Sėkmė per pirmus metus – pradėję prekybą e. platformoje, verslai svarsto atsisakyti savo fizinės prekybos

Publikuota: 2020-11-25
„Pigu.lt“ rinkodarai vadovaujantis Ernestas Kačerauskas.
svg svg
„Pigu.lt“ rinkodarai vadovaujantis Ernestas Kačerauskas.

Prieš dvidešimtmetį „Amazon“ įkurta viena garsiausių pasaulyje internetinių prekyviečių (angl. marketplace), leidusi per savo platformą prekiauti smulkesniems verslams, pirmaisiais metais augo lėtai – vietinių prekybininkų užsakymų kiekis bendrame užsakymų sraute tesudarė kelis procentus. Pernai galimybę vietos verslams prekiauti tokiu pat principu suteikęs „Pigu.lt“ prekybos centras internete skaičiuoja, jog po pirmųjų veiklos metų vietos prekybininkų užsakymai bendrame sraute sudaro net apie 18 proc. ir skaičius sparčiai auga. „Pigu.lt“ rinkodarai vadovaujantis Ernestas Kačerauskas teigia, kad puikius rezultatus lemia ne vien e. komercijai palanki pandeminė situacija.

„Pirmųjų metų sėkmė labiausiai susijusi su tuo, kad vietiniai pardavėjai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje iki šiol neturėjo alternatyvos, kuri veiktų vietinėse rinkose. Savo e. parduotuvės nenorėję kurti prekybininkai galėjo prekiauti tik užsienio e. platformose, o tiesioginės galimybės pasiekti Baltijos šalių gyventojus nebuvo. Tai – turbūt viena esminių priežasčių, leidusi mūsų pasiūlytai paslaugai taip greitai išpopuliarėti tarp prekybininkų“, – tikina didžiausio prekybos centro internete rinkodaros vadovas.

Sparčią plėtrą iš dalies lėmė ir karantino faktorius: užsidariusios fizinės parduotuvės paskatino pardavėjus mąstyti apie elektroninę prekybą. Kai kurie rinkosi atidarinėti savo elektronines parduotuves, tačiau „Pigu“ pasiūlyta platforma daugeliui prekybininkų pasirodė daug lengvesnis ir greitesnis būdas pradėti darbus e. komercijoje. Šį kelią pasirinko jau daugiau nei 1200 skirtingų Baltijos šalių prekybininkų. Palyginimui, pačių didžiausių fizinių prekybos centrų parduotuvių skaičius svyruoja tarp 200-300.

„Tokie rezultatai mums nėra labai netikėti. Prieš pradėdami veikti kaip e. prekybos platforma, konsultavomės su įvairių pasaulio ir Europos e. prekyviečių atstovais, kurie pasidalijo gerosiomis praktikomis. Svarbiausias jų patarimas – prekybininkui turi būti lengva ir greita prisijungti prie mūsų platformos bei paprasta dirbti, todėl sistemą orientavome taip, kad pradžia iš partnerių nereikalautų daug pastangų. Turime pavyzdžių, kai pradėjusi prekybą iškart trijose Baltijos šalyse, laikrodžiais prekiaujanti įmonė nusprendė uždaryti savo fizines parduotuves. Ilgai svarstyti nereikėjo, jos atveju e. prekybos privalumas buvo akivaizdus“, – pažymi E. Kačerauskas.

Darbščiausi naudas pajunta netrukus

Dar vienas itin svarbus faktorius – „Pigu.lt“ platforma nereikalauja investicijų. Veikti e. komercijoje nusprendę verslininkai šiuo metu turi kone vienintelę alternatyvą – atidarinėti savo individualią e. parduotuvę. Tam būtinos investicijos: iš pradžių – sukuriant e. parduotuvę, vėliau – pritraukiant lankytojų srautą. Jei numatyti, kiek lėšų reikalaus technologiniai sprendimai, gana paprasta, dažnu atveju nauji e. komercijos dalyviai tinkamai neįvertina, kiek kainuos „atsivesti“ klientus. Anot E. Kačerausko, taip neretai įklimpstama: investuojama nemažai lėšų, tačiau norimos grąžos taip ir nesulaukiama.

„Pradėdamas darbą mūsų platformoje, prekybininkas niekuo nerizikuoja. Jam tereikia įdėti šiek tiek darbo: susivesti į sistemą prekes, jų aprašymus išsiversti į latvių, estų ir rusų kalbas, ir prekyba prasideda. Už naudojimąsi platforma imamas nedidelis mėnesinis mokestis, tačiau iš esmės mokama nuo parduotų prekių apyvartos. Tai – pelno dalijimosi (angl. profit-sharing) principas: jei prekybininkas nieko neuždirba, jis nieko ir nepraranda, o jei uždirba – uždirba visi“, – dėsto pašnekovas.

Anot jo, visų trijų Baltijos šalių prekybininkų suinteresuotumas šia platforma, proporcingai gyventojų skaičiui, yra labai panašus. Tačiau E. Kačerauskas pastebi, kad lietuvių prekybininkai kiek aktyvesni: yra linkę greičiau suvesti asortimentą į sistemą, išsiversti prekių aprašymus į kitas kalbas. Būtent toks veikimo modelis atneša greitesnę grąžą.

„Nusprendusiems dirbti su e. prekybos platforma, pats svarbiausias patarimas – eiti „all in“: suvesti kuo daugiau asortimento, išversti prekių aprašymus į visas įmanomas kalbas, pasistengti nustatyti kiek įmanoma trumpesnius tiekimo terminus. Iš daugybės prekybininkų praktikos matome, kad tie, kurie rimtai žiūri į šį darbą, labai greitai patiria sėkmę. Yra net prekybininkų, kurie papildomai plečia asortimentą ir mūsų platformoje vysto verslus. Tai – įdirbio rezultatas: jie nenukelia darbų, neabejoja, nedelsdami daro viską, ką gali“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Jo teigimu, įėjimo į platformą procesas gali trukti nuo kelių dienų iki 2-3 savaičių, tai labai priklauso nuo pačių prekybininkų: vieni asortimentą suveda patys, kiti turi automatizuotus sprendimus. Bet tai – neilgas procesas: atidaryti savo fizinę ar elektroninę parduotuvę dažnu atveju užimtų daugiau laiko.

E. Kačerauskas priduria, jog norintieji išbandyti e. prekybos platformą neinvestuodami nė cento, tam dabar turi palankią galimybę: iki Naujųjų prie „Pigu.lt“ prekybos centro internete prisijungusiems naujokams visą pusmetį nereikės mokėti mėnesinio mokesčio.

„Įprastos fizinės kalėdinės mugės šiemet greičiausiai nevyks, todėl, norėdami pagelbėti vietos verslininkams, siūlome galimybę spėti į kalėdinių pardavimų traukinį absoliučiai niekuo nerizikuojant. Pastebime, kad kalėdinių prekių pardavimai jau dabar įsisiūbuoja, tad šio segmento prekybininkus natūraliai traukiame į pačias įvairiausias komunikacines priemones. Jiems papildomai mokėti nereikia, o jų asortimentas mūsų platformoje natūraliai gauna didelį srautą“, – pažymi pašnekovas.

nuotrauka::1

Mato dar neužpildytų nišų, ypač – mados kategorijoje

Šiuo metu e. prekybos platformoje veikiantys vietiniai verslai prekiauja įvairiausių kategorijų prekėmis – išmaniųjų telefonų aksesuarais, žaislais, prekėmis vaikams ir namams, savo pirkėją čia atranda ir maisto prekybininkai. Daugiausiai dar neišnaudoto potencialo, anot E. Kačerausko,  yra mados kategorijoje

„Apranga, avalynė ir aksesuarai – labai didelė e. komercijos kategorija, su kuria iki šiol „Pigu.lt“ nedirbo, tačiau dabar jai skiriame didžiulį dėmesį. Analizuodami didžiausius šio segmento konkurentus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, matome, kad tai – ne vietiniai, o artimo užsienio žaidėjai. Jie turi į atitinkamas kalbas išverstas e. parduotuves, pritaikytas vietinei rinkai, bet iš esmės prekyba nėra nei lietuviška, nei latviška, nei estiška. Todėl siekiame bendradarbiauti su vietiniais verslais ir taip konkuruoti su daug stipresniais užsienio žaidėjais. Matome, kad vietiniai mados sektoriaus atstovai – dizaineriai, gamintojai – labai noriai jungiasi prie mūsų. Mes savo ruožtu stipriai juos remiame įvairiomis rinkodaros priemonėmis ne tik siekdami išvystyti kategoriją, bet ir parodyti vietinio verslo svarbą globaliame kontekste“, – teigia pašnekovas.

Anot E. Kačerausko, šiandien mados kategorija „Pigu.lt“ platformoje jau pasižymi pakankamai reikšmingomis apyvartomis, tad šio segmento atstovai, pradėję darbą platformoje, gana greitai pajunta poreikį vystyti savo asortimentą plačiau. Potencialą mato ir didieji rinkos žaidėjai, pirkėjams geriau žinomi dėl gerai išvystyto fizinių parduotuvių tinklo. Pavyzdžiui, „Baltika“ grupė, valdanti „Monton“, „Baltman“ ir „Ivo Nikkolo“ prekinius ženklus, prekybą pradėjo iškart trijose Baltijos šalyse, kuriose veikia „Pigu“ prekybos centras internete. 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Turėdami savirealizacijos galimybę, talentingi darbuotojai darbo keisti nenori Verslo tribūna

Sunku paneigti, kad verslo pamatą sudaro talentingi, ambicingi darbuotojai, todėl juos išlaikyti kiekvienai...

Parama verslui per pandemiją: siūlomos greitos ir veiksmingos priemonės Verslo tribūna 2

Įprastai daugumai verslų prasidėję 2020-ieji netrukus virto aukštyn kojomis – dėl pandemijos įmonės susidūrė...

Sėkmė per pirmus metus – pradėję prekybą e. platformoje, verslai svarsto atsisakyti savo fizinės prekybos Verslo tribūna 5

Prieš dvidešimtmetį „Amazon“ įkurta viena garsiausių pasaulyje internetinių prekyviečių (angl. marketplace),...

Per projektų valdymą – į lyderystę ir sėkmę: naujos gairės organizacijoms, kaip pereiti nuo efektyvaus prie produktyvaus darbo Verslo tribūna

Efektyvių ir atnešančių aiškius rezultatus projektų valdymas tampa vis svarbesnis ekonomikoje  – apie tai...

Kodėl draudimas yra dar svarbesnis krizės laikotarpiu? Verslo tribūna

Dar šių metų pavasarį paskelbus karantiną su neapibrėžtumu susidūręs verslas turėjo labai gerai apgalvoti...

Šiandien svarbiausia prisitaikyti, o efektyvių sprendimų tai padaryti yra Verslo tribūna

Pandemija pasitraukti dar nežada, taigi verslui tenka prisitaikyti ir veiksmų planą dėlioti naujoje...

Prekyba internetu: kaip užtikrinti teigiamą patirtį Verslo tribūna 1

Dar pavasarį įvedus karantiną gerokai šoktelėję „Pigu.lt“ prekybos srautai panašiame lygyje išliko iki šiol.

Sėkmingai įgyvendinti ES finansuojami verslo projektai – Lietuvos ekonomikos variklis Verslo tribūna 1

Verslo aplinkos nepastovumas, neapibrėžtumas ir kompleksiškumas, verčia organizacijas projektų valdymui...

Teisininkė: graži ir funkcionali svetainė dar nėra raktas į elektroninio verslo sėkmę Verslo tribūna 1

Naują verslą kuriantys asmenys neretai mano, kad techniškai funkcionuojanti, gražiai grafiškai apipavidalinta...

ES investicijos – veiksminga injekcija regionuose veikiančioms įmonėms Verslo tribūna 1

ES finansavimo priemonės gali stipriai prisidėti prie verslo konkurencingumo ir sėkmingos plėtros, atverdamos...

Karantino sėkmės istorija: vietinė e. prekybos platforma atvėrė duris ir į užsienio rinką Verslo tribūna 1

Koronaviruso pandemijos verslui padiktuoti iššūkiai privertė įmones žaibiškai persiorientuoti į prekybą...

„Lietuvos draudimo“ patarimai verslui: trys pagrindinės atsako į COVID-19 kryptys Verslo tribūna

Nuolat analizuojami verslo rodikliai ir pagal juos perskirstomi prioritetai, greita reakcija į...

G. Kolesnikovas: prognozės nepasitvirtino – šie metai rekordiniai sandorių rinkoje Verslo tribūna

Ne visos ekonominės krizės klostosi pagal tą patį scenarijų – elgesys sandorių rinkoje po šiemet ištikusios...

Išgyventi krizę padėjo pasitikėjimas svarbiausia įmonės grandimi – darbuotojais Verslo tribūna

Pasikeitusios rinkos sąlygos karantino metu įnešė neapibrėžtumo didžiajai daliai Lietuvos verslų. Petras...

Verslą nuo mokumo problemų išgelbėti gali atidumas ir drąsa derėtis bei persitvarkyti Verslo tribūna

Sumažėję ar stabtelėję pinigų srautai ir įsipareigojimų vykdymo atidėliojimas yra pirmasis signalas, kad...

Sveikatos draudimo vertę įžvelgė ir smulkieji – apsidraudusiųjų bene pusantro karto daugiau Verslo tribūna

Lietuvos banko duomenimis, visa ne gyvybės draudimo paslaugų rinka dėl COVID-19 sąlygotos situacijos pirmąjį...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus