na dar laimėjo šūdbankiai imdami kosminius komisinius nepriklausomai ar pliusavo ar ne ataskaitiniu laikotarpiu.
2025-05-14T09:35:14+03:00
Kosminius? Kiek jie didesni už kitų fondų komisinius?
"nepriklausomai ar pliusavo ar ne ataskaitiniu laikotarpiu" rodo, kad nesupranti apie ką kalbi. Čia kaip policininkams nemokėti algų, kol yra nusikaltimų, nes va blogai vykdo prevenciją.
2025-05-14T08:35:57+03:00
Būtų įdomu palyginti LHV aktyviai valdomų fondų grąžas su globaliais indeksais. Kad ir IWDA etf'u (sekančiu išsivysčiusių rinkų akcijas) ar VWCE etf (visas pasaulis).
O šiaip Lietuvoje pensijų fondai vis dar brangus malonumas, galbūt vertas dėmesio tik dėl savidisciplinos trūkumo ir valstybės paskatų.
Aš pats sustabdžiau II pakopa vien dėl to, kaip skaičiuojamas anuitetas (po paskutinių pakeitimų ir mokesčių sumažinimu su pačiais fondais ten kaip ir normaliai, bet „urminis“ ir socialiai jautrus anuitetas – visiškas nesusipratimas). III pakopą turiu, dėl valstybės paskatos ir diversifikavimo.
2025-05-14T09:36:01+03:00
Tai vat būtent, kad problema didžiausia yra anuitetai, kurie niekaip nepriklauso nei nuo fondų, nei tiesiogiai susiję su kaupimu.
2025-05-14T12:35:39+03:00
Paaiskink prasau placiau arba parasyk kur galima paskaityti kas tas urminis anuitetas. Aciu!
2025-05-14T13:53:23+03:00
Apie anuiteto skaičiavimą galima rasti Sodros puslapyje. Su pagrindinėmis prielaidomis, duomenų šaltiniais ir pavyzdžiais (iš kurių nesunkiai išsiskaičiuoja visa metodika).
"Urminiu" anuitetą vadinu dėl to, kad jis neatsižvelgia į konkretaus žmogaus situaciją o tik į dalį statistikos (tikėtiną gyvenimo trukmę). Net lyties negali vertinti, nors statistiškai išėjusios į pensiją moterys gyvena ilgiau. Tas pats su kritinėmis ligom.
2025-05-14T08:53:18+03:00
pralaimėjo čia tik fondai, todėl ir leidžia tas krokodilo ašaras. Statistinis lietuvis, kaupęs nuo pat II pakopos pradžios ir dabar išėjęs į pensiją gauna ne daugiau 50 eur. prie pensijos. Kur čia tas kaupiančiųjų pralaimėjimas?
2025-05-14T08:58:06+03:00
Jau dabar galima konstatuoti, kad reforma bus klaida. II pakopa turi trūkumų, bet juos reikia taisyti, o ne griauti pačią sistemą. Padidės infliacija, bus nekaupiantys bus našta valstybei ir t.t.. Liūdna, kai tiek mažai proto valdo valstybę.
2025-05-14T09:25:13+03:00
skaičius pateik konkrečius, kiek statistinis lietuvis, kaupęs II pakopoj 20m. nuo pradžių ir dabar išėjęs į pensiją, gauna iš II pakopos vidutiniškai kas mėn.? 50 € gauna? čia yra konkreti info, o ne tavo fantazavimai apie ale kvailą tautą, kuri pati nemoka taupyti, skaičiuoti, kuri viską prageria, sukelia infliaciją ir yra našta valstybei :) Pateik konkrečius skaičius, bet juk skaičių nepateiksi, nes jie nepalankūs, geriau š... pilt ant tautiečių. Ko tik nepadarysi dėl €€€
2025-05-14T09:42:51+03:00
Lazutkos per daug klausytis neverta :) II pakopos santykinai nedidelės sukauptos sumos atsirado dėl to, kad ekonomika (ir atlyginimai) nuo nepriklausomybės pradžios Lietuvoje augo ženkliai greičiau nei pasaulinė ekonomika. Dėl to šiandien tie 50 Eur atrodo nykstamai mažai. Padidėjus kaupti dabar.. tikėtina kad atlyginimų augimas Lietuvoje nebelenks pasaulio ekonomikos augimo.. dėl to bus kaupiamos didesnės sumos :).
2025-05-14T09:56:51+03:00
Prie ko čia tas Lazutka? Visi turi artimų žmonių ir puikiai žino, kiek dabar išėjęs į pensiją statistinis Lietuvis gauna €€€. faktas lieka faktu. suma neviršija 50€ per mėn. Visa kita yra beletristikos kvailiams.
2025-05-14T10:01:42+03:00
P.S. nepa.mirškim ir to fakto, kad pradžioj ir paskatos iš valstybės buco visai kitos, kurių dabar nelieka.
2025-05-14T10:22:52+03:00
Nepamirškim ir to fakto, kad dar ir anuitetas nepaveldimas :)
https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/socialinis-draudimas/pensiju-kaupimo-sistema/
2025-05-14T13:06:05+03:00
Tai paprasta. Kiek kaupei, tai tiek ir gauni. Nėra stebuklų.
2025-05-14T13:07:18+03:00
gauni anuitetą, o ne tiek, kiek sukaupei.
2025-05-14T13:19:03+03:00
Tai sukaupei milijoną, bet moką po 50 Eur? Tikrai sukčiai.
2025-05-14T13:28:27+03:00
o kiek moka kas menesį, jei sukaupiau pvz. 30K ? 150 eur.? ir jei numirsiu tik išėjęs į pensiją, juk suma sudega. Anuitetas nepaveldimas. Tiesiog svajonių investicija :)
2025-05-14T13:58:07+03:00
1. Pats su tuo sutikai, nes pasirašei kaupimui, o vėliau to nesustabdei, nors turėjai galimybę. 2. Kiek kaupei, tiek ir gauni. Dar kartą kartoju. Kiek kaupei, tiek ir gauni. Sukaupei 10 000 Eur, tai ir gauni 50 Eur. Jeigu nepatinka 50 Eur, tai reikia pasižiūrėti į veidrodį.
2025-05-14T14:01:52+03:00
Ne į veidrodį pasižiūrėsiu, kvailas užingriduk, o tiesiog atsiimsiu tą svajonių investiciją :) Kvailių kitur ieškok.
2025-05-14T14:05:11+03:00
Veidrodis nekaltas, jeigu vaizdas jame nepatinka.
2025-05-14T09:15:07+03:00
Aš pritariu mūsų reformai, reikia leisti atsiimti jei nori. II pakopa nepaveldima, siūlomi anuitetai sunkiai suprantami. O jeigu iš II pakopos su tokiu anuitetu gausi 50 ar 150 EUR papildomos pensijos, tai nedaug tos naudos. Geriau atsiėmus lėšas viską permesti į investicinę sąskaitą arba bent jau III pakopą. O kai kam gal geriau skolas pasigražinti arba įnašą butui sukaupti. Ir tavo turtas, ir pats jį valdai. O ne taip kad didieji valdytojai ten kažką makliavoja, o tu žiūri ir metų metais lauki, kada gi bus kažkokios gražos.
2025-05-14T09:18:53+03:00
Dėl paveldėjimo tai netiesa lyg ir. Aiškinausi prieš 3-4 metus, paveldėjimas yra. Na nebent kažkas pasikeitė??
2025-05-14T09:37:40+03:00
Nepasikeitė, tiesiog dar vienas viena ausimi girdėjęs, apie finansų sektorių žinantis kiek išgirdo turguje, platina nepatikrintą savo nuomonę.
Žiūri metų metais kada gi bus grąžos... Na praėjusių metų grąža didesnė nei mano įnašas. Mano įnašas skaičiuojasi nuo kelių VDU.
Na bet jei sudėjęs į obligacijas, tai lauk tos grąžos, lauk.
Man taip pat užkliuvo, kad pasirašius anuitetą išėjus į pensiją jis nebėra paveldimas. Tai jei po metų užsilenksi, valstybė padėkos, kad visą gyvenimą taupei :) Vienareikšmiškai pasisakyčiau už III pakopą, pats taupai, pats kaupi ir esi tų pinigų šeimininkas.
2025-05-14T12:16:32+03:00
Na problema čia tik ta, kad anuitetą tokį padarė. Bet anuitetas gali būti ir "perpetuity", ir kad moka nustatytą metų skaičių, pvz. 30 metų. Tik va ko negali turėti, tai kad mokėtų iki mirties, bet dar ir paveldimas būtų. Prieštaraujančios sąlygos. Renkiesi 40 metų kad mokėtų tada.
Ar yra geresnių būdų kaip pensijoje gyventi? Žinoma. Ar tais geresniais būdais 80% populiacijos sugebėtų pasirūpinti? Ne. Net 20% sugebėtų, bet iš jų tik dalis pasidaro.
2025-05-14T12:56:25+03:00
Tik nereikia tu pasaku apie inasa butui uskaupti, jei jau dirbdamas nesukaupei inaso butui, tai ir isejus i pensija tau tikrai nereik to buto ar tuo labiau inasa jam kaupt, nes tie patys bankai neduos net paskolos.
2025-05-14T13:09:07+03:00
mano situacija. 45m. išsiimu 30K ir nusiperku butą su paskola, nes pajamos tikrai leidžia.
2025-05-14T13:57:37+03:00
Anuitetas skaičiuojamas paprastai kaip 2 kapeikos :). Problema ta, kad jei į pensiją išėjai kaip sveika moteris - tau anuitetas atrodo patraukliai. Jei esi vyras ir dar ligotas... nelabai :)
2025-05-14T09:15:54+03:00
Aš pritariu mūsų...
2025-05-14T09:16:12+03:00
Aš pritariu mūsų...
2025-05-14T09:26:51+03:00
Man niekas labai nekliūtų antroj pakopoj jeigu ne tie anuitetai
2025-05-14T09:27:58+03:00
Tik nereikia. Jau ir taip chaliava tiek metų gavot.
2025-05-14T09:46:23+03:00
Kadangi prognozuoju nedidelę 2 pakopos griūtį. 1 Atsiėmiau investiciją
į Artėja. Invl šauna šampę kaip įsūdė fondus bankui. 2. Atsiimti 2 pakopą, nes kelis metus ji bus švelniai tariant paralyžuota. 3. Susikūriau IS investuosiu per ją konservatyviai atsiimtas lėšas. Bet iš esmės buvau 2 pakopos šalininkas. Silpnavaliams tai instrumentas apsaugoti juos nuo savo pačių pagundų
2025-05-14T09:55:45+03:00
Tai įrodymas kad Lietuvoje valdžia leidžia pensijiniams investiciniams fondams tik pasipinigauti , bet taip ir neužsigarantuoti solidžios priemokos prie pensijos. Valdžia ateina 4 metams ir išeina, tik kai ekonomistas Prezidentas griauna pensijinę sistemą, tai populizmas.
2025-05-14T10:01:42+03:00
Pritariu, pagrindinis minusas. Aš negaliu planuoti savo pensijos. Nežinau ar man sumokės po 50 ar po 80 eurų, ar gausių 1.5 proc skatinimą metus ar iki kadencijos pabaigos, kokia bus sekančiuos vyriausybės ero fantazija dėl pakopos. Tai veiktų, jei politiškai būtų nuspręstos taisyklės amžiams ir nekeičiamos kaip triusikai kiekvieną dieną
2025-05-14T12:19:08+03:00
Investiciniai fondai atsakingi už tai, kad skiria centus nuo sumokamų mokesčių SoDrai? Tai dalinkime SoDros įmoką į dvi dalis, vieną į pensijų fondą, kitą į II pakopą. Tai II pakopoje sukaupsi tiek, kad gausi 2-3 kartus didesnę pensiją, nei SoDroje, net nevertinant, kad SoDrinė pensija santykinai mažės ir taip dėl populiacijos pokyčių.
2025-05-14T12:28:53+03:00
Nebus taip, kad visai nekeistų. Nėra ir dabartinė sistema gera. Elementariai, moku SoDrai astronominius pinigus, tarkime 500€/mėn. Pensijų ir soc. draudimo (neatspindi mano sumokamų mokesčių). Ir kokią pensiją iš valstybės gausiu dabartinėmis kainomis?
Tuo tarpu po 250€/mėn. dedant 30 metų su 8% realiomis palūkanomis (atėmus pinigų nuvertėjimą, kas yra vis tiek maža grąža akcijų fonduose žiūrint 100+ metų istorijos), po 30 metų turėsi 370k€ dabartinėmis kainomis. Tai išsiimdamas kasmet po 8% (kiek yra prieaugis), turėsi 2,4k€ mėnesines pajamas dabartinėmis kainomis.
Elementariai, jei kaupus ir mokėjus 30 metų, palieki tą fondą toliau augti dar 10 metų, neįdedant pinigų, turėsi 790k€ ir per mėnesį galėsi išleisti jau po 5k€ neribotai dabartinėmis kainomis, t.y. paliksi fondą, kuris kažkam leis gyventi iš bazinių pajamų.
Problema prasideda, kad deda ne 250€, o didelė dalis arčiau 25€. Ir dar su dideliais trūkiais. Tada dar dažnai pasirenka dėti į obligacijas, kur grąža daug mažesnė, arba tiesiog pradeda kaupti likus 10-15 metų iki pensijos.
2025-05-14T14:35:40+03:00
Aš suprantu ką nori pasakyti. Yra logikos. Bet negalima daryti kapitalinių remontų iš principo
2025-05-14T16:27:08+03:00
Negalima daryti durnysčių :) O "kapitalinis remontas", bet gerinantis sąlygas - kodėl ne.
2025-05-14T09:58:29+03:00
Tik 7 % žmonių, atsiėmusių eurus iš 2 pakopos juos investavo kitur. Skaičiai iškalbingi. 90 % populiacijos nemoka, nenori ir net nesistengia žiūrėti į ateitį. Gyvena šia diena. Todėl 2 pakopa gali gyvuoti dėl jų. Tik ją reikia tobulinti.
2025-05-14T09:59:04+03:00
Matau ir Verslo Žinios papirktos bankų pinigais. Juk visi supranta, kad pagrindinė priežastis noro pasitraukti iš 2 pakopos pensijų kaupimo yra tai, kad tau neleidžiama disponuoti savo investicija, net sulaukus pesijinio amžiaus, tu negali atsiimti savo sukaupų pinigų visų ir lesiti juos kaip nori. tu tiesiog gausi kiekvieną mėnesį nereikšmingą sumą prie savo pensijos.
Vienintelis kas išlošia šiame žaidime, tai bankai ir tai akivaizdu visiems. O visa tai vyksta dėl to, kad mūsų šalies korupcijos lygis, kaip trečio pasaulio šalyse.
2025-05-14T10:07:26+03:00
skiriama troliui abim:
Standartinis pensijų anuitetas – tai anuitetas, kai pensijų išmokos pradedamos mokėti iš karto asmeniui, įsigijusiam anuitetą, ir mokamos iki gyvos galvos. Standartinis pensijų anuitetas nepaveldimas.
Atidėtasis pensijų anuitetas – tai anuitetas, kurį dalyvis įsigyja sulaukęs senatvės pensijos amžiaus, tačiau pensijų anuiteto išmokos pradedamos mokėti tik sulaukus 85 metų amžiaus ir mokamos iki mirties. Tai reiškia, kad nuo 65 iki 84 metų asmuo iš pensijų fondo gaus periodines išmokas (kurios yra paveldimos), o nuo 85 metų – atidėtojo pensijų anuiteto išmokas iš „Sodros“. Atidėtasis pensijų anuitetas nepaveldimas.
https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/socialinis-draudimas/pensiju-kaupimo-sistema/
2025-05-14T10:56:54+03:00
Man dar tas patiko: jei sukaupei II pakopoj virš 64K tai, kas viršaus, išėjus į pensiją iškart atiduoda :) o jei sukaupei mažiau, negauni nieko iškart ir dar tas anuitetas NEPAVELDIMAS (su mažom išimtim). griūk negyvas :))
2025-05-14T11:23:07+03:00
Turėtų leist 5 metai iki pensijos pasiimt be jokių mokesčių
2025-05-14T14:27:48+03:00
Vienintelė priežastis kodėl atsirado neigiamas bananų šalies gyventojų požiūris į fondus - atskaitymai kaupimui iš darbo užmokesčio, tik kažkodėl niekas apie tai nekalba. Kol į fondus lėšos buvo pervedamos tik iš SODROS, jokių problemų nebuvo. Poniai Ruginienei tai "nedašilo" ir "nedašils". Socdemai kartą prieš rinkimus ant pasaulinės krizes slenksčio pakėlė pensijas ir prapylė rinkimus. Dabar ponia Ruginienė vėl bando dalinti pinigėlius ir vėl bus prapilti rinkimai...
2025-05-14T14:43:45+03:00
Dalinti gali savo ar valstybės pinigus ir/ar turtą. Dabar gi atiduodama tai, kas ir priklauso žmonėms - jų asmeninis sukauptas turtas.
2025-05-14T16:41:13+03:00
Gaila, kad Profsajungų ministrė, iš miškų technikumo, šio portalo neskaito...
2025-05-14T16:45:39+03:00
Kazkaip kreivai keliamas klausimas. Jei pensiju fondai generuotu solidzia graza ir zmones realiai sukauptu zymiai pensija padidinanti prieda is II pakopos, mazai kas ir noretu trauktis. Bet taip nera, per 20 metu sugeneruotas investicinis prieaugis (neskaiciuojant savo inestu pinigu, valstybes priemokos ir iki reformos Sodros pervestu imoku) nedengia sio 20 metu laikotarpio infliacijos, ar tik vos dengia. Siuo metu iseinantys i pensija, kaupe virs 20 metu, vidutiniskai gauna 65 EUR menesio ismoka, kai vidutine Sodros senatves pensija turint butinaji staza yra 716 EUR. Tai yra mazdaug 9% priedas prie Sodros pensijos. Uz kokiu 20 metu, sis del infliacijos nuvertejes priedas besudarys tik max kokius 4-5% Sodros pensijos, nes Sodros pensija ir toliau sparciai kils, kol pasieks EU vidurki.
2025-05-14T18:50:59+03:00
Absoliučiai daugumai neįdomu jokios grąžos. Eilinio piliečio pagrindinis tikslas yra kuo daugiau gauti per mėnesį ir viską išleisti iki sekančios algos.
2025-05-14T20:25:05+03:00
Klystate, dauguma žmonių, matydami, kad dėl geros investicinės grąžos įmokos apčiuopiamai išaugo, negalvotų atsiimti sukauptų lėšų. Dabar žmonės taip ketina padaryti matydami, kad jų kaupiamos lėšos sparčiai nuvertėja, ir atgavus jas po keliasdešimt metų, jos jau bus visai nuvertėjusios. Be to, galėtų būti leidžiama kas kurį laikotarpį išsiimti dalį sukauptos sumos, pvz., ketvirtį sumos kas dešimt metų.
2025-05-15T06:33:31+03:00
Jei uždirb tik mma tai kaupti apsimoka, nestavo indėlis = priedas iš biudžeto. Kitu atveju ta antra pakopa neverta
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
cry me a river
na dar laimėjo šūdbankiai imdami kosminius komisinius nepriklausomai ar pliusavo ar ne ataskaitiniu laikotarpiu.
Kosminius? Kiek jie didesni už kitų fondų komisinius? "nepriklausomai ar pliusavo ar ne ataskaitiniu laikotarpiu" rodo, kad nesupranti apie ką kalbi. Čia kaip policininkams nemokėti algų, kol yra nusikaltimų, nes va blogai vykdo prevenciją.
Būtų įdomu palyginti LHV aktyviai valdomų fondų grąžas su globaliais indeksais. Kad ir IWDA etf'u (sekančiu išsivysčiusių rinkų akcijas) ar VWCE etf (visas pasaulis). O šiaip Lietuvoje pensijų fondai vis dar brangus malonumas, galbūt vertas dėmesio tik dėl savidisciplinos trūkumo ir valstybės paskatų. Aš pats sustabdžiau II pakopa vien dėl to, kaip skaičiuojamas anuitetas (po paskutinių pakeitimų ir mokesčių sumažinimu su pačiais fondais ten kaip ir normaliai, bet „urminis“ ir socialiai jautrus anuitetas – visiškas nesusipratimas). III pakopą turiu, dėl valstybės paskatos ir diversifikavimo.
Tai vat būtent, kad problema didžiausia yra anuitetai, kurie niekaip nepriklauso nei nuo fondų, nei tiesiogiai susiję su kaupimu.
Paaiskink prasau placiau arba parasyk kur galima paskaityti kas tas urminis anuitetas. Aciu!
Apie anuiteto skaičiavimą galima rasti Sodros puslapyje. Su pagrindinėmis prielaidomis, duomenų šaltiniais ir pavyzdžiais (iš kurių nesunkiai išsiskaičiuoja visa metodika). "Urminiu" anuitetą vadinu dėl to, kad jis neatsižvelgia į konkretaus žmogaus situaciją o tik į dalį statistikos (tikėtiną gyvenimo trukmę). Net lyties negali vertinti, nors statistiškai išėjusios į pensiją moterys gyvena ilgiau. Tas pats su kritinėmis ligom.
pralaimėjo čia tik fondai, todėl ir leidžia tas krokodilo ašaras. Statistinis lietuvis, kaupęs nuo pat II pakopos pradžios ir dabar išėjęs į pensiją gauna ne daugiau 50 eur. prie pensijos. Kur čia tas kaupiančiųjų pralaimėjimas?
Jau dabar galima konstatuoti, kad reforma bus klaida. II pakopa turi trūkumų, bet juos reikia taisyti, o ne griauti pačią sistemą. Padidės infliacija, bus nekaupiantys bus našta valstybei ir t.t.. Liūdna, kai tiek mažai proto valdo valstybę.
skaičius pateik konkrečius, kiek statistinis lietuvis, kaupęs II pakopoj 20m. nuo pradžių ir dabar išėjęs į pensiją, gauna iš II pakopos vidutiniškai kas mėn.? 50 € gauna? čia yra konkreti info, o ne tavo fantazavimai apie ale kvailą tautą, kuri pati nemoka taupyti, skaičiuoti, kuri viską prageria, sukelia infliaciją ir yra našta valstybei :) Pateik konkrečius skaičius, bet juk skaičių nepateiksi, nes jie nepalankūs, geriau š... pilt ant tautiečių. Ko tik nepadarysi dėl €€€
Lazutkos per daug klausytis neverta :) II pakopos santykinai nedidelės sukauptos sumos atsirado dėl to, kad ekonomika (ir atlyginimai) nuo nepriklausomybės pradžios Lietuvoje augo ženkliai greičiau nei pasaulinė ekonomika. Dėl to šiandien tie 50 Eur atrodo nykstamai mažai. Padidėjus kaupti dabar.. tikėtina kad atlyginimų augimas Lietuvoje nebelenks pasaulio ekonomikos augimo.. dėl to bus kaupiamos didesnės sumos :).
Prie ko čia tas Lazutka? Visi turi artimų žmonių ir puikiai žino, kiek dabar išėjęs į pensiją statistinis Lietuvis gauna €€€. faktas lieka faktu. suma neviršija 50€ per mėn. Visa kita yra beletristikos kvailiams.
P.S. nepa.mirškim ir to fakto, kad pradžioj ir paskatos iš valstybės buco visai kitos, kurių dabar nelieka.
Nepamirškim ir to fakto, kad dar ir anuitetas nepaveldimas :) https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/socialinis-draudimas/pensiju-kaupimo-sistema/
Tai paprasta. Kiek kaupei, tai tiek ir gauni. Nėra stebuklų.
gauni anuitetą, o ne tiek, kiek sukaupei.
Tai sukaupei milijoną, bet moką po 50 Eur? Tikrai sukčiai.
o kiek moka kas menesį, jei sukaupiau pvz. 30K ? 150 eur.? ir jei numirsiu tik išėjęs į pensiją, juk suma sudega. Anuitetas nepaveldimas. Tiesiog svajonių investicija :)
1. Pats su tuo sutikai, nes pasirašei kaupimui, o vėliau to nesustabdei, nors turėjai galimybę. 2. Kiek kaupei, tiek ir gauni. Dar kartą kartoju. Kiek kaupei, tiek ir gauni. Sukaupei 10 000 Eur, tai ir gauni 50 Eur. Jeigu nepatinka 50 Eur, tai reikia pasižiūrėti į veidrodį.
Ne į veidrodį pasižiūrėsiu, kvailas užingriduk, o tiesiog atsiimsiu tą svajonių investiciją :) Kvailių kitur ieškok.
Veidrodis nekaltas, jeigu vaizdas jame nepatinka.
Aš pritariu mūsų reformai, reikia leisti atsiimti jei nori. II pakopa nepaveldima, siūlomi anuitetai sunkiai suprantami. O jeigu iš II pakopos su tokiu anuitetu gausi 50 ar 150 EUR papildomos pensijos, tai nedaug tos naudos. Geriau atsiėmus lėšas viską permesti į investicinę sąskaitą arba bent jau III pakopą. O kai kam gal geriau skolas pasigražinti arba įnašą butui sukaupti. Ir tavo turtas, ir pats jį valdai. O ne taip kad didieji valdytojai ten kažką makliavoja, o tu žiūri ir metų metais lauki, kada gi bus kažkokios gražos.
Dėl paveldėjimo tai netiesa lyg ir. Aiškinausi prieš 3-4 metus, paveldėjimas yra. Na nebent kažkas pasikeitė??
Nepasikeitė, tiesiog dar vienas viena ausimi girdėjęs, apie finansų sektorių žinantis kiek išgirdo turguje, platina nepatikrintą savo nuomonę. Žiūri metų metais kada gi bus grąžos... Na praėjusių metų grąža didesnė nei mano įnašas. Mano įnašas skaičiuojasi nuo kelių VDU. Na bet jei sudėjęs į obligacijas, tai lauk tos grąžos, lauk.
visiška tiesa. Anuitetas NEPAVELDIMAS. https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/socialinis-draudimas/pensiju-kaupimo-sistema/
Man taip pat užkliuvo, kad pasirašius anuitetą išėjus į pensiją jis nebėra paveldimas. Tai jei po metų užsilenksi, valstybė padėkos, kad visą gyvenimą taupei :) Vienareikšmiškai pasisakyčiau už III pakopą, pats taupai, pats kaupi ir esi tų pinigų šeimininkas.
Na problema čia tik ta, kad anuitetą tokį padarė. Bet anuitetas gali būti ir "perpetuity", ir kad moka nustatytą metų skaičių, pvz. 30 metų. Tik va ko negali turėti, tai kad mokėtų iki mirties, bet dar ir paveldimas būtų. Prieštaraujančios sąlygos. Renkiesi 40 metų kad mokėtų tada. Ar yra geresnių būdų kaip pensijoje gyventi? Žinoma. Ar tais geresniais būdais 80% populiacijos sugebėtų pasirūpinti? Ne. Net 20% sugebėtų, bet iš jų tik dalis pasidaro.
Tik nereikia tu pasaku apie inasa butui uskaupti, jei jau dirbdamas nesukaupei inaso butui, tai ir isejus i pensija tau tikrai nereik to buto ar tuo labiau inasa jam kaupt, nes tie patys bankai neduos net paskolos.
mano situacija. 45m. išsiimu 30K ir nusiperku butą su paskola, nes pajamos tikrai leidžia.
Anuitetas skaičiuojamas paprastai kaip 2 kapeikos :). Problema ta, kad jei į pensiją išėjai kaip sveika moteris - tau anuitetas atrodo patraukliai. Jei esi vyras ir dar ligotas... nelabai :)
Aš pritariu mūsų...Aš pritariu mūsų...Man niekas labai nekliūtų antroj pakopoj jeigu ne tie anuitetai
Tik nereikia. Jau ir taip chaliava tiek metų gavot.
Kadangi prognozuoju nedidelę 2 pakopos griūtį. 1 Atsiėmiau investiciją į Artėja. Invl šauna šampę kaip įsūdė fondus bankui. 2. Atsiimti 2 pakopą, nes kelis metus ji bus švelniai tariant paralyžuota. 3. Susikūriau IS investuosiu per ją konservatyviai atsiimtas lėšas. Bet iš esmės buvau 2 pakopos šalininkas. Silpnavaliams tai instrumentas apsaugoti juos nuo savo pačių pagundų
Tai įrodymas kad Lietuvoje valdžia leidžia pensijiniams investiciniams fondams tik pasipinigauti , bet taip ir neužsigarantuoti solidžios priemokos prie pensijos. Valdžia ateina 4 metams ir išeina, tik kai ekonomistas Prezidentas griauna pensijinę sistemą, tai populizmas.
Pritariu, pagrindinis minusas. Aš negaliu planuoti savo pensijos. Nežinau ar man sumokės po 50 ar po 80 eurų, ar gausių 1.5 proc skatinimą metus ar iki kadencijos pabaigos, kokia bus sekančiuos vyriausybės ero fantazija dėl pakopos. Tai veiktų, jei politiškai būtų nuspręstos taisyklės amžiams ir nekeičiamos kaip triusikai kiekvieną dieną
Investiciniai fondai atsakingi už tai, kad skiria centus nuo sumokamų mokesčių SoDrai? Tai dalinkime SoDros įmoką į dvi dalis, vieną į pensijų fondą, kitą į II pakopą. Tai II pakopoje sukaupsi tiek, kad gausi 2-3 kartus didesnę pensiją, nei SoDroje, net nevertinant, kad SoDrinė pensija santykinai mažės ir taip dėl populiacijos pokyčių.
Nebus taip, kad visai nekeistų. Nėra ir dabartinė sistema gera. Elementariai, moku SoDrai astronominius pinigus, tarkime 500€/mėn. Pensijų ir soc. draudimo (neatspindi mano sumokamų mokesčių). Ir kokią pensiją iš valstybės gausiu dabartinėmis kainomis? Tuo tarpu po 250€/mėn. dedant 30 metų su 8% realiomis palūkanomis (atėmus pinigų nuvertėjimą, kas yra vis tiek maža grąža akcijų fonduose žiūrint 100+ metų istorijos), po 30 metų turėsi 370k€ dabartinėmis kainomis. Tai išsiimdamas kasmet po 8% (kiek yra prieaugis), turėsi 2,4k€ mėnesines pajamas dabartinėmis kainomis. Elementariai, jei kaupus ir mokėjus 30 metų, palieki tą fondą toliau augti dar 10 metų, neįdedant pinigų, turėsi 790k€ ir per mėnesį galėsi išleisti jau po 5k€ neribotai dabartinėmis kainomis, t.y. paliksi fondą, kuris kažkam leis gyventi iš bazinių pajamų. Problema prasideda, kad deda ne 250€, o didelė dalis arčiau 25€. Ir dar su dideliais trūkiais. Tada dar dažnai pasirenka dėti į obligacijas, kur grąža daug mažesnė, arba tiesiog pradeda kaupti likus 10-15 metų iki pensijos.
Aš suprantu ką nori pasakyti. Yra logikos. Bet negalima daryti kapitalinių remontų iš principo
Negalima daryti durnysčių :) O "kapitalinis remontas", bet gerinantis sąlygas - kodėl ne.
Tik 7 % žmonių, atsiėmusių eurus iš 2 pakopos juos investavo kitur. Skaičiai iškalbingi. 90 % populiacijos nemoka, nenori ir net nesistengia žiūrėti į ateitį. Gyvena šia diena. Todėl 2 pakopa gali gyvuoti dėl jų. Tik ją reikia tobulinti.
Matau ir Verslo Žinios papirktos bankų pinigais. Juk visi supranta, kad pagrindinė priežastis noro pasitraukti iš 2 pakopos pensijų kaupimo yra tai, kad tau neleidžiama disponuoti savo investicija, net sulaukus pesijinio amžiaus, tu negali atsiimti savo sukaupų pinigų visų ir lesiti juos kaip nori. tu tiesiog gausi kiekvieną mėnesį nereikšmingą sumą prie savo pensijos. Vienintelis kas išlošia šiame žaidime, tai bankai ir tai akivaizdu visiems. O visa tai vyksta dėl to, kad mūsų šalies korupcijos lygis, kaip trečio pasaulio šalyse.
skiriama troliui abim: Standartinis pensijų anuitetas – tai anuitetas, kai pensijų išmokos pradedamos mokėti iš karto asmeniui, įsigijusiam anuitetą, ir mokamos iki gyvos galvos. Standartinis pensijų anuitetas nepaveldimas. Atidėtasis pensijų anuitetas – tai anuitetas, kurį dalyvis įsigyja sulaukęs senatvės pensijos amžiaus, tačiau pensijų anuiteto išmokos pradedamos mokėti tik sulaukus 85 metų amžiaus ir mokamos iki mirties. Tai reiškia, kad nuo 65 iki 84 metų asmuo iš pensijų fondo gaus periodines išmokas (kurios yra paveldimos), o nuo 85 metų – atidėtojo pensijų anuiteto išmokas iš „Sodros“. Atidėtasis pensijų anuitetas nepaveldimas. https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/socialinis-draudimas/pensiju-kaupimo-sistema/
Man dar tas patiko: jei sukaupei II pakopoj virš 64K tai, kas viršaus, išėjus į pensiją iškart atiduoda :) o jei sukaupei mažiau, negauni nieko iškart ir dar tas anuitetas NEPAVELDIMAS (su mažom išimtim). griūk negyvas :))
Turėtų leist 5 metai iki pensijos pasiimt be jokių mokesčių
Vienintelė priežastis kodėl atsirado neigiamas bananų šalies gyventojų požiūris į fondus - atskaitymai kaupimui iš darbo užmokesčio, tik kažkodėl niekas apie tai nekalba. Kol į fondus lėšos buvo pervedamos tik iš SODROS, jokių problemų nebuvo. Poniai Ruginienei tai "nedašilo" ir "nedašils". Socdemai kartą prieš rinkimus ant pasaulinės krizes slenksčio pakėlė pensijas ir prapylė rinkimus. Dabar ponia Ruginienė vėl bando dalinti pinigėlius ir vėl bus prapilti rinkimai...
Dalinti gali savo ar valstybės pinigus ir/ar turtą. Dabar gi atiduodama tai, kas ir priklauso žmonėms - jų asmeninis sukauptas turtas.
Gaila, kad Profsajungų ministrė, iš miškų technikumo, šio portalo neskaito...
Kazkaip kreivai keliamas klausimas. Jei pensiju fondai generuotu solidzia graza ir zmones realiai sukauptu zymiai pensija padidinanti prieda is II pakopos, mazai kas ir noretu trauktis. Bet taip nera, per 20 metu sugeneruotas investicinis prieaugis (neskaiciuojant savo inestu pinigu, valstybes priemokos ir iki reformos Sodros pervestu imoku) nedengia sio 20 metu laikotarpio infliacijos, ar tik vos dengia. Siuo metu iseinantys i pensija, kaupe virs 20 metu, vidutiniskai gauna 65 EUR menesio ismoka, kai vidutine Sodros senatves pensija turint butinaji staza yra 716 EUR. Tai yra mazdaug 9% priedas prie Sodros pensijos. Uz kokiu 20 metu, sis del infliacijos nuvertejes priedas besudarys tik max kokius 4-5% Sodros pensijos, nes Sodros pensija ir toliau sparciai kils, kol pasieks EU vidurki.
Absoliučiai daugumai neįdomu jokios grąžos. Eilinio piliečio pagrindinis tikslas yra kuo daugiau gauti per mėnesį ir viską išleisti iki sekančios algos.
Klystate, dauguma žmonių, matydami, kad dėl geros investicinės grąžos įmokos apčiuopiamai išaugo, negalvotų atsiimti sukauptų lėšų. Dabar žmonės taip ketina padaryti matydami, kad jų kaupiamos lėšos sparčiai nuvertėja, ir atgavus jas po keliasdešimt metų, jos jau bus visai nuvertėjusios. Be to, galėtų būti leidžiama kas kurį laikotarpį išsiimti dalį sukauptos sumos, pvz., ketvirtį sumos kas dešimt metų.
Jei uždirb tik mma tai kaupti apsimoka, nestavo indėlis = priedas iš biudžeto. Kitu atveju ta antra pakopa neverta