Greita „Google Ads“ 2024-ųjų apžvalga ir „Meta Ads“ bei „ChatGPT“ naujienos

Kaip jau tapo įprasta, kiekvieno mėnesio pradžioje pristatome reikšmingiausias praėjusio mėnesio „Google“, „Metos“ ir kitas naujienas, paliečiančias internete besireklamuojančius verslus. Visgi šį kartą apžvalgą pradėsime kiek kitaip – nuo svarbiausių 2024-ųjų „Google Ads“ platformos pokyčių. Taigi, kas esminio įvyko per praėjusius metus?
2024-ųjų „Google Ads“ naujienų apžvalga
Dirbtinio intelekto (DI) technologijos buvo viena iš pernai dažniausiai aptariamų temų. Nenuostabu, mat jos palietė daugelį skaitmeninės reklamos aspektų. Ne išimtis ir „Google Ads“.
DI technologijų diegimas pagerino „Google Ads“ kampanijų optimizavimo galimybes, suteikdamas tokių pranašumų kaip:
- išmanesnės kampanijos – DI padeda tiksliau prognozuoti rezultatus ir realiuoju laiku koreguoti kainų siūlymus;
- daugiau automatizacijos – automatinis skelbimų generavimas pagal įmonės pateiktą turinį ir auditorijos analizę.
Kas iš to?
Verslai, neturintys didelių kūrybinių resursų, gali kurti efektyvesnes kampanijas, remdamiesi DI siūlomais sprendimais, kurie leidžia sumažinti išlaidas ir padidinti kampanijų veiksmingumą.
„Performance Max“ kampanijų patobulinimai
„Performance Max“, arba trumpiau „PMax“, yra tikslu pagrįstas ir DI valdomas kampanijos tipas, leidžiantis reklamuotojams pasiekti daugiau konversijų įvairiuose „Google“ reklamos kanaluose. 2024-aisiais buvo atlikta nemažai svarbių šio kampanijos tipo patobulinimų.
Kas naujo?
- Pridėtos naujos prekių ženklo apsaugos funkcijos, leidžiančios valdyti, kur rodomi skelbimai.
- Išplėstos ataskaitų galimybės, suteikiančios daugiau įžvalgų apie kanalus ir auditorijas.
- Papildytos kampanijų optimizavimo funkcijos, leidžiančios geriau nukreipti biudžetą į pelningiausius kanalus.
Kas iš to?
Šie patobulinimai leidžia dar tiksliau valdyti kampanijų rodymą ir išvengti mažai vertės turinčių parodymų, ypač tais atvejais, kai biudžetas yra ribotas.
Kūrybos įrankių patobulinimai
2024-aisiais „Google Ads“ platformoje atsiradę kūrybos sprendimai reikšmingai pakeitė kampanijų kūrimo procesą. Apžvelkime, kokie buvo svarbiausi iš jų:
- vaizdų kūrimo DI – tiesiogiai „Google Ads“ platformoje sukuria aukštos kokybės vaizdus iš tekstinių aprašymų pagal besireklamuojančiojo svetainės stilių ir spalvas;
- „Assets“ patobulinimas – automatiškai pritaiko vaizdus skirtingiems skelbimų formatams;
- dinaminis teksto pritaikymas – pritaiko antraštes ir aprašymus pagal auditorijos segmentus;
- turinio kokybės vertinimas – realiuoju laiku pateikia grįžtamąjį ryšį apie priemonės veiksmingumą.
Kas iš to?
Šie pokyčiai suteikia galimybę mažoms ir vidutinėms įmonėms lengvai ir greitai kurti profesionalius vaizdinius skelbimus be specialių dizaino žinių.
Duomenų privatumo sprendimai
Duomenų privatumas buvo dar viena ryški 2024-ųjų tema, palietusi ir „Google Ads“ platformą. Joje atlikti reikšmingi saugumo funkcijų patobulinimai, padedantys apsaugoti jautrią klientų informaciją ir kartu užtikrinti reklamos veiksmingumą.
Kas naujo?
- Patobulintas duomenų atitikimas – pažangūs algoritmai padidina klientų duomenų atitikimo tikslumą.
- Vartotojų privatumą sauganti analizė – išsamios įžvalgos, neatskleidžiant individualių naudotojų duomenų.
- Atitikties kontrolė – integruotos apsaugos priemonės, atitinkančios Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimus.
„Google Ads Data Manager“ lengvai integruojama su „Google Ads“ paskyros nustatymais, todėl įmonės gali palaikyti tikslines reklamos kampanijas, atsižvelgdamos į naudotojų privatumo nuostatas. Ši integracija apima ir „Google Tag Manager“ diegimą, užtikrinant nuoseklų duomenų rinkimą visuose rinkodaros kanaluose.
Kas iš to?
Verslams, besiremiantiems klientų duomenimis, šie atnaujinimai leidžia efektyviai naudoti pirmosios šalies duomenis ir taip užtikrinti, kad kampanijos atitiktų BDAR reikalavimus.
Vaizdo įrašų reklamos naujovės
2024-aisiais „Google Ads“ pristatė ne vieną novatorišką funkciją, keičiančią vaizdo įrašų reklamų kampanijų kūrimo ir valdymo būdus.
Kas naujo?
- DI pagrįstas vaizdo įrašų generavimas, statiškus vaizdus paverčiantis dinamišku vaizdo įrašų turiniu, automatiškai sukuriantis kelis formatus ir nuosekliai taikantis konkrečiam prekių ženklui būdingus vaizdinius elementus.
- Daugiakalbis balso generavimas, apimantis naujas kalbų parinktis, natūraliai skambančius DI balsus ir galimybę individualiai reguliuoti balso greitį bei toną.
- Patobulintos tikslinės auditorijos nustatymo parinktys, leidžiančios patikslinti auditorijos segmentus, užtikrinančios tikslią geografinę atranką ir leidžiančios atlikti optimizavimą pagal konkretų įrenginį.
- Galimybė turinio kūrėjams lengviau bendradarbiauti su prekių ženklais, naudojant interaktyvias reklamos formas, integruotas tiesiai į „YouTube Shorts“ skiltį.
Kas iš to?
Augantis trumpų vaizdo įrašų formato populiarumas („TikTok“, „Instagram Reels“, „YouTube Shorts“) daro šias funkcijas itin aktualias dėl galimybės efektyviai pasiekti tikslinę auditoriją.
Visi šie „Google Ads“ platformos atnaujinimai suteikia verslams daugiau įrankių efektyviai pasiekti auditoriją ir optimizuoti savo biudžetą. DI ir kūrybinės galimybės leidžia įgyti pranašumą tiek mažoms įmonėms, tiek didesniems prekių ženklams, kurie siekia išnaudoti kiekvieną reklamos galimybę.
Gruodžio „Meta Ads“ naujienų apžvalga
Apžvelgus svarbiausius „Google Ads“ pokyčius 2024-aisiais, metas pereiti prie „Meta Ads“. Tiesa, šioje platformoje naujienų gruodį netrūko, tad detaliau apžvelgsime svarbiausias iš jų.
„Meta Ads“ skelbimų generavimo sistemoje atsirado galimybė „paženklinti“ savo surinktus kontaktus (angl. leads), įkeliant naują klientų sąrašą.
Kaip tai veikia?
Įkėlus naują klientų sąrašą į „Meta Ads“, dabar galima priskirti šias etiketes:
- „Qualified leads“ – kontaktai, atitinkantys mūsų kvalifikacijos kriterijus;
- „Disqualified leads“ – kontaktai, kurie neatitinka mūsų kriterijų;
- „Customers“ – kontaktai, kurie jau tapo klientais.
Kas iš to?
- Tiksliau nukreipiama reklama. Naudodama etiketes, „Meta“ gali geriau suprasti verslo kontaktų sąrašą ir efektyviau taikyti reklamą tik tinkamiausiems vartotojams. Pavyzdžiui, „Qualified leads“ nukreipia reklamą į potencialiai svarbius klientus, kurie dar nėra priėmę sprendimo, o „Customers“ suteikia galimybę kurti papildomo pardavimo ar lojalumo skatinimo kampanijas.
- Geriau optimizuotos kampanijos. „Meta“ naudoja etiketes analizuodama kontaktų kokybę. Tai leidžia algoritmui tiksliau pateikti skelbimus tiems, kurie greičiausiai konvertuos.
- Efektyvi pakartotinė rinkodara (remarketingas). Skirstydami klientus pagal statusą, galime pritaikyti savo kampanijas: „Disqualified leads“ leidžia iš naujo segmentuoti ir bandyti sugrąžinti klientus tinkamai pritaikytu turiniu, o „Qualified leads“ suteikia galimybę siūlyti sprendimus, artimus potencialių klientų poreikiams.
- Geriau analizuojama auditorija. Etikečių naudojimas leidžia gauti daugiau įžvalgų apie auditorijos struktūrą ir jos sąveiką su skelbimais.
Kaip pritaikyti?
- Sąrašų segmentavimas – galime paskirstyti savo klientų sąrašus pagal šias etiketes, prieš įkeldami į „Metą“.
- Etikečių testavimas – galime stebėti, kaip skiriasi kampanijų rezultatai tarp „Qualified leads“ ir „Customers“ auditorijų.
- Rezultatų analizavimas – galime naudoti kampanijų ataskaitas, kad suprastume, kuri auditorija labiausiai atsiperka.
Rekomendacijos:
- prioritetas „Qualified leads“ – tai mūsų pagrindinė tikslinė grupė naujoms konversijoms generuoti;
- pakartotinė rinkodara su „Disqualified leads“ – išbandydami pakartotinę reklamą su kitokiu pasiūlymu, galime sudominti potencialius klientus;
- „Customers“ etiketės naudojimas – teikdami specialius pasiūlymus ar atnaujinimus, galime paskatinti papildomus pirkimus ar lojalumą.
Naujoji „Meta Ads“ funkcija leidžia geriau suprasti savo auditoriją, efektyviau valdyti reklamas ir gerinti investicijų grąžą (angl. Return on Advertising Spend, ROAS).
Nauja funkcija „Meta Ads“ kampanijoms su pardavimų tikslu
Į pardavimus orientuotoms „Meta Ads“ kampanijoms pradėtas taikyti tarpkanalinis (angl. cross-channel) konversijų optimizavimas.
Kaip tai veikia?
- Dinamiškas arba rankinis tikslinių vietų pasirinkimas. Dinamiškas pasirinkimas („Advantage destination“) – „Meta“ automatiškai nukreipia vartotoją į tinkamiausią vietą: svetainę, programėlę ar net programėlių parduotuvę, jei jis dar nėra įsidiegęs programėlės. Rankinis pasirinkimas („Manual destination“) – reklamuotojas pats pasirenka pagrindinę ir antrinę tikslines vietas, pvz., svetainę arba programėlę.
- Vienoda kampanijų struktūra. Dabar nereikia kurti atskirų kampanijų skelbimų, siekiant nukreipti į svetainę ir programėlę. Tai leidžia efektyviau valdyti biudžetą ir sumažinti valdymo sudėtingumą.
- Optimizuotos konversijos. Visi konversijos veiksmai (nesvarbu, jie atliekami svetainėje ar programėlėje) skaičiuojami kaip optimizuoti įvykiai.
Kas iš to?
- Efektyvesnis biudžeto paskirstymas. Vienoje kampanijoje galima nukreipti vartotojus į skirtingas vietas, optimizuojant pagal jų elgseną ir potencialią konversijos vietą.
- Didesnė tikslinė auditorija. Ši funkcija leidžia pasiekti tiek svetainės lankytojus, tiek programėlių naudotojus, taip išplečiant galimybes skatinti vartotoją konvertuoti.
- Supaprastinta kampanijų valdymo struktūra. Vienoda sistema sumažina reklamos paskyrų sudėtingumą ir leidžia greičiau reaguoti į rinkos pokyčius.
- Tikslesnis nukreipimas. „Advantage destination“ funkcija leidžia „Metai“ automatiškai pritaikyti nukreipimą pagal vartotojų elgesį, o tai didina konversijų tikimybę.
- Lankstumas testuojant. Galimybė lyginti rankinį ir automatinį tikslų pasirinkimą padeda nustatyti, kuris variantas užtikrina geresnį CPA (angl. Cost Per Action) ir didesnį konversijų kiekį.
Praktinis pavyzdys: e. komercijos verslas, turintis svetainę ir mobiliąją programėlę, gali naudoti šią funkciją, siekdamas efektyviau nukreipti vartotojus į tinkamą vietą. Jei vartotojas dar nėra įsidiegęs programėlės, jis automatiškai nukreipiamas į programėlių parduotuvę. Jei programėlė jau įdiegta – į programėlę, o ne į svetainę. Tai didina konversijų apimtį ir gerina vartotojų patirtį.
Nauja metrika „Meta Ads“ ataskaitose
Į „Meta Ads“ ataskaitas įtrauktas naujas stulpelis „Views“, suteiksiantis verslui daugiau įžvalgų.
Šis rodiklis parodo, kiek kartų skelbimai buvo peržiūrėti ekrane, įskaitant pakartotines peržiūras. Pavyzdžiui, jei vartotojas pirmiausia peržiūrėjo skelbimą, tada nuslinko žemyn ir grįžo atgal, „Views“ rodiklis užregistruos dvi peržiūras.
O „Impressions“ rodo tik vieną parodymą, nesvarbu, kiek kartų vartotojas grįžo prie to paties skelbimo. Tai daro „Views“ metriką potencialiai didesnę nei „Impressions“.
Kas iš to?
- Didesnis duomenų detalumas. Šis rodiklis leidžia geriau suprasti, kaip vartotojai sąveikauja su verslo skelbimais. Pakartotinės peržiūros gali rodyti didesnį susidomėjimą ar įsitraukimą.
- Tikslesnė kampanijų analizė. „Views“ suteikia galimybę stebėti, kiek kartų vartotojai grįžta prie skelbimų. Tai gali būti naudinga vertinant turinio patrauklumą.
- Strategijos tobulinimas. Jei „Views“ rodiklis yra aukštas, tai gali reikšti, kad turinys traukia dėmesį. Tai leidžia verslui optimizuoti turinį, kuris generuoja daugiau grįžtančių peržiūrų.
- Konkurencinis pranašumas. Verslai, kurie pasinaudos šiuo nauju metrikos tipu, galės geriau suprasti savo auditoriją ir kurti efektyvesnes reklamos kampanijas.
Praktinis pavyzdys: turint reklaminį vaizdo įrašą, kurį vartotojai peržiūri kelis kartus, „Views“ rodiklis leis tiksliau įvertinti įsitraukimo lygį ir potencialią skelbimo sėkmę. Tai ypač svarbu prekių ženklams, siekiantiems kurti patrauklų vaizdinį turinį.
O kas naujo gruodį paieškos srityje?
Palyginti neseniai, spalio mėnesio naujienų apžvalgoje, kalbėjome apie naujai atsiradusią paieškos funkciją mokamoje „ChatGPT“ versijoje. Gruodį sulaukėme dar vienos su šia funkcija susijusios naujienos.
Trumpai drūtai: „OpenAI“ paskelbė, kad nuo gruodžio 16 d. „ChatGPT“ paieškos funkcija tapo prieinama visiems nemokamos versijos naudotojams visame pasaulyje.
Norintiems daugiau detalių: anksčiau ši funkcija buvo prieinama tik mokamos versijos naudotojams. Tačiau dabar ja gali naudotis visi prie „ChatGPT“ prisijungę vartotojai tiek kompiuteriuose, tiek mobiliuosiuose įrenginiuose.
Kas iš to?
„ChatGPT“ paieškos funkcijos išplėtimas gali padidinti srautą iš šios platformos, nes tokia paslauga naudosis vis daugiau vartotojų. Nors „ChatGPT“ paieška artimiausiu metu nepakeis „Google“ dominavimo rinkoje, augantis jos naudojimas gali lemti, kad netrukus ji užims apie 1% paieškos rinkos dalies.
Kaip metų pradžiai – įžvalgų išties apstu. Akivaizdu, kad skaitmeninės rinkodaros pasaulis nuolat žengia į priekį, o tai, ar sėkmingai žengsime kartu su juo, priklauso tik nuo mūsų pačių. Taigi, 2025-aisiais palinkėkime sau drąsiai imtis pokyčių ir nuosekliai siekti išsikeltų tikslų.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai