2025-02-23 16:00

Kaip keitėsi Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio prekybos centrų alėjos

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio prekybos centrai (PC) pernai koregavo savo nuomininkų komplektus, tačiau operatorių kaitos rodiklis išliko ne itin aukštas. Konkurencinę aplinką artimiausiu metu keis veiklą jau pradėję ir statomi nauji prekybos centrai.

Dominykas Mertinas, „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas, reziumuoja, kad 2024 m. atnešė ryškių pokyčių Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ alėjose. Skaičiuojant kartu su Vilniuje veikiančiu to paties pavadinimo centru, buvo atidaryta 90 naujų ir atnaujintų parduotuvių, paslaugų ir pramogų vietų, taigi gerokai daugiau nei 2023 m.

Klaipėdos „Akropolyje“ pernai atidarytos 28 naujos parduotuvės (užpernai – 20), Šiaulių „Akropolyje“ – 21 (2023 m. – 12).

„Klaipėdos „Akropolyje“ stiprinant pramogų pasiūlą pradėjo veikti batutų ir pramogų parkas „Jumpland“, taip pat naujos koncepcijos pramogų operatorius „Action! by Apollo“, kurie abu yra mėgstami mūsų lankytojų“, – sako D. Mertinas.

 

Klaipėdos MOLAS              

Virgijina Anužė, Klaipėdos PC „Molas“ valdytoja, pažymi, kad laikotarpis buvo gana stabilus: užsidarius vienai kitai parduotuvei jų vietoje kūrėsi naujos. Nuomotojo iniciatyva pernai nenutraukta nė viena sutartis, vyko natūralūs pokyčiai pasibaigus įsipareigojimams.

Veiklą pernai pradėjo „Puma“, „Open24“, o bendradarbiavimas nutrūko su „Denim Dream“, keliais smulkesniais nuomininkais. 

„Mole“ startavusius prekių ženklus V. Anužė laiko itin perspektyviais: „Puma“ papildė sporto prekių asortimentą, o „Open24“ – stiprus savo segmente, turi žinomų prekių ženklų. 

Kalbėdama apie nuomos mokesčių tendencijas, V. Anužė pastebi, kad pastaruosius dvejus metus jiems įtaką darė aukšta indeksacija, o 2025 m. ji grįžo į įprastinius rėžius, todėl metai turėtų būti stabilesni ir labiau prognozuojami.

Pokyčiai Panevėžyje

Kaip jau žinoma, įpusėjo 7100 kv. m ploto prekybos parko „Tower“ statybos buvusio Panevėžio mėsos kombinato teritorijoje, o projekto vystytoja NT plėtros bendrovė „Homa Group“ skelbė, kad jau sudaryta didžioji dalis nuomos sutarčių.

„Tower“ komplekse, kurį planuojama atidaryti 2025 m. rugpjūtį, įsikurs drabužių ir namų apyvokos prekių tinklo „Pepco“ parduotuvė, avalynės mažmenininkė „Deichmann“, drabužių parduotuvė „Sinsay“, kosmetikos prekybininkė „Eurokos“, taip pat veiks „Vynoteka“, „Pizza Express“ bei „Crisperia“ užkandinės. 

Šiame mieste, tik kitoje jo pusėje veikia RYO, „Molas“ (iki perėjimo į naujų savininkų rankas – „Babilonas“), pernai koregavę savo nuomininkų komplektus. VŽ rašė, kad pastarąjį centrą už neskelbiamą sumą iš „Ogmios grupės“ nupirko Nyderlandų privataus kapitalo investicijų grupė „Westerwijk“. 

Asta Jasilionė, Panevėžio „Molo“ vadytoja, pažymi, kad 2024 m. rudenį prekybos centras atsinaujino, pakeitė pavadinimą ir kai kuriuos nuomininkus. Pernai atsinaujino ir reikšmingai išsiplėtė „Baby City/Toy City“, plotą didino „Sports Direct“, tarp naujų nuomininkų yra „Čili Pizza“, „Trespass“ parduotuvė, „GYM+“ sporto klubas bei keletas smulkesnių nuomininkų. Neliko „Žanos“, „Jammi“.        

  

Vilma Paškevičienė, UAB „Eften RYO“, valdančios prekybos centrą RYO Panevėžyje, vadovė, VŽ sako, kad 2024 m. nuomininkų kaitos rodiklis buvo minimalus, tačiau dideli pokyčiai laukia 2025 m. 2024 m. pabaigoje baigė galioti nuomos sutartis „Jysk“, parduotuvė persikėlė į šalia RYO pastatytą nuosavą pastatą. Po rekonstrukcijos šiemet jau duris atvėrė KFC, naujose patalpose atsidarė „Optio“ bei „Gintarinė vaistinė“, šiuo metu vyksta CCC parduotuvės renovacija.

„Apskritai perspektyviausiomis laikomos tos parduotuvės, kurios geba prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių, siūlo patogų apsipirkimą, platų asortimentą ir išskirtinius produktus bei investuoja į modernias technologijas ir parduotuvių atnaujinimą“, – pažymi vadovė.

Pernai RYO atidaryta „Mobili Linija“, „TEZ Tour“, rekonstruotas „Charlie Pizza“ restoranas, išsiplėtė „Douglas“, „Sportland“, „Jahonts“.                             

Nauji centrai

NT paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ duomenys rodo, kad Šiauliai yra tarp didmiesčių, turinčių daugiausia prekybos centrų, palyginti su gyventojų skaičiumi. Kitaip tariant, 1.000 gyventojų tenkančio ploto santykis šiame mieste yra artimas Klaipėdai ir viršija Vilniaus, Kauno, turinčių daugiausia gyventojų, rodiklius.

Šiauliuose veikia „Akropolis“, „Saulės miestas“, „Bruklinas“, o nuo šių metų – ir „Kiemas“, kurį išplėtojo nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Sovli NT“. Čia vietą rado sporto klubas „GymPlius“, „Kardiolitos“ klinika, įvairios Šiaulių prekybininkų parduotuvės.    

Tuo metu NT plėtros bendrovės „Galio Group“ įgyvendino projektą uostamiesčio Baltijos prospekte – šis prekybos miestelis apima Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių tinklo „Decathlon“ parduotuvę ir prekybos bei paslaugų kompleksą „Stock-O“.

Mums pavyko verslui pasiūlyti patalpas, kokių Klaipėdoje labai trūko, nemaža dalis įmonių apsisprendė čia įsikurti dar vykstant statyboms. Dabar iš 35 vienetų įrengtų komercinių patalpų, kurių plotas svyruoja nuo 70 iki 428 kv. m., būsimiems nuomininkams liko 10% laisvų erdvių – čia įsikurti galės dar penki verslai“, – pasakoja Giedrė Rapalienė, „Galio Group“ nuomos vadovė.

„Stock-O“ komplekse susibūrė verslo bendruomenė, siūlanti statybos, interjero, namų apyvokos, sveikatingumo, laisvalaikio prekes ir paslaugas.

Tarp jų yra dviračių prekybininkas „Bikko“, drabužių priežiūros įmonė „Linartika“, interjero salonas „Frezija“, grindų ir durų salonas „Pelėda House“, skalbimo ir valymo bendrovė „Linartika“.                                                               

52795
130817
52791