Dėl „Bitės“ reklamos – „Telia“ skundas Vartotojų teisių apsaugos tarnybai

„Bitė Lietuva“ kampaniją apie 5G ryšio spartą pradėjo vasario pradžioje socialiniuose tinkluose, besiremdama Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis.
Giedrė Kaminskaitė-Salters, „Telia Lietuvos“ vadovė, išplatintame pranešime teigia, kad „Bitė“ manipuliuoja Ryšių reguliavimo tarnybos skelbiamais duomenims ir nuslepia nuo vartotojų esminę informaciją, tokiu būdu sudarydama jiems klaidingą įspūdį apie tariamą 5G ryšio greitaveikos pranašumą.
„Konkurencija yra sveikintinas dalykas, tačiau tik tada, kai priešininkai elgiasi garbingai. Investavome į Lietuvos naujos kartos ryšį virš 100 mln. Eur, tad jaučiame pareigą kovoti su rinkos dalyvių gudravimais ir technologijas pateikti kuo suprantamiau. Stengiamės, kad vartotojai gerai suvoktų 5G spartą, aprėptį bei kitus parametrus ir nepatektų į apgaulingą situaciją,“, – teigia G. Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius aiškina, kad penktos kartos tinklas yra kompleksiška ir nevienalytė technologija, kurią sudaro kelios skirtingiems scenarijams skirtos dažnių juostos. Dėl šios priežasties, kalbant apie 5G, neteisinga viską suplakti į vieną „katilą“. Per daug nesileidžiant į technines subtilybes, 5G galime suskirstyti į „Greitą 5G“ ir „Platų 5G“.
Pasak jo, pirmasis yra kur kas spartesnis ir skirtas miestams, kur nedidelėje teritorijoje reikia užtikrinti maksimalų greitį dideliam skaičiui vartotojų, kai antrasis kur kas geriau padengia didelius teritorijos plotus ir dažniau sutinkamas atokesniuose regionuose, kur aprėptis yra svarbesnė už spartą.
A. Šemeškevičiaus teigimu, po vienu 5G pavadinimu besislepiančios skirtingų savybių dažnių juostos kuria savotišką pilkąją zoną, kuri sudaro sąlygas vartotojų klaidinimui. Nenaudojantys „Plačiojo 5G“ arba jo smarkiai neišvystę operatoriai gali nepagrįstai girtis vidutiniu 5G greičiu savo tinkle, bandydami visuomenei sudaryti klaidingą įspūdį, kad jų 5G yra greitesnis už kitus, manipuliuodami RRT matavimais.
Pavyzdžiui, Vilniaus mieste naudojant „Greitojo 5G“ dažnių juostą „Telia“ tinkle buvo pasiektas 386,1 megabitų per sekundę (Mb/s) atsisiuntimo greitis, kai „Bitės“ tinkle jis siekė tik 304 Mb/s. Tačiau Rietavo rajone kur prisijungus prie „Telia“ teikiamo „Plačiojo 5G“ buvo užfiksuota 154,7 Mb/s atsisiuntimo sparta, „Bitės“ grafoje yra apskritas nulis, nes operatorius čia paprasčiausiai neturi 5G stočių. Pagal tuos pačius matavimus „Telia“ 5G yra greitesnis ne tik Vilniuje, bet ir Kaune bei Klaipėoje – trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose, skaičiuoja „Telia“.
„Užuot ieškojusi būdų 5G pasiūlyti regionų gyventojams, „Bitė“ reklamuoja „ištrauktus iš konteksto“ skaičius. Šiose lenktynėse pralaimi vartotojas, kuriam klaidingai sudaromas įspūdis, jog bet kuriame Lietuvos kampelyje jis galės pasiekti didesnį 5G greitį pasirinkęs „Bitės“ 5G“, – teigia A. Šemeškevičius.
Jis priduria, kad 5G kokybė matuojama ne vien megabitais per sekundę – svarbu įvertinti dažnai nutylimą kitą statistikos skyrių – aprėptį. Pernai „Bitės“ 5G aprėpė mažiau, nei 5% Lietuvos teritorijos, „Tele2“ padengtis siekė 5–10%, o „Telia“ – net 80–85% rodikliu, kuris šiemet dar pakilo iki 99%.
Turi savo tiesą
Jaunius Špakauskas, „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas, stebisi, kad tenka konkurentui įrodinėti, kad vanduo yra šlapias, o ugnis – karšta, mat nepriklausomos ir gerbiamos valstybės institucijos, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT), viešai skelbiami matavimai keliuose ir miestuose rodo, kad „Bitės“ 5G – greičiausias Lietuvoje.
„RRT darė visų ryšio tiekėjų 5G greičio matavimus ir viešai paskelbė, kad „Bitės“ 5G ryšio gavimas siekia 275,6 Mb/s greitį ir yra didžiausias šalyje. Be to, „Bitės” 5G jau gali naudotis beveik 2 mln. Lietuvos gyventojų. Tačiau savo klientams pasirinkome kalbėti ne apie pastarąją statistiką, o nusprendėme kalbėti būtent apie greitį. Tas tarsi ir elementaru, nes 5G yra būtent greito interneto technologija. Ne lėto ir plataus“, – poziciją grindžia J. Špakauskas.
Greito 5G srityje esame lyderiai, tą ir sakome garsiai, pagarbiai ir su pasitikėjimu. , teigia jis.
„Bitės“ 5G – greičiausias Lietuvoje“ kampanija“ siekiame pranešti ir apie 100 mln. Eur siekiančias „Bitės“ investicijas į naujos kartos tinklą, turimų tinklų modernizavimą ir paslaugų kokybės gerinimą“, – priduria J. Špakauskas.
Ne pirmas ginčas
VŽ rašė, itin konkurencingame telekomunikacijų segmente situacija kaista – į paskutinėmis praėjusių metų dienomis nuskambėjusią žinią, kad UAB „Bitė Lietuva“ nuo vasario pradžios pakels kai kurių paslaugų kainas esamiems klientams, savo naujausioje reklamoje sureagavo ir „Tele2“.
„Tele2“ startavo su reklamine žinute: „Tavo operatorius vėl kelia kainas? Pereik į „Tele2“ – pažadame puikius pasiūlymus“.