Kaip keitėsi Baltijos šalių vartotojų elgsena per karantiną

Publikuota: 2020-12-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kiek pirmojo karantino metu Lietuvos gyventojų ėmė gyventi sveikiau, tiek pat nukrypo ir į priešingą pusę, rodo „Nielsen“ tyrimas.

Bendrovės atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, po 16% Lietuvos gyventojų pažymėjo, kad karantino metu jie ėmė gyventi sveikiau, arba atvirkščiai – kaip tik mažiau sveikai.

Didžiausia, arba 68% dalis patikino, kad įvedus karantiną jų gyvensena nesikeitė.

„Būtų mažai tikėtina, kad didžioji dalis vartotojų akies mirksniu pakeistų savo įpročius ir gyvenimo būdą, kuris susiformavo ne per vienerius metus. Du iš trijų šalies gyventojų gyvenimo būdo nekeitė ir tai nėra tik Lietuvos specifika. Latvijoje tokių žmonių taip pat buvo 68%, Estijoje – 67%“, – kalba Ilona Lepp, „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

nuotrauka::1

Pasak tyrėjų, gyvenimo būdas net ir tokiomis ekstremaliomis sąlygomis išlieka stabilus, o kraštutiniai svyravimai, tikėtina, nusako tam tikrą nerimą patiriančios visuomenės apimtį.

„Čia dalis gyventojų ima skirti daugiau dėmesio savo sveikatai ir stiprinti ją, o kita dalis kaip tik save intensyviai lepina: ne pačiu sveikiausiu maistu ar gyvenimo būdu“, – išplatintame pranešime teigia I. Lepp.

Latvijoje pavasarį sveikesnis gyvenimo būdas, kaip ir Lietuvoje, sudomino 16% gyventojų, o vadeles atleido 15%.

Šiuo klausimu labiausiai išsiskyrė Estija, kurioje sveikiau gyventi pradėjo 21% žmonių, o mažiau sveikai – mažiausiai tarp Baltijos šalių, arba 12%.

Maisto kultas

I. Lepp pažymi, jog visose Baltijos šalyse sveikesnio gyvenimo pokyčius daugiausiai respondentų siejo būtent su maistu.

„Daugiau šviežio, namuose pasigaminto maisto pirmo karantino metu ėmė valgyti 72% tų Lietuvos gyventojų, kuriuos pirmasis karantinas paskatino gyventi sveikiau. Estijoje tarp ėmusių gyventi sveikiau tokių buvo 67%, Latvijoje – 59%“, – lygina I. Lepp.

Kas antras šiai grupei priklausantis respondentas pasidžiaugė, kad karantino metu išsimiegojo, o gryname ore praleido daugiau laiko, be to, gėrė daugiau vandens.

Į sportą pirmojo karantino metu labiausiai susikoncentravo Latvijos gyventojai (56% tarp pradėjusių gyventi sveikiau, aplenkę ir Lietuvą (38%), ir Estiją (23%).

Pasak I. Lepp, panašias tendencijas, tikėtina, matysime ir šio karantino metu.

„Esame pakankamai atsparūs gyvenimo būdo pokyčiams. Be to, šįkart nebėra netikėtumo ir nežinomybės efekto, be to, visi daugiau ar mažiau prisitaikėme gyventi laikydamiesi naujų žaidimo taisyklių“, – svarsto I. Lepp.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku