupirko skelbimų portalus plėtojanti UAB „Diginet LT“. Tada autogidas.lt per mėnesį mums duodavo 10.000 Eur grynojo pelno. Tais laikais tokia suma, gauta iš internetinio projekto, buvo didelė. Šiandien, kai skelbimų pateikimas yra mokamas, iš jų galima uždirbti bent 50.000 Eur per mėnesį.

Gautus pinigus sudeginote palaikydami verslą ar pamėginote investuoti?

Sukūriau mesmoterys.lt, alio.lt portalus, atnaujinau btrader.lt. Įsteigiau savo reklamos agentūrą. Tikėjausi sumažinti priklausomybę nuo kelių didžiųjų agentūrų, kurios valdė kone visą rinką. Atnaujinant alio.lt susitariau su ypatingai žinoma internetinių projektų agentūra, kuri už darbą paprašė 300.000 Eur, tačiau darbo taip ir nepajėgė atlikti. Teko samdyti žmogų, kuris tą patį projektą sukūrė už 12.000 Eur. Buvo pasisekęs portalas.

Pinigų radote, idėjų netrūko, portalai sukurti. Atrodo, dirbk ir rinkis milijonus.

Pavėlavome ir nebebuvo jėgos, kuri stumtų projektus į priekį. Skelbimų rinką jau buvo pasidaliję didieji rinkos dalyviai „Diginet LT“ ir „Shibsted“ priklausanti Plus.lt grupė. Jų savininkai – tarptautinės kompanijos, galinčios ilgai palaikyti net nuostolingus projektus. Aš, pavienis vietinis dalyvis, su jais konkuruoti tiesiog nepajėgiau. Alio.lt pardaviau naujienų portalo delfi.lt savininkams. Investicijos į šį skelbimų portalą atsipirko. Sumos negaliu atskleisti. Pasirašyta konfidencialumo sutartis. Galiu tik pasakyti, kad jis buvo šiek tiek pigesnis nei autogidas.lt.

Tačiau tai nebuvo paskutiniai jūsų valdomi portalai?

Dar buvo likę sveikatai skirti puslapiai sveikas.lt ir manodieta.lt. Juos už 120.000 Eur pardaviau pernai pavasarį. Jau buvau nusprendęs pasitraukti iš internetinio verslo ir toliau investuoti į viešbučius, restoranus. Internetinis verslas sunkus ir ypač greitai kintantis. Mėginau su manodieta.lt eiti į Lenkijos rinką. Tenykštės reklamos agentūros be 30.000 Eur mėnesiui net nekalba. Mėginome investuoti po kelis šimtus eurų į google.com reklamą. Išleisdavome šimtą eurų, gaudavome 400 eurų pajamų. Rizikuoti didelėmis investicijomis pabūgau. Be to, ir Lietuvoje pradėjo kristi puslapio pajamos. Konkurentai sukūrė galybę klonų ir dalį klientų vis tiek perviliojo. Nusprendžiau imtis ne tokio pelningo, tačiau stabilaus ir ilgalaikio užsiėmimo.

Jei grįžtume prie sveikatai skirtų portalų, – jie buvo pelningi?

Taip. Manodieta.lt pajamos per mėnesį siekdavo apie 3.000 Eur, tačiau jam prižiūrėti net nereikėjo atskiro žmogaus. Sveikas.lt buvo tapęs vienu didžiausių savo nišos portalų. Jo vertė – kokybiškas turinys. Buvo redakcija, bendradarbiai. Nuolat dirbo 4 žmonės.

Projektas buvo patrauklus tuo, kad nors pelnas sąlyginai nedidelis, mažesnis už autogidas.lt, tačiau jis buvo stabilus. Tačiau man pačiam ši verslo sritis tiesiog nusibodo. Šiandien man likęs tik btrader.lt – verslui pirkti ir parduoti skirtas puslapis. Jį irgi parduosiu arba išnuomosiu. Šio projekto pajamos nedidelės – keli šimtai eurų per mėnesį.

Ar verta buvo iš skelbimų rinkos mestis į apgyvendinimo sektorių? Koks dabar pagrindinis jūsų verslas?

Viešbučiai ir restoranai. Neseniai šalia Vilniaus atidarėme naują restoraną. Druskininkuose veikia viešbutis „Medea“, Vilniuje „Šekspyras“. Darbo prižiūrint šiuos verslus užtenka. Ėmiausi ir vieno nekilnojamo turto projekto. Tačiau tai vienkartinis verslas – pastatei, pardavei ir pamiršai.

Viešbučiui „Medea“ jau 8 metai. Atidarėme prieš krizę. Dabar užimtumas puikus, po truputį verslą plėtoju toliau. Be to, ir pajamų generavimas šioje srityje kur kas paprastesnis nei internete. Paslaugas parduodu galutiniam vartotojui. Nereikia sukti galvos, ar įtiksi reklamos agentūrai ir ji duos tau reklaminį skydelį. Jei turi žinomą vardą, įsikūręs patogioje vietoje, skirtingai nei internete, konkurentas su didesniais ištekliais tavęs neišstums iš rinkos. Metinės viešbučio pajamos – apie 500.000 Eur. Investuota apie 2 mln. Eur. Atsipirkimas bus ne standartiniai 7–8 metai, bet 15–16 metų. Čia sudėjome uždirbtus pinigus ir lėšas, gautas pardavus internetinius projektus.

15–16 metų atsipirkimas, kaip sako ekonomikos guru ir kiti klasikai, tai investicijoms neįdomus laikotarpis.

Man keista, kai žmonės kalba, kad be 10% metinės grąžos jie verslo neplėtotų. Tai pateisinama internete, kur neaišku, kas bus po 3 metų, ar kai investuoja pensijų fondai. Man, kaip verslininkui, tiesiog malonu turėti šį viešbutį, kuris kartu dar duoda ir pakankamai pinigų pragyvenimui. Daugiau nieko nereikia. Turbūt toks amžius, kai neverta draskytis dėl dar didesnio uždarbio.

Viešbučiai ir restoranai – vienintelis likęs verslas?

Dar turiu pomėgį leisti istorines knygas. Ieškau primirštų arba naujų autorių. Tai pelninga veikla. Iš jos norint būtų galima pragyventi.

Šiandien internetiniuose ir nekilnojamojo turto versluose vietos naujiems rinkos dalyviams dar yra?

Jei turi unikalią idėją, internete gali įsivažiuoti labai greitai. Svarbu žmonėms duoti tai, ko nėra. Investicijos sąlyginai mažos, grąža, jei pasiseks, gan greita.

Viešbučių versle Vilniuje dar vietos yra, Druskininkuose rinka jau užpildyta. Kai kurios apgyvendinimo įstaigos pradeda merdėti. Nors tai ypač daug investicijų reikalaujantis verslas, kuris pradeda duoti pelną tik po 3–4 metų, kai kurie žmonės sugeba išsinuomoti butų Vilniaus centre ir juos pernuomoti turistams. Kaip sakiau, svarbu idėja ir sugebėjimai. Nišą net ir perpildytoje rinkoje įmanoma rasti.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 14 d.

infogr.am::infogram_0_alio-759275493204

infogr.am::infogram_0_saulius_arvasevicius

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Bitė Lietuvos“ pelnas pernai augo trečdaliu iki 40 mln. Eur  5

„Bitė Lietuva“ 2018  metais uždirbo 40,072 mln. Eur konsoliduoto grynojo pelno – 34,9% daugiau nei 2017...

Paslaugos
2019.05.23
Kompensuojamų vaistų priemokos per dvejus metus sumažėjo dvigubai. 3

Kompensuojamų vaistų priemokos per dvejus metus sumažėjo dvigubai, teigia Sveikatos apsaugos ministerija

Paslaugos
2019.05.23
„Sodra“ nutraukė pensijų išnešiojimo Vilniuje ir Kaune konkursą  2

„Sodra“ ketvirtadienį nutraukė kovą skelbtą pensijų ir kitų socialinių išmokų išnešiojimo Kaune ir Vilniuje...

Paslaugos
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 16

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Pažiro žinomų įmonių IPO: kada verta investuoti Premium

JAV akcijų rinkoje šiemet debiutavus ar dar tik ruošiantis debiutuoti ne vienai žinomai kompanijai, tarp...

Rinkos
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
Japonų kompanijos stabdo bendradarbiavimą su „Huawei“ 14

Japonijos kompanija „Panasonic“ pranešė stabdanti dalies komponentų tiekimą Kinijos kompanijai „Huawei“,...

Technologijos
2019.05.23
„Honor“ telefonų pristatymą aptemdė JAV ir „Huawei“ konfliktas Premium 8

Kinijos milžinė „Huawei“ Londone pristatė jaunimui skirto prekės ženklo „Honor“ išmaniųjų telefonų naujus...

Technologijos
2019.05.22
Lietuva prisijungė prie dirbtinio intelekto standartų, Kinija, Rusija jį kurs be taisyklių 1

Lietuva ir dar 41 valstybė šiandien sutarė laikytis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos...

Vadyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Estų „TransferWise“ tapo brangiausiu „fintech“ Europoje 36

Piniginių perlaidų kompanija „TransferWise“ per vėliausią investuotojų pritraukimo etapą buvo įvertinta 3,5...

Rinkos
2019.05.22
PST verslo centre Vilniuje – „Amber Food“ greitų pietų restoranas 1

Vilniaus Šeškinėje statomame verslo centre „U219“ viena didžiausių maitinimo sektoriaus dalyvių „Amber Food“...

Statyba ir NT
2019.05.22
Kai bankai užtrenkia duris 5

Lietuvoje veikiantys bankai mažina dosnumą nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams, senka paskolų upelis ir...

Finansai
2019.05.22
J. Oliverio restoranų veikla sustabdyta, pasiekta bankroto riba

Žymaus britų virėjo Jamie Oliverio restoranų tinklas „Jamie‘s Italian“, kuriame dirba daugiau nei 1.000...

Vadyba
2019.05.21
Lietuvos įmonės stebi situaciją dėl „Huawei“ 4

JAV interneto milžinei „Google“ pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Kinijos technologijų milžine „Huawei“,...

Technologijos
2019.05.21
Siūlo pagalbą gamtai ir įmonėms: sprendžia putplasčio atliekų problemą Verslo tribūna

Vienintelė Baltijos šalyse putplasčio perdirbimo bendrovė „R&R Ideas“ siūlo įmonėms ir fiziniams asmenims...

Pramonė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Po skandalų „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų 

Kadaise geriausia darboviete JAV laikytai bendrovei „Facebook“ sunkiai sekasi rasti darbuotojų. Jos...

Vadyba
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau