Reputacijos švytuoklė: tyrėjų akiratyje šalies įmonių ir organizacijų reputacija

Kaip didžiųjų šalies įmonių ir viešojo sektoriaus organizacijų reputacija pasikeitė per metus? Su kokiais iššūkiais šiuo metu jos susiduria? Kokios aktualijos veikia jų darbotvarkę: tebesitęsiantis karas Ukrainoje, rinkiminis ciklas Lietuvoje, o gal JAV prezidento rinkimai, tiekimo ir pardavimo rinkų pokyčiai, svyruojančios pasaulio ekonomikos prognozės, dirbtinio intelekto kelionė į organizacijų kasdienybę ar visuomenės poliarizacija?
„Šiuos ir daugiau klausimų šiuo metu pradeda vertinti nepriklausomų šalies ekspertų grupė – sprendimus priimantys asmenys, nuomonės lyderiai bei visuomenė : devintą kartą startavo Lietuvos reputacijos indekso tyrimas“, – teigia Rūta Gaudiešienė, bendrovės „Civitta“ partnerė, rinkodaros ir rinkos tyrimų ekspertė.
Pasak jos, reputacija – ilgalaikis įmonių ir organizacijų „projektas“, kad jis būtų sėkmingas, tai yra, reputacija būtų gera, reikia ilgai ir nuosekliai dirbti.
„O susigadinti reputacijai kartais užtenka vieno žodžio ar veiksmo, netinkamos reakcijų sekos į tai, kas visuomenei aktualu, ką skauda, kas rūpi. Kiekvienais metais iškyla naujų temų, kurios veikia įmonių ir organizacijų dienotvarkę. Tai, kaip šios reaguoja, kokią poziciją išreiškia, kokių veiksmų imasi šių įvykių kontekste taip pat formuoja Reputacijos indekso tyrimo žemėlapį. Pamatysime, kas šiemet turės daugiausia įtakos, kokių naujų poslinkių bus įvykę“, – sako R. Gaudiešienė.
Praėjusių, 2023 metų, tyrimas parodė, kad įmonėms ir organizacijoms teko traukti „naujus ginklus“, mat pasikeitusios gyventojų nuotaikos dėl nuolatinės informacijos apie karą, galimą recesiją ir politinius skandalus keitė ir akcentus, pagal kuriuos visuomenė vertina įmones bei organizacijas.
„Tarkim, paties fakto, ar įmonė remia Ukrainą aktualumas menko, tačiau pagalba Ukrainai darė įtaką reputacijai per skaidrumo, pačios organizacijos finansinio stiprumo bei įtakos Lietuvos gerovei prizmę: ar tu esi sąžiningas Lietuvai, ką duodi savo šaliai, o gal susidedi su priešais“, – primena R. Gaudiešienė.
Šiemetinio Lietuvos Reputacijos indekso tyrimo rezultatai bus pristatyti balandį. Į verslo reputacijos tyrimą šiemet įtraukta 54 Lietuvos įmonės ir 15 viešojo sektoriaus organizacijų.
VŽ primena, kad geriausios reputacijos titulą pernai jau aštuntus metus iš eilės pelnė „Thermo Fisher Scientific“, o, visuomenės nuomone, lyderis yra vaistinių tinklas „Camelia“. Tarp geriausią reputaciją turinčių viešojo sektoriaus įstaigų – investicijų plėtros agentūra „Investuok Lietuvoje“.
Didžiausią teigiamos reputacijos šuolį per metus fiksavo telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“.
Savo reputaciją per 2023-uosius taip pat pagerino vaistinės, IT ir telekomunikacijų bendrovės, o didžiausią nuopolį fiksavo iš Rusijos vis tebežadantys pasitraukti „Vičiūnai“.
Verslo ir viešojo sektoriaus Reputacijos indekso tyrimą atlieka konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovė „Civitta“, kartu su komunikacijos agentūra „Fabula Rud Pedersen Group“, Lietuvos marketingo asociacija LiMA, savanoriška, nepriklausoma didžiausių ir aktyviausių Lietuvos ekonomikos investuotojų verslo asociacija Investuotojų forumu, Lietuvos startuolių asociacija „Unicorns Lithuania“ ir duomenų analizės kompanija „Repsense“.