Vartotojų įpročiai 2024 m.: tyrimas rodo augančią technologijų reikšmę

„Accenture Life Trends 2024“ tyrime dalyvavo daugiau kaip 15.200 žmonių iš 21 pasaulio šalies.
„Tyrime išskirtos penkios esminės sritys, kurios paveiks vartotojų apsipirkimo įpročius skaitmeninėje erdvėje. Šie pokyčiai privers verslus permąstyti savo strategijas: įmonės mažins kainas, vartotojai – išlaidas, todėl esminis rinkodaros uždavinys bus išlaikyti ir puoselėti kliento patirtį“, – sako Kaspars Auzarejs-Auzers, „Accenture Song“ padalinio Baltijos šalyse vadovas.
47% klientų jaučiasi mažiau vertinami dėl prasto klientų aptarnavimo, 41% – dėl nereagavimo į pateiktą atsiliepimą, o 37% klientų paminėjo suprastėjusią produktų kokybę.
K. Auzarejs-Auzers požiūriu, ateinančiais metais įmonėms bus kritiškai svarbu stiprinti santykį su vartotoju ir išlaikyti lojalumą. Įmonėms reikia naujų strategijų, kad parodytų savo vertę klientams ir požiūrį į juos. Būtina rasti būdų, kaip subalansuoti sąnaudas su pelnu ir neperkelti kainų didinimo naštos tik ant vartotojų pečių.
Dar viena kitų metų tendencija – augs dirbtinio intelekto įtaka.

Skaitmeninis turinys dabar pasiekiamas taip plačiai, kaip niekada anksčiau, todėl prekių ženklams išsiskirti darosi vis sunkiau, o žmonės nusivilia vidutiniškais pasiūlymais. Ateinantys metai bus laikas galvoti, eksperimentuoti, plėtoti ir išbandyti idėjas, kurioms svarbus kūrybiškumas. Tai – ne pats pigiausias kelias įmonėms, tačiau gauta nauda gali pranokti lūkesčius, akcentuoja tyrėjai.
41% aktyvių technologijų vartotojų teigia, kad technologijos jų gyvenimą apsunkino tiek pat, kiek ir supaprastino. Kad galėtų prisitaikyti prie greitų pokyčių, žmonės turi būti pasirengę gerinti savo skaitmeninio raštingumo lygį.
Tyrimas atskleidė, kad 50% žmonių permąsto savo gyvenimo pasirinkimus, paveikti pandemijos ir vėlesnių įvykių. Didėjantys pragyvenimo kaštai ir netikrumas dėl ateities daro didelę įtaką jaunosios kartos pasirinkimams ir sprendimams. Visuomenė planuoja gyvenimą trumpesniais laikotarpiais. 48% žmonių savo ateitį planuoja vos metams į priekį arba visai jos neplanuoja.
„Ilgainiui prekės ženklai praras iki šiol taikytą segmentavimą, todėl teks keisti strategijas ir vartotojų pasiekiamumą. Svarbu įvertinti, kaip aktualūs pokyčiai veikia žmonių perkamąją galią ir priklausymo bendruomenei jausmą“, – sako K. Auzarejs-Auzers.