Epidemija koreguoja šiųmetes reklamos rinkos prognozes

Labiausiai pernai augo išlaidos vidaus reklamai (18,2%), internetui (9,5%) ir radijui (7,6%).
VŽ rašė, kad gerokai sparčiau augo Lietuvos verslų reklamos investicijos „Google“ paieškoje, „Facebook“, „Youtube“. Čia Lietuvos bendrovės pernai skyrė dar maždaug 61 mln. Eur, o ši eilutė augo net bemaž 80%.
Šiuos skaičius tyrimų bendrovė pateikia atlikusi apklausą didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos užsakovų, žiniasklaidos priemonių savininkus ir vadovus.
Situacija pasikeitė kardinaliai
„Reklamos ekspertai dar vasario pabaigoje – kovo pradžioje prognozavo, kad šiais metais reklamos rinka turėtų augti apie 4%, o dabar jau baiminamasi didesnės ekonomikos recesijos nei per 2008 m. ekonominę krizę. Deja, bet reklamos rinką tai paveiktų atitinkamai, o kai kurių kanalų reklamos pajamos gali trauktis ir iki 60%“, – liūdno scenarijaus neatmeta Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.
Pasak jos, mažėjimą gali lemti ir tai, kad didžioji dalis prekybos tinklų ir vaistinių reklamos iki šiol buvo akcijos, kurios socialinės izoliacijos periodu yra neskatintinos.
Interneto žaidėjams lengviau
„Interneto reklamos žaidėjai, tikėtina, šią pandemiją išgyvens lengviau, mat šiuo metu ženkliai mažėjantys užsakymų kiekiai labiau paliečia tradicines medijas. O kaip rodo „KantarMertix“ įrankis, kuriuo gauname interneto kanalų monitoringo duomenis, fiksuoja, kad interneto reklamos kiekiai per pastarąsias dvi savaites kaip tik išaugo net 35%“, – skaičiuoja G. Juronienė.
Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais, „Kantar“ skaičiuoja, kad 2019 m. bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo būti apie 110 mln. Eur.
„Interneto reklamos kanalai pernai augo įspūdingai – daugiau nei dukart padidėjo išlaidos mobiliajai reklamai ir „Facebook“, dvigubai paaugo ir investicijos „Google“ paieškos sistemose bei „Youtube“ kanale. Kiti reklamos kanalai, nors ir nišiniai, taip pat augo dvigubai, o bendras interneto kanalų reklamos augimas pernai, palyginti su 2018 m., buvo 62%“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.
[infogram id="f9a9ca49-c68c-4466-af0a-8d8431e6e0c9" prefix="ZDm" format="interactive" title="rinkodara_internetas"]
Beje, net ir pastarieji rodikliai nepilnai atspindi realius skaičius, nes reklamą šiuose kanaluose tiesiogiai perka ir patys užsakovai, o šios išlaidos neatsispindi ekspertų apklausoje.
Tiesa, gerokia kukliau sekėsi lietuviškiems portalams – čia reklamjuostės, vaizdo ir turinio rinkodaros projektai 2019 m. atsiriekė tik 27% visų skaitmeninei erdvei tekusių investicijų, arba 30 mln. Eur (augimas 17%).
Kaip situaciją ir metus vertina didieji reklamos užsakovai Lietuvoje skaitykite čia.
TV kąsnis – vis dar didžiausias
„Kantar“ tyrimas rodo, kad didžiausią dalį ir toliau tradiciškai Lietuvoje atsiriekia TV reklama (43,8%). Antroje vietoje – interneto reklama, užimanti beveik penktadalį (19,2%). Lauko reklamai tenka virš dešimtadalio rinkos (11,5%), nedaug jai nusileidžia radijo reklamos dalis (9,5%).
Spauda dalijasi dar po maždaug 7% rinkos (7,1% žurnalai ir 6,8%).
Vienam šalies gyventojui pernai teko 43 Eur reklamos žiniasklaidoje išlaidų.
[infogram id="reklamos_rinka1-5" prefix="YZO" format="interactive" title="Reklamos rinka"]
Ragina komunikuoti
G. Juronienė kalbėdama apie šiandieninę situaciją, pabrėžia, kad drastiški reklamos nukarpymai gali apsunkinti prekės ženklų galimybes atsigauti po pandemijos etapo.
„Iš „Kantar“ tyrimų po 2008 m. krizės, matome, kad prekės ženklai išnykę iš TV reklamos akiračio 6-iems mėnesiams, fiksavo 39% kritusį prekės ženklo žinumomą, kitus parametrus. Beje, tik 8% vartotojų mano, kad šiuo laikotarpiu reklamuotis netinkama“, – sakė „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.