VVTAT: „15min.lt“ be leidimo naudojo reklamoje premjero S. Skvernelio vardą

Publikuota: 2020-08-28
Dariaus Janučio (LRVK) nuotr.
svg svg
Dariaus Janučio (LRVK) nuotr.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nusprendė, kad reklamuodamas knygą „Kabinetas 339“ kino teatruose ir socialiniame tinkle portalas „15min.lt“ be sutikimo naudojo premjero Sauliaus Skvernelio vardą ir pavardę. Portalui skirtas įspėjimas, pranešė tarnyba.

Portalas yra skelbęs, kad tarnyba nagrinėja premjero S. Skvernelio skundą, kuriame teigiama, kad knygos „Kabinetas 339“ reklamoje be jo sutikimo naudojama nuomonė, atvaizdas, pažeidžiama garbės ir orumo bei dalykinė reputacija. Portalas skelbė nesutinkantis su skunde nurodytais motyvais: reklamoje panaudotas meninis darbas – knygos viršelis su pieštu siluetu, o pateikta garso ištrauka – iš viešo posėdžio Seime.

Savo ruožtu penktadienį atskiroje publikacijoje „15min.lt“ skelbia, kad susipažinęs su nutarime išdėstytais argumentais spręs, ar skųsti tarnybos sprendimą.

VVTAT penktadienį pranešė išnagrinėjusi Dovydo Pancerovo ir Birutės Davidonytės rašytos knygos reklamą, skleistą kino teatruose „Forum Cinemas“ ir „Pasaka“ bei socialiniame tinkle „Youtube“. Knygos idėja bei turinys nebuvo vertinti.

Tarnyba teigia, kad vertindama vartotojo (premjeras S. Skvernelis neįvardijamas – BNS) prašymą, VVTAT komisija pažymėjo, kad Reklamos įstatymas nenumato išimčių dėl privataus ar viešo asmens teisės kreiptis dėl galimo reklamos pažeidimo bei privataus ar viešo asmens atvaizdo, vardo bei pavardės naudojimo reklamoje.

Nutarime konstatuota, jog bendrovės „15min“ skleista informacija negali būti vertinama tik kaip komunikacinio turinio pranešimas, siekiant informuoti visuomenę, kadangi atitinka ir Reklamos įstatyme įtvirtintą reklamos sąvoką.

„Atsižvelgiant į tai, jog vertinamoje reklamoje buvo aiškiai girdimas pareiškėjo vardas ir pavardė, VVTAT komisija konstatavo, kad UAB „15min“ nesilaikė Reklamos įstatymo reikalavimų ir be sutikimo naudojo reklamoje asmens duomenis“, – rašoma pranešime.

Įvertinus pažeidimo mastą, trukmę ir tai, kad bendrovė nutraukė minėtos reklamos sklaidą kino teatruose bei pašalino reklamą iš socialinio tinklo „Youtube“, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą bendrovei „15min“ skirtas įspėjimas.

VVTAT komisijos nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Portalo „15min.lt“ vyriausiasis redaktorius Raimundas Celencevičius tarnybos sprendimą įvertino kaip žiniasklaidos laisvės varžymą.

„Visame laisvame ir demokratiškame pasaulyje gausiai leidžiamos ir reklamuojamos knygos apie politikus. Ir ne su jų šešėliais, o su tikrais atvaizdais, ir su vardais bei pavardėmis. Pasirodo, demokratines vertybes puoselėjančioje Lietuvoje tai yra rimtas pažeidimas, kuris nustatytas nesigilinus į knygos idėją bei turinį. (...) Tai rodo, kad esame labai pavojingame kelyje, kuriuo galima riedėti tik į cenzūrą“, – sakė „15min.lt“ vyriausiasis redaktorius Raimundas Celencevičius.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dešimtadalį žiniasklaidos valdo politikai ir valstybės tarnautojai

44 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 101, tai yra kas dešimtą,...

2020.09.23
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
TV3 valdytojai neigiamą įtaką daro sumažėjusios reklamos pajamos 1

Bendrovė „All Media Lithuania“ (buvusi „Tele-3“), kuriai priklauso televizijos kanalas TV3, teigia, kad...

Rinkodara
2020.09.21
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17
Tradicinei žiniasklaidai politikai dar rodo špygą Premium

Per septynis šių metų mėnesius politinės reklamos dalis tradicinėje žiniasklaidoje tesudarė 0,2% – dėl...

Rinkodara
2020.09.11
Reklamos agentūra „Idea Vilnius“ keičia pavadinimą

Viena seniausių reklamos agentūrų Lietuvoje „Idea Vilnius“ keičia pavadinimą ir nuo šiol vadinsis „Havas...

Rinkodara
2020.09.08
MO muziejaus kampanija – geriausias metų reklamos darbas 1

Kūrybiškumo festivalyje „ADC*LT“ aukso, sidabro ir bronzos titulus simbolizuojančiomis žvaigždėmis apdovanoti...

Rinkodara
2020.09.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus