Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose

Per pastarąsias savaites abu kandidatai tradicinė žiniasklaidoje sulaukė beveik vienodai dėmesio ir paminėjimų: Gitanas Nausėda (50,01%), Ingrida Šimonytė (49,99%), skaičiuoja žiniasklaidos stebėsenos bendrovė „Mediaskopas“.
„Prisimenant vieno iš kandidatų Arvydo Juozaičio skundus dėl per didelio žiniasklaidos dėmesio oponentams, antrojo turo dalyviai tuo skųstis tikrai neturėtų“, – šypsosi Vilūnė Kairienė, „Mediaskopo“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė.
Žvelgiant į informacijos pasiskirstymą regionų žiniasklaidoje, čia lyderiai mainosi: pavyzdžiui, Kaune ir Utenoje pirmauja p. Šimonytė, Klaipėdoje ir Šiauliuose – p. Nausėda, tačiau skirtumai tokie maži, kad išvadų turbūt daryti nereikėtų, svarsto p. Kairienė.
[infogram id=“e81fa277-7d87-4505-914c-5ed6d553921f“ prefix=“tyo“ format=“interactive“ title=“Rinkimai_komunikacija“]
„Mediaskopas“ analizavo Lietuvos spaudos, radijo, TV, interneto bei naujienų agentūrų pranešimus ir socialinę mediją: „Facebook“ atvirus profilius, komentarus po straipsniais.
Socialiniuose tinkluose – kitaip
Socialinėje žiniasklaidoje situacija yra kitokia. Čia akivaizdi lyderė – p. Šimonytė, skaičiuojanti per 61% paminėjimų, p. Nausėdai tenka 38,9%.
Ponia Šimonytė socialinėje erdvėje pirmavo ir prieš pirmąją turą.
„Abu kandidatai sulaukia pakankamai kritikos ir kaltinimų, bet p. Šimonytė socialinėje medijoje vertinama palankiau ir simpatijų susilaukia daugiau, turi akivaizdų influencerių palaikymą“, – mini p. Kairienė.
[infogram id=“2b346364-2333-4aab-9892-bb162e05c026“ prefix=“QR4“ format=“interactive“ title=“Copy: Rinkimai_komunikacija_soc“]
Savo ruožtu kartu su prezidento rinkimų antruoju turu šiais metais rengiami ir Europos Parlamento rinkimai „maudosi“ pirmųjų populiarume – minimi bene dvigubai mažiau.
[infogram id="11db2ace-f0ae-4afc-afbe-52c13c6647f5" prefix="BkS" format="interactive" title="Copy: Copy: Rinkimai_komunikacija_EP_PREZ"]
Žvelgiant į kandidatuojančiųjų partijų bei visuomeninių komitetų paminėjimus čia pirmauja ir daugiausia dėmesio sulaukia matomiausios partijos, visuomeniniai komitetai rikiuojasi pabaigoje.
Paskutinėmis savaitėmis straipsniuose, susijusiuose su Europos Parlamento rinkimais, daugiausia minėti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (17,53%), Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (15,02%), Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdis ir partija „Tvarka ir teisingumas“ (10,94%) ir t.t.
Socialinėje žiniasklaidoje pasiskirstymas skiriasi, čia pirmauja Liberalų sąjūdis ir partija „Tvarka ir teisingumas“ (16,83%), o toliau rikiuojasi Darbo partija (15,53%), visuomeninis komitetas „Aušros Maldeikienės traukinys“ (15,53%).
[infogram id="55106196-28dc-4b3f-af03-ad881c66a292" prefix="ziu" format="interactive" title="Copy: Copy: Rinkimai_EP_komunikacija"]