Įtakingiausi verslo lyderiai ir nauji veidai

    Publikuota: 2023-03-23
    VŽ koliažas.
    svg svg
    VŽ koliažas.

    Nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet staigmena – šalia garsių ekonomistų Nerijaus Mačiulio, Žygimanto Maurico, Mariaus Dubnikovo, į dešimtuką pateko ir Arnoldas Lukošius, „Tele2“ veidas ir ekspertas, rodo „Kantar“ sudarytas Verslo nuomonės lyderių įtakos indeksas.

    TOP 10 atsirado ir dar keli nauji veidai – pastaruosius metus itin aktyviai komunikavęs Dainius Dundulis, „Norfos“ vadovas, Dalius Gedvilas, Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas ir Gabrielė Šerėnienė, neseniai pasitraukusi iš prekybos tinklo „Rimi“.

    Įtakos indeksas matuojamas įvertinus asmens žinomumą, gyventojų palankumą jam ir pasisakymų žiniasklaidoje skaičių, ištyrus 20 pernai dažniausiai cituotų verslo sektorių atstovų.

    TOP 20 šįkart yra šeši ekonomistai, septyni asociacijų atstovai, penki mažmeninės prekybos, vienas telekomunikacijų atstovas. 

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Aukščiausią šuolį per metus padarė Gediminas Šimkus, Lietuvos banko valdybos pirmininkas, Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas ir ekonomistas Aleksandras Izgorodinas, savo potencialios įtakos indeksą padidinę maždaug po tris kartus ir pakilę keliomis pozicijomis aukštyn.

    Netikėtumu šiemet tapo taip aukštai šoktelėjęs A. Lukošius, jis atsidūrė septintas sąraše, greta G. Šimkaus ir T. Povilausko, teigia tyrėjai.

    „Per penkerius metus, kiek gyvuoja „Kantar“ Įtakos indeksas, A. Lukošius pirmą sykį įveikė ribą gyventojų apklausoje, kadangi joje tiriame dvidešimtuką aktyviausių kalbėtojų. O aukštą rodiklį gyventojų žinomumo apklausoje galėjo lemti ir šio eksperto aktyvus figūravimas reklamoje. Vien TV, mūsų reklamos monitoringo duomenimis, pernai jis buvo parodytas per 2.600 kartų, be to, žinomumo bagažo jis gali turėti dar nuo „Fojė“ bei „Eurovizijos“ laikų“, – išplatintame pranešime teigia Deividas Butkus, „Kantar“ Reputacijos matavimo medijose vadovas.

    [infogram id="62d6832b-fe1a-4d77-bb43-92f6e1684d2d" prefix="EQQ" format="interactive" title="Įtakos indeksas"]

    Aktyvumas ne visada garantuoja žinomumą

    Analizuojant žinomumo kriterijų, kuris kartu su palankumu bei komunikacijos apimtimis sudaro įtakos indeksą, A. Lukošiui tenka itin aukšta antra vieta, iškart po N. Mačiulio, „Swedbank“ Lietuvoje vyriausiojo ekonomisto. Pastarąjį žino daugiausia apklaustųjų – 7 iš 10 gyventojų. 

    Taip pat žinomumo TOP 20 naujai atsirado D. Dundulis. Jį žino daugiau nei kas trečias šalies gyventojas. 

    Kas dešimtas žino V. Janulevičių, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentą, A. Romanovskį, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentą bei jau minėtą T. Povilauską. 

    Kitus nuomonės lyderius žino po keletą procentų apklaustųjų. Tiesa, dešimtadalis apklaustųjų nežinojo nei vieno Nuomonės lyderių TOP20 esančio eksperto.

    „N. Mačiulis, Ž. Mauricas – žinomumo sąraše laikosi stabiliai, juos žino didžioji dalis Lietuvos. Kas trečias apklaustasis žino D. Dundulį ir M. Dubnikovą. Ketvirtadalis – I. G. Pikčienę, E. Šiškauskienę, I. Ruginienę, G. Šimkų. Įdomu, jog G. Šimkus pagal aktyvumą pernai buvo pirmas, pastaraisiais metais žiniasklaidoje komunikuoja rekordiškai daug – per metus kone 1.500 pasisakymų – ir vis dėlto žinomumas nesiekia penktadalio, gerokai mažiau nei bankų ekonomistų“, – pastebi ekspertas.

    Pastebima, kad matuojant palankumą visuomenėje, neretai geriausiai žinomi asmenys palankumo sulaukia mažiau nei esantys Nuomonės lyderių sąrašo apačioje.

    „Įtakos indeksą sudarantys kriterijai – pasisakymų apimtis, žinomumas ir palankumas, sudaro rinkodaros terminais kalbant, piltuvėlį: reguliariai publikuojami verslo nuomonės lyderių pasisakymai pasiekia tam tikrą dalį auditorijos. Tuomet dalis auditorijos juos perskaito, išgirsta – ir ilgainiui susiformuoja žinomumas, o dar mažesnę dalį komunikuojama žinia įtikina. Be to, ekonomistai, mažmenos atstovai, ne visada yra gerų žinių pranašai, ypač kai tenka kalbėti apie infliaciją, karo pasekmes, pandemiją, augančias kainas ir pan., tai gali turėti įtakos palankumui mažėti. Be to, ir verslo tema, kurią mes tiriame, domina ne visus gyventojus“, – sakė „Kantar“ ekspertas.

    Vis dėlto, šio tyrimo duomenimis, mažmeninės prekybos tinklų atstovai šiemet vertinti visuomenėje gana palankiai ir sulaukė daugiau teigiamų visuomenės atsiliepimų nei, pavyzdžiui, bankininkai, ekonomistai ar asociacijų atstovai. 

    Kaip išmatuoti charizmą

    Pasak D. Butkaus, be tiriamų kriterijų yra elementas, kurio taip lengvai neišmatuosi – kalbėtojo charizma.

    „Tope turime kalbėtojų, kurie pasisako per metus daugiau kaip tūkstantį kartų, tačiau jų žinomumas šiemet vos viršija dešimtadalį, o žinutės įtikina – dar perpus mažesnį skaičių. Tad renkantis komunikuojančius ekspertus būtina atsižvelgti ne tik į profesinį srities išmanymą, bet ir tam tikrą simpatijos faktorių, gebėjimą pasakoti įtaigiai ir įdomiai“, – reziumavo „Kantar“ Reputacijos matavimo medijose vadovas.

    „Kantar“ Įtakos indeksas šiemet sudarytas penktą kartą. Jis apjungia tris rodiklius: asmens komunikacijos aktyvumą (pasisakymų skaičių žiniasklaidoje), žinomumą visuomenėje ir gyventojų palankumą jam. 

    Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos, prekybos ir pramogų centrų bei degalinių sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 43 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademiniam sluoksniui.

    Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę netraukiamos. Analizuojami pranešimai publikuoti daugiau nei 230 didžiausią auditoriją pasiekiančių spaudos, interneto, radijo ir TV šaltiniuose 2022 metais.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    „Sorbum Group“ pirmą kartą į Baltijos šalis parveža 2 prestižinius apdovanojimus

    Tryliktąjį kartą organizuojamuose kasmetiniuose „POPAI D-A-CH Award“ rinkimuose Vokietijoje buvo išrinkti...

    Rinkodara
    16:08
    „PR Impact Awards 2023“ geriausios metų agentūros titulas keliauja „Fabulai“

    Birželio 9 d. dešimtą kartą vykusio, jubiliejinio „PR Impact Awards 2023“ renginio metu paskelbti geriausių...

    Rinkodara
    2023.06.09
    „Metų komunikatoriaus“ laurai – „Iki Lietuva“ atstovei 1

    Penktadienį geriausių komunikacijos projektų konkurso baigiamajame „PR Impact Awards 2023“ renginyje...

    Rinkodara
    2023.06.09
    V. Čmilytė-Nielsen: vykstant LRT generalinio direktoriaus rinkimams koreguoti įstatymą poreikio nematau

    Viktorija Čmilytė-Nielsen, Seimo pirmininkė, sako nematanti poreikio vykstant LRT generalinio direktoriaus...

    Žiniasklaida
    2023.06.09
    Didžiosios komunikacijos agentūros: dar vieni stiprūs ir rekordiniai metai Premium

    2022-ieji didžiausioms komunikacijoms agentūroms buvo dosnūs: nepaisant karo ir infliacijos padiktuotų...

    Rinkodara
    2023.06.09
    Butikinės agentūros: jokios recesijos, aukso amžius tęsiasi Premium

    2022-aisiais sėkmingus metus skaičiuoja ne tik didžiosios komunikacijos agentūros, bet ir kaip grybai po...

    Rinkodara
    2023.06.09
    Siūloma etiketėse nurodyti dabar po privačiais ženklais besislepiančius gamintojus

    Seime skinasi kelią iniciatyva gamintojus, kurie slepiami naudojant privačius prekybininkų ženklus, nuo 2024...

    Prekyba
    2023.06.08
    „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: esame profesionalūs kritikai, tačiau motyvuoja ne botago principas (II dalis) Premium

    Apie įmonių darbo aplinką, žmonių motyvaciją, apie tai, kaip mūsų lietuviškoje kultūroje vis dar trūksta...

    Rinkodara
    2023.06.08
    V. Juozapaitis: pokyčius LRT vadovo rinkimuose turi inicijuoti taryba

    Seimo Kultūros komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis sako, kad stringant nacionalinio transliuotojo...

    Žiniasklaida
    2023.06.07
    Susierzinęs vartotojas: ieško akcijų, net kai baigiasi pienas pusryčiams Premium 3

    Drastiškai parduotuvių lentynose augančios kainos, karo ir ekonomikos recesijos nuotaikos gerokai pakoregavo...

    Prekyba
    2023.06.06
    LRT vėl nepavyko išrinkti generalinio direktoriaus 1

    LRT taryba informavo, kad naujo nacionalinio transliuotojo vadovo išrinkti nepavyko, nes abu kandidatai...

    Rinkodara
    2023.06.06
    Komunikacijos agentūra „Agency 1323“ keičia pavadinimą 1

    Iki šiol „Agency 1323“ vardu veikusi komunikacijos agentūra keičia pavadinimą ir prekių ženklo identitetą į...

    Rinkodara
    2023.06.06
    „ChatGPT“ e. prekyboje: pranašumas ar žaidimas pilkojoje zonoje Premium 1

    Praėjusią savaitę e. platforma „Varlė.lt“ prie populiariausių prekių pradėjo skelbti ne tik įprastus...

    Rinkodara
    2023.06.05
    Karas pakeitė požiūrį: kitų gerovei neaukoja tik trečdalis Lietuvos 1

    Lietuvos žmonių poreikis prisidėti prie kitų žmonių gerovės pastaraisiais metais labai pasikeitė. Tyrimo...

    Rinkodara
    2023.06.04
    „IAB Europe“: tarp Baltijos šalių skaitmeninės reklamos biudžetai didžiausi Lietuvoje

    Nepaisant ekonominio ir politinio nestabilumo, skaitmeninės reklamos išlaidos Europoje išaugo 9,8% iki 86...

    Rinkodara
    2023.06.04
    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    E. prekyba: didžiausios apsipirkimo kliūtys ir lyderiaujantys prekių ženklai Premium

    Pandemija neišmokė lietuvių pirkti maisto internetu – daugiau nei pusė šalies gyventojų maisto internetu...

    Prekyba
    2023.06.02
    „Lidl Plus“ lojalumo programa – su naujais partneriais 2

    Nuo šiol „Lidl Plus“ lojalumo programėlėje klientai ras ne tik specialius pasiūlymus ir nuolaidų kuponus...

    Rinkodara
    2023.06.02
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01

    Verslo žinių pasiūlymai