„EuroCommerce“ reikalauja, kad ES imtųsi veiksmų dėl trečiųjų šalių prekybininkų

Europos mažmenininkų ir didmenininkų teises ginanti grupė ragina veiksmingiau ir efektyviau prižiūrėti, kad būtų laikomasi ES taisyklių, o Europos pirkėjai galėtų įsigyti saugių, neklaidinančių produktų.
„ES vartotojų apsauga ir produktų sauga yra aukščiausio lygio pasaulyje, – sako Christel Delberghe, „EuroCommerce“ direktorė. – Tačiau vis dažniau mums nepavyksta užtikrinti, kad būtų laikomasi mūsų pačių sukurtų taisyklių, ypač kai kalbama apie trečiųjų šalių prekybininkus ir prekyvietes“.
Jos teigimu, nacionalinės valdžios institucijos bendradarbiauja nepakankamai veiksmingai. Sparčiai augančios trečiųjų šalių mažmeninės prekybos įmonės ir prekyvietės iš esmės apeina ES teisės aktus. Europos muitinės tarnybos neturi pakankamai darbuotojų ir išteklių, kad galėtų veiksmingai kontroliuoti importo antplūdį.
Dėl reikalavimų neatitinkančių produktų ir klaidinančių pasiūlymų antplūdžio kyla pavojus vartotojų apsaugai, o ES įsikūrusiems mažmenininkams, kurie turi laikytis aukštų standartų ir padengti su atitiktimi susijusias išlaidas, sudaromos nevienodos sąlygos.
Pasak „EuroCommerce“, labiausiai neramina situacija žaislų, kosmetikos, tekstilės, avalynės ir elektronikos segmentuose. Turint omenyje, kad ES reikia didinti savo konkurencingumą, tokia situacija yra netoleruotina, teigiama pranešime.
Ne vienas tyrimas parodė, kad iš trečiųjų šalių atkeliaujančiuose gaminiuose dažnai būna cheminių medžiagų, kurios kelia pavojų sveikatai, taip pat – užspringimo ar uždusimo riziką, kai, tarkime, žaislai gaminami nesilaikant tam tikrų taisyklių.
Kai kurie ES reglamentus apeinantys prekybininkai klaidingai nurodo informaciją apie prekės poveikį aplinkai, svarbi informacija dažnai nutylima, įskaitant su darbuotojų išnaudojimu susijusios atvejus.
Nors „EuroCommerce“ neįvardija nei pavadinimų, nei šalių, akivaizdu, kad asociacija turi omenyje didėjančią Kinijos žaidėjų, tokių kaip „Shein“ ar „Temu“, konkurenciją. Šios įmonės vis dažniau kritikuojamos dėl klastočių pardavimo ir manipuliacinių rinkodaros metodų taikymo.
Europos vartotojų organizacijų prašymu Europos Komisija ką tik pareikalavo „Temu“ atsakomybės. Ši mažmenininkė teigia, kad jau imasi priemonių vartotojų saugumui užtikrinti.