Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose metų agentūros titulas – Lietuvos bendrovei

Šiemet apdovanojimų organizatoriai sulaukė daugiau nei 200 paraiškų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos, o 20 narių tarptautinė žiuri išrinko 18 kategorijų nugalėtojus.
Komunikacijos agentūra „Autoriai“ pelnė du apdovanojimus – auksą COVID-19 kategorijoje už rezonansą visuomenėje sulaukusią kampaniją „Ar pažįsti Joną?“, kurią įgyvendino kartu su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir Lietuvos statistikos departamentu, taip pat trečiąją vietą integruotos komunikacijos kategorijoje už kampaniją „Atverk pasaulį klausimais“ (klientas – Vilniaus universitetas).

Trečias agentūros „Autoriai“ darbas – kartu su „Cgates“ sukurta kampanija „Laisvi žiūrėti ką nori“ – pateko į trumpąjį finalistų sąrašą Pasakojimo („story telling“) kategorijoje.
Trečias kartas
Kaip išplatintame pranešime pažymi Giedrė Ona Šileikytė, kūrybos strategė ir „Autoriai“ įkūrėja, visada naudinga pasitikrinti savo kūrybines idėjas ir jų realizavimą tarptautiniame konkurse, kaip pasaulinę patirtį turintys kolegos įvertins tuos darbus, kurie Lietuvoje kartais būna priimami nevienareikšmiškai.
Komunikacijos agentūra „Autoriai“ Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose Lietuvos Metų agentūra tapo trečius metus – iki tol ji geriausia pripažinta 2018 m., ir 2020 m. (atitinkamai už kampanijas „Čia tik lėlė“ ir „Mirštu, kaip noriu gyventi“).
Savo ruožtu Latvijos MEtų agentūra tapo „Deep White“, ji laimėjo ir „Grand Prix“.
Nuvilnijo per Lietuvą
Pasak SAM atstovų, kampanija „Ar pažįsti Joną?“ sulaukė begalės įvairiausių reakcijų – vieni ja žavėjosi besąlygiškai, kiti – kritikavo, tačiau abejingų neliko.
„Deja, ši pandemija ne vienai šeimai ar giminei tapo skaudžia tragedija, netekus artimųjų. Ir net jeigu neteko pajusti praradimo skausmo, kiekvienam iš mūsų buvo užduotas labai asmeniškas klausimas, kurio ignoruoti, praleisti pro ausis buvo tiesiog neįmanoma. Visgi, ne mažiau svarbi lydinčioji žinia – mes turime vakcinų, kurios gali išgelbėti gyvybę, kad daugiau nepraprastume nė vieno Jono, Elenos, Antano, Onos ar Janinos. Tikime, kad vakcinos jau apsaugojo tūkstančius žmonių nuo COVID-19 ligos, sunkių jos formų, hospitalizacijos ar net mirties. O šios kampanijos komunikacinė žinutė ir toliau išlieka aktuali ir labai stipri, nes ji yra apie apsaugą tų, kuriuos mylime, o ne apie statistiką“, – sako SAM Spaudos tarnybos patarėja Neringa Mikėnaitė.
Su apdovanojimais
Su aukščiausiais įvertinimais grįžo ir kitos Lietuvos agentūros.
Komunikacijos bendrovė „Adverum“ pelnė auksą ir sidabrą „Mi:t&Links. Baltic Communication Awards 2022“. Dviejose kategorijose: aukso – B2B komunikacijoje ir sidabro – koorporatyvinėje komunikacijoje pergales pelnė bendrovės sukurta ir kartu su klientu pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ įgyvendinta „Ateities pakuotės klubo“ idėja.
„Ši iniciatyva skatina ir, tikime, įkvepia Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti tvarias pakuotes. Kartu su klientu buvome pirmieji, kurie įgyvendino tokio masto į verslą nukreiptą komunikacijos kampaniją. Iki šiol dauguma pakuočių tvarkytojų kampanijų buvo nukreiptos į gyventojus ir jų mokėjimą ar norą rūšiuoti buitines atliekas. Tuo metu mes 2021 m. skyrėme ekspertinei, į verslo auditorijas nukreiptai komunikacijai “, - sako Ieva Naujalytė, „Adverum“ vyr. partnerė.
„Gamtos ateitis“ ir „Adverum“ 2021 m. įkurtas „Ateities pakuotės klubas“ šiuo metu jau vienija 33 įmonės – tarp jų tokie prekės ženklai kaip „Lidl“, „Orkla Food Lietuva“, „Augma“, „Oho“, „Nematekas“, „Volfas Engelman“ ir kt. Klubo nariai, stodami į jį, įsipareigoja savo gamyboje naudoti tvarias pakuotes, o taip pat tampa idėjos ambasadoriais, dalijasi savo praktika ir patirtimi su visuomene ir žiniasklaida.
Su apdovanojimais grįžo ir „Bosanova“. Jos „Swedbank“ darytos kelios kampanijos laimėjo bronzą ir auksą skirtingose kategorijose.
Auksą pelnė ir „Publicum“ kampanija, kurta „Iki“ prekybos tinklui. Su auksiniu apdovanojimu grįžo ir „INK agency“ už kampaniją „Open Spotlight“.
Trečią vietą pelnė ir „Idea Prima“ kompanija, kurta „Elektrum“. Taip pat – „co:agency“ su „Bitė Lietuva“ projektu.